fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Ford Cougar??
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=23631
Stránka 1 z 1

Autor:  sunny [ 18 kvě 2009 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Ford Cougar??

Ahoj, uvažuji o koupi Ford Cougar 2.0i 16V. Tak prosím jestli má někdo s tímto vozem zkušenosti ať mi doporučí, nebo varuje... klady a zápory... jestli kupovat nebo ne... uvažuji tak o roku 98-00 nejlépe asi 99'. Chtěl bych vědět kolik to auto skutečně papá, co servis... slyšel sem totiž že toho má dost stejnýho s mondeem.... díky za rady a postřehy...

Autor:  angličák [ 18 kvě 2009 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

Ford Cougar - v jadru auto pro zenskou na nakupy v Amikove...nuda v designu atleta...u nas ma status sportaku, podle mne neopravnene...realne poznatky nemam, ocekaval bych stejne problemy jako vsechny Fordi, elektrika...podovozek..a tak..mozna kastle by mohla bejt v pohode..

Autor:  sunny [ 18 kvě 2009 16:39 ]
Předmět příspěvku: 

že to neni sporťák s tim sem smířenej. Líbí se mi ale že to má hodně velkej kufr, atraktivní design... a nepotkáváš tohle auto na každym parkovišti... a ten dvoulitřík se zdá bejt celkem optimální, je mi jasný že s tim nebudu trhat asfalt, ale to ani nechi na to běžný cestování a občas svižnější jízdu, pohodičku po dálnici si myslim že je to fajn, dá se sehnat do 100 000,- slušný a autoklimou, je to údajně postavený na podvozku z mondea... myslim si že auto na pohodu. nic vhodnějšího pro chalana v mym věku sem nenašel =D

Autor:  sunny [ 18 kvě 2009 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

že to neni sporťák s tim sem smířenej. Líbí se mi ale že to má hodně velkej kufr, atraktivní design... a nepotkáváš tohle auto na každym parkovišti... a ten dvoulitřík se zdá bejt celkem optimální, je mi jasný že s tim nebudu trhat asfalt, ale to ani nechi na to běžný cestování a občas svižnější jízdu, pohodičku po dálnici si myslim že je to fajn, dá se sehnat do 100 000,- slušný a autoklimou, je to údajně postavený na podvozku z mondea... myslim si že auto na pohodu. nic vhodnějšího pro chalana v mem věku sem nenašel =D

Autor:  angličák [ 18 kvě 2009 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

...po ruznych zkusenostech bych do digi klimy kuprikladu nesel ani nahodou...kdyz uz tady blekotam nesmysle....

Jinak pokud se ti libi tak neres, technika bude stejne odpovidat tomu, jak se kdo k auta choval, kazdy jiny nazor je subjektivni...to ze nekomu neco funguje neznamena ze je to dogma...

Podstatne je stejne u jakehokoliv auta jeho momentalni realny stav, pokud nejde o funglovku, tak tezko vynest nejake sjednocujici hodnotici verdikt...

Osobne bych mel u tohoto auta nejvetsi vitr z elektroinstalace a problemu, ktere muze prinest a to komplexne, zbytek je opavdu dan tim jak se k tomu kdo choval...

Autor:  -petr- [ 18 kvě 2009 17:58 ]
Předmět příspěvku: 

