fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Technická ohledně Felicie - chcípání
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=24046
Stránka 1 z 2

Autor:  Krtek [ 10 čer 2009 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Technická ohledně Felicie - chcípání

Zdravím.. tak ač nerad musím opět psát jsem. Usilovně jsem se snažil najít nějakej Felicia klub kde by mi poradili, ale vypadá to že žádná jiná značka nemá tak silný, inteligentní a šikovný jádro jako Ford :) A proto se ptám zde:
Mam Felicii, která nestartovala... elektrika šla do indukční cívky a z ní už ne, po výměně jsem zjistil že jde o snímač otáček.. ten jsem taky vyměnil a filcka už šla nastartovat.. jenže po cca 2 minutách jízdy začala chcípat a to z toho důvodu že jakoby vypadl plynový pedál. Když nastartuju tak občas vydrží třeba minutu občas třeba 2 vteřiny běžet, ale pak jakoby nic prostě přestane držet otáčky (úplně samovolně klesnou až na nulu) přidávání plynu nereaguje vůbec...a já potřebuju zjistit v čem je problém. Podle mého laického názoru je to s největší pravděpodobností palivové čerpadlo... je to možný? Taky jsem dneska od prodejce autodílů slyšel že se dá bud koupit komplet asi za 5 500,- nebo jen nějakej "motůrek" za cca 800,- ... vypadá tohle spíš na chybu motůrku, kompletu nebo něčeho úplně jinýho?

Autor:  Mouse [ 10 čer 2009 17:28 ]
Předmět příspěvku: 

zkus kontaktovat tu to pani, když jsem měl formana a měl nějakej problém tak jsem jí zavolal a nebo přijel a poradila a prodává nové i použité věci a ceny má slušné
http://www.firmy.cz/detail/612690-dana- ... hodov.html

Autor:  Perňa [ 10 čer 2009 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

Podívej.....za prvé je to stříkačka nebo karbec????

Pokud stříkačka...píchni se na diagnostiku.....ta to zjistí....po zapnutí klíčku musí hučet čerpadlo v nádrži jako u jiných aut.....pokud hučí tak postupuj dále....snímač nebo-li hallův snímač zkontrolovat,ale psal jsi, že jis ho měnil....tam bych neviděl problém, pokud máš na mysl ten snímač co je v převodovce a snímá strvačník.
Potom bych koukl na snímač volnoběžných otáček nebo-li motor volnoběžných otáček.
Funkce Krokový motor volnoběhu umožňuje řídící jednotce ovládat rychlost volnoběhu. Motor otevírá nebo uzavírá škrticí klapku vysouváním nebo zasouváním čepu. Regulační motor volnoběhu obsahuje normální stejnosměrný motor. Regulační motor volnoběhu se často dodává s vnitřním spínačem volnoběhu. Tento spínač má dvě svorky a spíná během doby kdy je škrticí klapka uzavřena. Některé regulační motory volnoběhu se dodávají s vnitřním Hallovým senzorem. Tento senzor potřebuje napájecí napětí 5 nebo 12 voltů. Výstupní napětí Hallova senzoru je pravoúhlý impuls během doby kdy je regulační motor aktivován. Tento signál umožňuje řídící jednotce určit polohu čepu.

odpor motoru ± 3 - 200 ohmů napájecí napětí motoru 12 V napájecí napětí Hallova snímače: 5 nebo 12 V

Autor:  Krtek [ 11 čer 2009 11:52 ]
Předmět příspěvku: 

2 Perňa:
Díky moc za odpověď. Je to samozřejmě stříkačka.. při otočení klíčkem slyšim pravděpodobně ono čerpadlo... snímač otáček jsem měnil a mám na mysli ten který je na převdovce a snímá magnetem setrvačník. Co se snímače/motoru volnoběžných otáček týče.. neviděl bych v něm s největší pravděpodobností chybu, jelikož s volnoběhem není jediný problém..nekolísá. Prostě naskočí a drží. Pak už tu jen padla myšlenka na poškozenou ŘJ, ale to asi vážně jen krajní řešení.. :(

Autor:  LeMans [ 11 čer 2009 11:56 ]
Předmět příspěvku: 

volnoběznák ale nic nemění na tom že mu to scípne aj když šlape na plyn. já bych to tipoval na nějaké relé k čerpadlu, ale nevim, v těchhle krámech se moc nevyznám... tady je zrovna prostor kde by se mohl projevit náš nadšenec do felicií -Petr- kdyžtak mu zkus napsat SZ.

Autor:  Perňa [ 11 čer 2009 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě jsem si vzpoměl.....měl jsem formana stříkačku....vše jsem čistil,ale auto jelo jen 5km...a jakmile jsem vyjel všechen benzín co byl v palivovým potrubí tak to jasně že zdechlo.....tak 5x otočit klíčkem a natlakovat....a pak jsem zase mohl jet 5km....
Každý mi říká ŘJ je v háji..to se mi nechtělo věřit...zajel na net...a tam psali o Halovém snímači...vytáhl zasranej od špon...očistil a auto jezdilo jak jsem chtěl já....
Ale časem znovu......pak jsem musel sundat zadní sedačku otevřít dekl nad čerpadlem v nádrži strčit tam toporo a když auto zastavilo...tak jsem se musel natáhnout a tím toporem klepat do čerpadla...pak jsem zjistil, že je někde v čerpadle studeňák a šlo ven....po výměně forman lítal zase jak měl.....Prostě když se čerpadlo zastavilo v určité pozici tak bylo mrtvé,jemným poklepem se zřejmě nějak vychylilo a jelo
Možná se Ti projevuje to samé.....

