fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Vysoká spotřeba http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=23670 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Skalos [ 20 kvě 2009 11:14 ] |
Předmět příspěvku: | Vysoká spotřeba |
Mám u svého Ecsortu 1,6 16V ZETEC z roku 1996 spotřebu jak ruské saně. Bere mi to mezi 13 - 15 litry!!! Nezačalo to najednou, ale plíživě se to zvyšovalo z původních cca 6 - 7 l/100km. Poslední dobou auto jede jakoby na sytič, nemá výkon, i do mírného kopce stěží vytáhnu 110 km/hod a přitom dřív to lítalo běžně 140 a nebyl problém to vytáhnout i na 200 (když jsem na zkoušel, co to dá (ale to už je 6 let), občas tomu vyletí volnoběžné otáčky na 2000. Jinak není sebemenší problém, startuje spolehlivě, náplně nežere. Setkal se s tím už někdo? (podotýkám, že jsem spíš forďák uživatel než forďák odborník, tak mi odpusťte tento laický dotaz). Díky za reakce. |
Autor: | Jimmy [ 20 kvě 2009 12:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Asi bych se zaměřil na výfuk. Možná se vysypal katalyzátor a ucpal se, nebo střpy z něj ucpaly střední díl. To by vysvětlovalo tu špatnou akceleraci a nízkou max. rychlost. Díky tomu ucpání bys pak musel víc šlapat na plyn, aby to jelo, což by byl důvod té vysoké spotřeby. Navíc se při ucpaném výfuku špatně vyplachují válce... Takže tímhle bych začal. |
Autor: | Skalos [ 20 kvě 2009 12:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jsem si právě myslel, že je to výfukem (byl jak řešeto), nechal jsem jej vyměnit a zároveň udělali i prohlídku katalyzátoru - byl v pohodě. Ono to jede, ale ne jako dřív. Dřív jsem jen polechtal plyn a bylo cítit, že za ním jde. Pokud jde o lehkost nohy, myslím, že tomu vůbec nešlapu na krk, právě naopak. Příští týden to jde na diagnostiku, ale nevím, jestli tam na něco přijdou. Já bych spíš tipoval nějaké čidlo, akle jak jsem psal, prd se v tom vyznám... |
Autor: | Wizzy [ 20 kvě 2009 13:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dežavy....lambda Je na výfukové rouře hned za parohama, nad chladičem má konektor. Rozpoj ho, nastartuj a běž se projet. |
Autor: | Skalos [ 20 kvě 2009 13:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jdu na to A bude stačit pouhé rozpojení? Proč tam potom je? |
Autor: | George V. [ 20 kvě 2009 13:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nechceš zkusit natankovat nějakej jinej benzín (na jiný pumpě). Já cítím, že od tý doby, co tam začali dávat ty ekosračky, tak mi auto taky nějak hůř jede. Na jednu nádrž to jede líp, pak na dvě zas hůř... |
Autor: | Skalos [ 20 kvě 2009 14:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud jde o palivo, tak tam 6 let nedávám nic jiného než Shell a problémy se spotřebou mám až tak poslední 2 - 3 roky (postupně, teď to vygradovalo). Byl jsem to projet a asi jsem lama, ale nepoznal jsem rozdíl mezi zapojenou a vypojenou lambdou.... jediné, co jsem zaregistroval, tak že při jejím vypojení tak nelítají otáčky a drží se okolo 1000. U zapojené lambdy to lítalo od 1000 do 2000 |
Autor: | tomin [ 20 kvě 2009 14:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pri odpojeni lambdy nemusis nic moc poznat. Motor jede jen na bohatsi smes, ale v malem vykonu to nepoznas a ve velkem je to taky maly prirustek. To chce pripojit na oscik nebo diagnostiku a podivat se na ni. |
Autor: | Skalos [ 20 kvě 2009 14:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
A jsme u toho. Logicky vzato bohatší směs znamená i vyšší spotřebu, že? A pokud jsem při odpojení lambdy nepoznal rozdíl, může to znamenat, že i když byla připojená, chovala se, jakoby tam nebyla, to znamená je je v pr... |
Autor: | KKKuba [ 20 kvě 2009 15:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
skvela dedukce watsone... |
Autor: | tomin [ 20 kvě 2009 15:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jasne, ale vychazis z predpokladu ze bys to poznal. Poznat to ale nemusis. Je blbost ji kupovat pokud to nemas overene. Oscik nebo diagnost.... |
Autor: | Skalos [ 20 kvě 2009 15:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj, příští týden to jde na diagnostiku...každopádně jsem rád za všechny příspěvky...celkem mě to uklidnilo...za 14 dnů mě čeká dlouhá cesta a pokud to bude lambda, tak ten rozdíl v spotřebě mi ji zaplatí |
Autor: | Norr [ 20 kvě 2009 15:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě to taky nějak moc žere, ale bylo mi to zdůvodněno těžkým předkem Escortů a tím, že mám automat. Ale i tak mě to sejří..... |
Autor: | Skalos [ 20 kvě 2009 15:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
dokud se to pohybovalo do 9 litrů, byl jsem v klidu, ale 13 a víc, to už je i na mě moc |
Autor: | tomin [ 20 kvě 2009 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kolik chteji u Vas za diagnostiku ? Nemyslim jen zmacknout tlacitko a vycist chyby. Myslim udelat diagnozu problemu. |
Autor: | tomin [ 20 kvě 2009 16:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ono je to s lambdou tak, ze pokud se uz vubec nehybe, nadela mensi skodu nez kdyz jeste neco hlasi, ale spatne. U mrtve lambdy jednotka "pozna" ze lambda nic nedava a strika pak o trochu vic nez by musela. Ale pokud je lambda tak na pul mrtva a nekdy se skubne, pak jednotka prejde do rezimu "ridim se podle lambdy" a pak kdyz ji lambda lze, tak to muze celkem dost ulejvat. Az o 50% vic (nebo min) oproti normalni davce. |
Autor: | Dieg0 [ 20 kvě 2009 16:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě to taky žere..ale to je jen moje blbost..mam velký gumy - 195/65x15 |
Autor: | Skalos [ 20 kvě 2009 16:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Promiň, ale s tím nesouhlasím. Já mám ty samé a nepoznám rozdíl mezi zimními 14 kami a letními 15 kami... a to jsem na těch 15 jezdil i dřív, když mi to bralo jen 7 litrů |
Autor: | tomin [ 20 kvě 2009 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na Omeze jsem mel 195ky a pak jsem dal 225ky (celkem uz salamy) a taky zadna zmena. |
Autor: | Dieg0 [ 20 kvě 2009 19:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak mě servisák řek že za vyšší spotřebu může nevhodně zvolenej profil - 65...mam mít 50 ky...že s tim prej má 1.6ka hodně práce... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |