fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Chcípá!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=23724
Stránka 1 z 1

Autor:  hotel007 [ 23 kvě 2009 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Chcípá!

Dobrý den,
mám pár dotazů ohledně mojeho vozu Ford Escort 1.6 ZETEC z roku 1996 s tou novější kulatou karoserií, nalítáno něco okolo 200 tis..
První a zásadní problém je, že někdy při nízké hladině benzínu mi auto z ničeho nic začne škubat a chcípne, což není vůbec příjemné a včera se mi stalo, že mi auto chcípalo i na "předposlední" bílé čárce ukazatele hladiny benzínu, což mi vyrazilo dech. Vždy ale po natankování dalšího paliva (ze stejné, ale i jiné pumpy) jede auto v pohodě dál, jako by se vůbec nic nedělo. Zkoušel jsem měnit benzínky a také nepomohlo, takže původní doměnka na špatný benzín to asi nebude. Auto vždy chcípne a po chvilce zase naskočí, ale po pul až jednom kilometru chcípne, ale dá se tak dostat někdy k benzínce.
Druhý problém je ohledně spotřeby. Žere to +- 10-11L a to jezdím slušně a podle pravidel a snažím se auto nehnat do otáček a nehonit je max po dálnici. Je tato spotřeba normální, nebo se s tím dá něco dělat?
Mám měněný vzduchový filtr (rok) a úplně novou spojku a brzdy. Omlouvám se za amatérské psaní, ale je mi 19 a auto mám napůl s matkou, kerá s ním jezdí do práce a já se v autech spíš nevyznám tak bych je dal nejspíš do servisu, aby rád bych jim řekl, udělejte tohle a ono, protože mi vymění půl auta oprava bude stát 20tis. a nikde nic. Díky za rady s tím chcípáním. Jo a zapoměl jsem dodat, že mám prasklý výfuk někde místě pod řidičem, ale ten mi strýc zavaří. Dík a jsem s pozdravem Tomáš P.

Autor:  Psyg [ 23 kvě 2009 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych začal u palivovýho filtru, stojí cca 400 kč výměna je snadná.A když už ho budeš měnit,tak vyměň i vzduchovej ;-)

Autor:  hotel007 [ 23 kvě 2009 17:10 ]
Předmět příspěvku: 

Psyg píše:
Já bych začal u palivovýho filtru, stojí cca 400 kč výměna je snadná.A když už ho budeš měnit,tak vyměň i vzduchovej ;-)

Ok pokusím se vyměnit palivovej filtr. Ten vzduchovej teda taky vyměním, měnil jsem ho před cca max rokem když jsme auto koupili.

Autor:  Nagant [ 23 kvě 2009 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

Můžeš taky změřit tlak paliva na liště vstřikování - teď, a pak po výměně filtru (ev.závada regulátoru tlaku paliva).
Problém by možná taky mohl být v systému palivového čerpadla, kdyby byla nějak načatá sací trubka v nádrži.
Další možnost je nějaký problém s odvzdušňováním nádrže.
Můžeš taky zkusit dát do nádrže nějaký Aquafobin, nebo nějaký ten přípravek na vyčištění vstřikování (cena +-150 Kč). Ale zázraky od toho čekat nelze.
Ber to jen jako náměty.

Pokud jde o kombinovanou spotřebu, je velká. Tak někde nějaký problém bude.

Autor:  hotel007 [ 24 kvě 2009 16:45 ]
Předmět příspěvku: 

A tlak paliva mi zjistí kde? Hadičky jsou všechny OK a odvzdušnění nádrže to asi doma taky nejzistím že? Ten přípravek koupím třeba na prodejně s autodílama? A ještě mě napadlo, že když sešlápnu plyn, je docela línej na to se rozjet, ale ve vyších otáčkách cca 1800 a výš jede jak ďas... A na palivo Shell jede lépe jak na to z Benziny,čsad, unicorn.... :-) Nevjíc mě tíží spotřeba, protože teď mám v lánu najet cca 1000Km a na tom už to je poznat každej litr...

Autor:  Nagant [ 24 kvě 2009 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

Tlak paliva - jak zjistit, to tu na fóru najdeš - a změříš si sám.
http://www.fordfans.cz/phpBB2/search.php

Odvzdušnění asi jen tak, že se to spraví vždy sundáním víčka nádrže. Jinak jak celý ten systém vypadá, to tu taky někde najdeš obrázek.

Jo na prodejně s autodílama, v hypermarketu, u skoro každé benzínové pumpy.

