fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Vymena motoru Mondeo - Escort http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=23391 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Eskym05 [ 05 kvě 2009 18:48 ] |
Předmět příspěvku: | Vymena motoru Mondeo - Escort |
Ahoj nemate nekdo zkusenost, nebo nevite, jestli se da zamenit motor TD z Escorta do Mondea? Jednalo by se o motor z Mondea RFN, misto kteryho by se dal motor z Escorta typ RFS, nebo pripadne z 51kw typ RVA. Samozrejme vim, ze turbo a intercooler jsou jiny, stejne tak jsou jiny drzaky, ale jde mi o holej blok s hlavou a cerpadlem. Myslite si, ze by to mohlo jit? A pripadne kterej by byl lepsi, jestli z toho Escorta 66kw, nebo 51kw. Diky moc, pokud to budete nékdo vedet... |
Autor: | Eskym05 [ 05 kvě 2009 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jeste mne ted napada, 51kw a 66kw maji jiny cerpadla, mondeo ma take 66kw, tak jestli jsou ta cerpadla oboje z 66kw stejny? |
Autor: | Walker [ 05 kvě 2009 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Holej blok je stejnej...RFN a RFS jsou navíc stejný i věcma kolem....jde o poslední verze TD motoru Kent s předkomůrou...nezkoumal jsem v detailu nějaký rozdíly, takže předpokládám pouze jiný zavěšení a pokud existuje starej kompletní motor z mondea, tak bych to viděl jen na pouhý přešroubování držáků a případně jinejch dílů o kterých momentálně nevím...každopádně bude asi potřeba přehodit jednotky imo na čerpadle či celý čerpadlo protože RFN i RFS by měly mít imo ve standartu....dávat do mondea RVA je k ničemu, páč to s ním moc nepojede, navíc budou problémy s elektrikou, která tam je trochu jinak... |
Autor: | Eskym05 [ 05 kvě 2009 22:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Walker: diky moc, ale jeste jsem slysel, ze kdyz nekdo predelava escorta z 51 kw na 66kw, tak nechava motor puvodni. Takze blok a hlava jsou stejny s tou 66kw, je to teda pravda nebo ne? V tom pripade by teoreticky stacilo dat holej motor z hlavou z ty RVA a zbytek osadit z Mondea? |
Autor: | Eskym05 [ 05 kvě 2009 22:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha, ted jsem si to precetl znova a pises jeste o elektrice, tak to je potom asi uplna blbost tam davat ten RVA:( |
Autor: | Walker [ 05 kvě 2009 23:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
holej blok a hlava jsou stejný jako jakýkoliv D nebo TD...rozdíly začínají tam kde se začínaj lišit technologie....čerpadlo oleje s chladičem oleje, mazací rozvod pro turbo, a jsou i modifikace některých dílů třeba vačka s rozvodovým kolem, která je zase jako celek přenosná kamkoliv...rozdíl je pouze v tom konci vačky a jiným rozvodovým kole, takže kombinovat starý typ vačky s novým typem kola a naopak nelze, páč to nepasuje... jako celek už jo...ještě k tý výměně....holej motor tedy tím myslím kompletní motor tam půjde určitě s maximálně přehozením jeho zavěšení z mondea...co už nevim na stopro, jsou věci na pomocným řemenu....ale pochybuju, že při výměně bude někdo vypouštět klimu, nebo totálně rozhazovat servo, takže to bude z původního a přehodí se to včetně dílů který to drží na bloku....a altík taky zůstane z mondea.... |
Autor: | Walker [ 05 kvě 2009 23:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
jinak dát holomotor tedy pouze blok s hlavou RVA a zbytek osadit mondeáckým hardwarem je vlastně vytvoření RFN s nápisem RVA...takže to lze taky....ale už je potřeba vyměnit i vstřiky za ty z mondea...tam jsou díky jinýmu čerpadlu nastavený jiný vstřikovací tlaky (vyšší u RFN než u RVA) |
Autor: | Eskym05 [ 05 kvě 2009 23:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jeste posledni dotaz a uz nebud otravovat Walker píše: ....holej motor tedy tím myslím kompletní motor tam půjde určitě s maximálně přehozením jeho zavěšení z mondea...co už nevim na stopro, jsou věci na pomocným řemenu....