Autor:  Krtek [ 11 čer 2009 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

Takže se mam pohrabat v tom čerpadle? Je nějak extra složitý ho vyndat? Možná by mu stačilo jen ho pročistit...

Autor:  Perňa [ 11 čer 2009 12:20 ]
Předmět příspěvku: 

Sklopit sedačku.....někde uvidíš kulatý dekl jak od konzervy....vyloupneš...a uvidíš svorky ,odpojíš bude tam nějaká aretační podložka...a čerpadlo naše vaše směrem nahoru....,ale na tom dle mě nic nevyčistíš....je to zalitý váleček, vypadá to jako indučka ze 120ky akorát je menší.....no možná ty kontakty pročistit...určitě tam bude plno prachu....

Autor:  Cossie [ 11 čer 2009 14:31 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem to jentak zběžně prolétl, ale zkus taky vyčistit škrtící klapku - docela častá závada na feldách ;-)

Autor:  Floki [ 11 čer 2009 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

po vyčištění škrtící klapky to musíš dát na diagnostiku a nastavit tu klapku,taky jsem to doma čistil a potom to drželo volnoběh někdy 3000 někdy to hned chcíplo,zůstavali vyset otáčky atd... každopádně jestli máš MPI tak to nech dát na diagnostiku a uvidíš,tohle vypadá na něco s elektrikou,na čerpadlo bych to netipoval,něco podobnyho sem taky řešil a byla to škrtící klapka a ta je fakt drahá :D

Autor:  Krtek [ 11 čer 2009 23:06 ]
Předmět příspěvku: 

Takže pokračování... dneska jsem prostříknul kontakty u snímače škrtící klapky (mimochodem jsem zjistil že úplně stejně to běží i když snímač vůbec neni zapojenej - což je asi normální)... žádná změna... zase jsem zkoušel tu starou indukční cívku, abych zjistil jestli vůbec byla vadná... což teda byla, ale po navrácení funkční cívky jsem zjistil že probíjí.. respektive lítá tam jiskra úplně mimo (jen při tahání za plyn)... tak bych si asi někde měl vypůjčit funkční cívku a zjistit jak to poběží s plně funkční cívkou. Ale i tak už mi nejde do hlavy čím by to mohlo bejt..
BTW: škrtící klapka vypadala úplně čistě, kontakty u čerpadla jsem taky čistil
BTW: Jo a dneska to vypadalo že motor chcípne jen při houpání s plynem za relativně nízkejch otáček... jinak to na volnoběh celkem slušně běží (jestli je u filcky normální volnoběh na cca 500-700 ot/min)

Autor:  Floki [ 12 čer 2009 08:22 ]
Předmět příspěvku: 

a máš MPI nebo ne?

Autor:  Krtek [ 12 čer 2009 12:54 ]
Předmět příspěvku: 

Floki píše:
a máš MPI nebo ne?


Ne-e... jednobodka

Autor:  Floki [ 12 čer 2009 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

aha,tak v ty se nevyznám,vyznám se jen v mpičku

Autor:  -petr- [ 13 čer 2009 23:00 ]
Předmět příspěvku: 

Místo laborování bys měl asi fakt nejjednodušší dát to na diagnostiku a bylo by snad jasno.
Perňa: Karburátor byl naposled ve Favoritech, ne? Felicie měla motor 1.3 nejprve BMM a pak vícebod MPi.
Velehnůj: Felicie je pro mne pouze pragmatická volba v dané situaci, jak jsem nesčetněkrát uváděl = nejsem nadšenec do Felicií. Jsi ubožák, když to neustále všude omýláš jak zaseknutá deska. Proč to děláš?

Autor:  balu [ 14 čer 2009 07:28 ]
Předmět příspěvku: 

Zkontroluj přívod paliva od čerpadla do motoru. Nejprve oddělej hadičku na motoru a čerpadle , kompresorem profoukni. Vyměň palivový filtr . Napoj hadičku na čerpadle, u motoru ji nandej do petlahve a otoč klíčkem pro zapnutí čerpadla, musí to do lahve téci proudem. Když teče, zapoj jí v motoru a nastartuj, musí motor běžet . Jestli motor jede a pak zhasne , vždy na 100% je to přívodem paliva. V případě závady na elektrice se motoru projevuje, že nenastartuji , kolísají otáčky, motor nejde do otáček, nebo motor tarokuje/ pro neznalé -vynechává/. Elektrika - probíjí kabely ke svíčkám , studeňák, špatné nebo úplně se odporoučelo nějaké čidlo. T o asi vše a práce na max. 1 hod. :) :) :) :) :) :)

Autor:  Krtek [ 14 čer 2009 18:24 ]
Předmět příspěvku: 

Balu: Jojo... je pravda že indukční cívka trochu probíjí při přidávání plynu za nízkejch otáček. Lítá tam jiskra vedle.. budu muset teda sehnat cívku (plně funkční a zjistit jestli je celej problém způsobenej jen tímhle)

Autor:  balu [ 14 čer 2009 19:07 ]
Předmět příspěvku: 

Zkontroluj svíčky, když nemůže jiskru hodit na svíčce tak to hodí kde to cívce pasuje. :shock:

Autor:  Krtek [ 14 čer 2009 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

balu: provedu :)

Autor:  Perňa [ 15 čer 2009 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli se nepletu tak to má stejnou vstřikovací jednotku jak poslední fazoli....a jestli jo tak se zkus hodně nahnout za ni směrem ke kabině a pokud jsou na tom tělese hadice podtlaku tak je zkontroluj....jestli nejsou popraskané či potrhané.....

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/