Autor:  hotel007 [ 24 kvě 2009 17:27 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Tlak paliva - jak zjistit, to tu na fóru najdeš - a změříš si sám.
http://www.fordfans.cz/phpBB2/search.php

Odvzdušnění asi jen tak, že se to spraví vždy sundáním víčka nádrže. Jinak jak celý ten systém vypadá, to tu taky někde najdeš obrázek.

Jo na prodejně s autodílama, v hypermarketu, u skoro každé benzínové pumpy.

mohu poprosit o přímej odkaz? Nikde to po pul hodině nemohu najít, děkuji

Autor:  Psyg [ 24 kvě 2009 17:38 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... t=ventilek
Citace:
Natlakuješ čerpadlem (párkrát otočíš klíčkem) a pak to změříš manometrem, stačil by i obyč napneu, ale na té palivové liště je ventilek většinou hodně zapuštěný (ten prostřední hrot) a tak to njede. Tlak kolem 200kPa je myslím ok.

Autor:  tomin [ 24 kvě 2009 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

Zvyseny tlak paliva nemuze zpusobit sam o sobe vetsi spotrebu. Nabo nevim jak.
Pripadny rozdil proti normalu si dorovna jednotka podle lambdy.
Vetsi spotrebu ale zpusobi mrtva lambda sonda.

Autor:  hotel007 [ 24 kvě 2009 19:32 ]
Předmět příspěvku: 

tomin píše:
Zvyseny tlak paliva nemuze zpusobit sam o sobe vetsi spotrebu. Nabo nevim jak.
Pripadny rozdil proti normalu si dorovna jednotka podle lambdy.
Vetsi spotrebu ale zpusobi mrtva lambda sonda.

o té lambda sondě jsem už tady na foru četl, takže na autodiagnostiku a tam to poznaji. Kolik to cca stojí ta autodiagnostika ? Popřípadě poradíte mi něco na Vysočině v okolí Třebíč, Znojmo kde se to dá udělat levně? Díky

EDIT: tak na autodiagnostiku si zajedu k nám na učiliště prej ji tam maj za pár kaček, držte palce aby mě výsledek nesložil :-D

Autor:  EwanS50 [ 25 kvě 2009 22:31 ]
Předmět příspěvku: 

Lambdu změřit osciloskopem a větší spotřeba bude taky prasklym výfukem, pak hledat dál

Autor:  angličák [ 25 kvě 2009 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

...nemuzu si pomoct...ale radit nekomu, kdo je evidentne rad ze je rad(nic ve zlem) osciloskop je dost ulet...sorry za ot...

Autor:  Eskym05 [ 25 kvě 2009 23:27 ]
Předmět příspěvku: 

angličák píše:
...nemuzu si pomoct...ale radit nekomu, kdo je evidentne rad ze je rad(nic ve zlem) osciloskop je dost ulet...sorry za ot...


:lol: No to kazdopadne, on ho asi ani kazdej doma nema:)))

Autor:  EwanS50 [ 25 kvě 2009 23:29 ]
Předmět příspěvku: 

Ale na učňáku by ho měli mít, ne?
Já teda nevim jak je to s vybaveností škol, ale my jich máme ve škole desítky :-) (ČVUT FEL, takže se neni čemu divit)

Autor:  Eskym05 [ 25 kvě 2009 23:35 ]
Předmět příspěvku: 

No tam asi jo, ja to pochopil, jako ze radis, jak si to ma zmerit doma. V tom pripade se omlouvam :wink: no kazopadne by to chtelo se take podivat na ten vyfuk.....

Autor:  hotel007 [ 27 kvě 2009 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

tak asi nikdo z vás neměl pravdu. Vyměnil sem palivovej filtr... a pořád to škubalo až mi to zaškubalo a už sem nenastartoval...!!! Zasmrádla elektrika a KONEC.... :-( auto dojezdilo = je to u opraváře.... Nevíte, za kolik by se to po opravě dalo prodat? Nová spojka, brzdy celej novej předek (nárazník, kapota, chladič, sahara, světlo) jinak jede krásně.... :-)

Autor:  Nagant [ 27 kvě 2009 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

Třeba to bude po opravě elektriky už v pořádku. Escorty na ni dost trpí.
S tím mám vlastní zkušenost:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=20192
Autoelektrikář to dal dokupy. :D

Autor:  hotel007 [ 28 kvě 2009 22:17 ]
Předmět příspěvku: 

za kolik myslíte, že se to dá prodat? Matka už raplí, že to nechce že koupí nový auto....?? Díky

Autor:  Bumerank [ 29 kvě 2009 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

hotel007 píše:
za kolik myslíte, že se to dá prodat? Matka už raplí, že to nechce že koupí nový auto....?? Díky

moje máti nadávala už před asi dvěma lety...dnes je to už víc jak 3 roky, co ho máme :D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/