fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Záměna oleje
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=24090
Stránka 1 z 1

Autor:  stekloun [ 13 čer 2009 13:53 ]
Předmět příspěvku:  Záměna oleje

Ahoj chlapi... chtel bych se vas optat zda by hodne vadilo kdybych do motoru nalil trochu jinyho oleje.
Koukal sem ted na hladinu oleje, a mam tam neco pod ryskou. Olej v aute mam 5W40 a nasel sem v garazi 15W40...

Co by se stalo kdybych tam cmrndnul tochu ty 15W40... diky

Autor:  Roman082 [ 13 čer 2009 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

Tu je taky maly popis co znamenaju jednotlive parametre:


VISKOZITNÍ KLASIFIKACE SAE.
Dělí oleje do dvou základních skupin:letní -zimní.

LETNÍ oleje-určené pro provoz v letním období.
Dělí se do šesti klasifikačních tříd,tyto třídy se označují číslicí,a to 20,30,40,50,60.U nás se používá pouze 20,30,40,50.Tyto číslice označují mezní hodnoty (tepelné,ale neoznačují hodnotu°C),kdy má ten který olej plnou mazací schopnost.
20 znamená,když klimatické podmínky převážně nevystoupí nad 10°C
30 --------------------------------------------------------------------------------------- 20°C
40 --------------------------------------------------------------------------------------- 30°C
50 --------------------------------------------------------------------------------------- 40°C

ZIMNÍ oleje-určené pro provoz v zimním období,označují se přidáním písmene W(winter-zima).Dělí se také do šesti klasifikačních tříd-0W,5W,10W,15W,20W,25W.Číslice opět označují mezní hodnoty.
0W znamená,že motor lze ještě nastartovat při teplotě pod -30°C
5W ----------------------------------------------------------------------- -25 až-30°C
10W ----------------------------------------------------------------------- -20 až-25°C
15W ----------------------------------------------------------------------- -15 až-20°C
20W ----------------------------------------------------------------------- -10 až-15°C
25W ----------------------------------------------------------------------- -5 až-10°C

Současným trendem je používání celoročnich olejů,které v sobě spojují vhodné nízkoteplotní vlastnosti (dobrá startovatelnost v zimě) a zároveň dostatečnou mazací schopnost při vysokém namáhání motoru a vzsokých okolních teplotách v letním období.Tyto oleje se označují smíšeným číselným označením např.5W-40,kde 5W označuje viskozitu v nízkých teplotách a 40 označuje viskozní vlastnosti ve vysokých teplotách.Olej 5W-40 je tedy určen pro klimatické podmínky od -25až-30°C do +30°C.

cize tie 2 maju v zime rozdielnu hustotu co ti moze sposobit dost velke problemy a otazna je tiez aku triedu olejov mas nenapisal si znacky. Ja by som to urcite nedaval :evil:

Autor:  Radek124 [ 13 čer 2009 16:24 ]
Předmět příspěvku: 

sory za ot ale ta tabulka by se mohla hodit do FAQ nebo do důležitých

Autor:  Roman082 [ 13 čer 2009 16:30 ]
Předmět příspěvku: 

ja som mu tym len chcel vysvetlit aky je v tom rozdiel :wink: ak to niekomu pomoze... :wink:

Autor:  Krtek-NA [ 13 čer 2009 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

A to ti je líto stokoruny, pokud si chceš zk*rvit olej co tam máš, tak proč ne. Nic se nestane, ale je to škoda. :wink:

Autor:  doubek [ 13 čer 2009 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

já bych tam 15w40 určitě nedolejval to si radši zajed ne pumpu a kup si to co tam máš 15w40 je dobrýn tak do škodovek a do kamen ale jestli to tam chceš dát tak prosím uvidíš co ti na to řeknou hydroštely , jestli seš pod nin.taktam musíš dát aspon pulitr ne-li víc :!:

Autor:  stekloun [ 13 čer 2009 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

vpoho... diky jen sem se ptal... 8)

Autor:  pbjun [ 14 čer 2009 08:59 ]
Předmět příspěvku: 

No ja sem do focusa pred vymenou oleja lil uplne vsecko - zralo to pres 3litry na 1000km pri pouziti 5w30 2litry pri 10w40 takze jasna volba bylo to nejlevnejsi co se dalo koupit :)

Autor:  balu [ 14 čer 2009 10:16 ]
Předmět příspěvku: 

KDYBY MĚLO AUTO NOHY TAK TĚ NAKOPE DO PRDELE

Autor:  Ford [ 14 čer 2009 11:39 ]
Předmět příspěvku: 

to se mu říkal taky ale nedal si říct :-D :-D

Autor:  pbjun [ 14 čer 2009 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

No hele, bylo to v dobe kdy uz se pocitalo s tim, ze ten motor se vynda a vyhodi takze to bylo fuk... Jinak na vykonu auta a spotrebe benzinu se to neprojevilo takze mu to asi moc nevadilo :D Tedka do noveho motoru uz leju 5W30 origo ford...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/