sunny: Možnosti auta jsi vystihl přesně, pokud více nečekáš, nebudeš po koupi zklamán. Běžný sevis by měl vyjít až nečekaně levně, asi jako na Mondeo mkI a mkII. Tím myslím rozvody, brzdy, provozní náplně...zde panuje shoda s výše uvedeným vozem. Problém budou díly vyskytující se na jen Cougaru a těch je více, než se na první pohled může zdát. Krom zřejmých věcí, jako jsou díly karoserie a interieru, se musí například výfuk objednávat extra přes Ford servis a pochopitelně i ceny jsou vyšší. Podvozková platforma je sice z Mondea, ale jsou tam použity i odlišné komponenty (snad Mitsubishi nebo co mi to tenkrát říkali) a tam je opět problém s dodávkou a cenou.
Motor Zetec 2.0i 16V je určitě lepší volbou pro nenáročného řidiče. Duratec 2.5 je sice charakteristikou vhodnější do tohoto spíše cestovního auta, ale podle dostupných pramenů má jistou konstrukční nedokonalost, díky které je dnes většina "přidřená" a spotřebovává velké množství oleje.
Z charakteristických závad je mi krom již zmíněné spotřeby oleje u 2.5l verze známo ještě rozlomení jedné plastové části střešního šíbru, kteroužto není možno nikde zakoupit a celý šíbr stojí nekřesťanské peníze. Pro uklidnění - ten se montoval snad výhradně do silnější verze. Z dalších neduhů může zazlobit elektronika a již angličákem uvedená klimatizace, ale to je sázka do loterie.
O tomhle autě jsem toho dost hledal a ptal se i v autorizovaném servisu, takže to je zatím vše na, co jsem narazil.
Pokud funguje, určitě lze u něj použít okřídlené rčení - hodně muziky za málo peněz. Ale na to jsi určitě už přišel sám, když Tě případná koupě láká.

Autor:  sunny [ 18 kvě 2009 23:23 ]
Předmět příspěvku: 

-petr-: díky moc za vyčerpávající recenzi, právě že se snažím si o tomto autě sehnat co nejvíce možných informací než se definitivně rozhodnu, rodinou už prošlo hodně fordů co si od svých dětských let pamatuju a převážně spokojenost. Cougar mě hodně láká, za ty peníze je to si myslím hodně atraktivní auto a vceklu i spolehlivé. Pohodlné na dlouhé cestování, bezpečné a přesto vypadá trošku sportovně, líné také uplně není, ale jak říkám to od něj nečekám a ani nechci. Takže si myslím že mě moje odhodlání a náklonnost k tomuto vozu zlomí a koupi uskutečním již brzy... teď to bude jen o tom vybrat pěkný a bezproblémový kus s nejlepším poměrem cena/výbava/stav

Autor:  -petr- [ 19 kvě 2009 16:17 ]
Předmět příspěvku: 

Že to bude bezproblémový kus bych si u auta tohoto stáří iluze nedělal, jde hlavně o to, aby problémů bylo co nejméně a nevysypaly se atypické díly či systémy. Osobně bych měl největší strach z elektroniky, která je na Cougaru v mnohém jinak řešena. Pak může vzít představa ježdění za ceny servisu starého Mondea v atraktivnějším voze rychle za své. A pak problémy s objednáváním dílů a servisy...
Výběrem motoru máš výbavu předem danou, u Zetecu je logicky ten nižší stupeň - bez kůže, šíbru, ASR a možná ještě něčeho. Výjimku tvoří snad jen poslední evropské verze z roku 2001, které mají i v dvoulitrové verzi interiér kožený s jinými sedačkami a madlem ruční brzdy (oboje určitě líbivější, ale k mání je jich jen pár a ceny jsou o poznání vyšší).

Autor:  sunny [ 19 kvě 2009 16:36 ]
Předmět příspěvku: 

jj. to máš určitě pravdu, verze 2001 jsou v kůži i dvoulitry... a cena je tak od 120 000,-Kč což myslím že oželím, navíc jsem byl varován, že evropské verze od roku 2000 jsou nějak ekologičtější a tím se mírně snížil výkon a zvýšila spotřeba, taky to je důvod proč sáhnu asi po verzi 99' a nebo je tu ještě jednen konkurent a to mondeo 2001 a výš ta první nová verze a motor v TDDI nebo TDCI, jenže cena už se pohybuje od sto tisíc nahoru, sedanů je poskromnu a motory TDCI do roku 2003 byly prý hrozně problémové což značně zužuje výběr a ztěžuje hledání toho správného kusu...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/