To plati jak k ty 66kw tak i k ty 51kw? Ja ze pred tim jsi psal, ze by ta 51kw byla lina, ale to se asi tyka jenom tech veci kolem toho motoru a uz ne tak samotneho bloku s hlavou... |
Autor: | Eskym05 [ 05 kvě 2009 23:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Walker píše: jinak dát holomotor tedy pouze blok s hlavou RVA a zbytek osadit mondeáckým hardwarem je vlastně vytvoření RFN s nápisem RVA...takže to lze taky....
nez jsem se stihl zeptat, tak jsi mi odpovedel..... diky moc |
Autor: | Walker [ 05 kvě 2009 23:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
jako celek včetně vstřikování a turba s výkonem 51kw na poměrně těžký mondeo by to bylo dost líný...proto jsem psal že to bude líný....přetvoření RVA na RFN 66kw je jako vyměnit jen holomotor RFN...prostě to bude až na ten nápis stejný.... |
Autor: | Eskym05 [ 05 kvě 2009 23:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ted uz je mi to jasny, tak jeste jednou diky za cas a za ochotu |
Autor: | Renda323 [ 08 zář 2009 22:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vymena motoru Mondeo - Escort |
taky bych potřeboval poradit v escortu mám motor RFS ten je ale k nesehnání ale můžu mít kompletní motor RFK půjde mi tam dát? budou mi pasovat i el konektory? nebudu muset vyměnit i ŘJ nebo váhu vzduchu? |
Autor: | Walker [ 13 zář 2009 10:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vymena motoru Mondeo - Escort |
Jak už jsem psal výše, holomotor použít lze v situaci kdy je motor zadřenej nebo nějak vážně zničenej .....jinak RFN a RFK jsou úplně jiný po stránce řízení motoru, RFK má velice jednoduchou elektriku s Lucas EDC řídící jednotkou, zatímco RFN má EEC V......takže kromě bloku s hlavou je tam vše jinak...takže jsou jen dvě cesty....buď na holomotor RFK navěsit vše z RFN a tím fakticky vyrobit RFN nebo vyměnit veškerou elektriku co má co do činění s motorem.....a pokud mělo RFK imobilizer, tak bude problém i s ním...takže je už jasný že dle tvého dotazu konektory pasovat nebudou a ani měnit váhu vzduchu netřeba, páč RFK žádnou nemá a ani není kam jí zapojit, protože Lucas EDC s ní nepracuje.... |
Autor: | Michal Ševeček [ 16 zář 2009 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vymena motoru Mondeo - Escort |
Mám RFK a žádnou řj ee a nevím kam by se píchla čerpadlo lucas |
Autor: | Walker [ 17 zář 2009 07:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vymena motoru Mondeo - Escort |
Buď se špatně díváš a nebo už jí někdo vyoperoval...čerpadlo je plně mechanický a bezpodmínečně jí nepotřebuje, jen to zkultivovalo studenej chod a přechody akcelerace, decelerace....třeba ti po ní zbyl alespoň snímač polohy plynu na páce čerpadla..... |
Autor: | Michal Ševeček [ 18 zář 2009 14:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vymena motoru Mondeo - Escort |
no je tam jakýsi červený cosi sem myslel že řj měly až mk7 |
Autor: | Walker [ 20 zář 2009 13:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vymena motoru Mondeo - Escort |
Kdepak, řj nějakou má každý TD v escu či mondeu, v podstatě jí měly i sierry až na nějakou tu první serii motorů RFA.....a ta Lucas EDC je právě pozůstatek ze sierry...esco s nástupem mondea II dostalo EEC V a stejnou technologii takže motory RFN (mondeo) a RFS (esco) jsou stejý liší se jen tím posledním písmenem který určuje typ a model vozu....takže TD v escu nemusí být stejný TD v escu...variant je spousta i v rámci kódu motoru...jde spíše o drobnosti ale jsou v tom rozdíly, a je někdy zábavný tady pozorovat debatu dvou majitelů rozdílných variant jak si vzájemně radí s daným problémem, kterej je způsobenej úplně něčím jiným... |
Autor: | tomin [ 20 zář 2009 22:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vymena motoru Mondeo - Escort |
Ahoj Walker, koukam ze jsi znalec na TD. Muzes prosimte popsat, co vsechno ta EEC Vka na tom motoru ridi ? Dik moc predem. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |