fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Záměna oleje http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=24090 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | stekloun [ 13 čer 2009 13:53 ] |
Předmět příspěvku: | Záměna oleje |
Ahoj chlapi... chtel bych se vas optat zda by hodne vadilo kdybych do motoru nalil trochu jinyho oleje. Koukal sem ted na hladinu oleje, a mam tam neco pod ryskou. Olej v aute mam 5W40 a nasel sem v garazi 15W40... Co by se stalo kdybych tam cmrndnul tochu ty 15W40... diky |
Autor: | Roman082 [ 13 čer 2009 15:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tu je taky maly popis co znamenaju jednotlive parametre: VISKOZITNÍ KLASIFIKACE SAE. Dělí oleje do dvou základních skupin:letní -zimní. LETNÍ oleje-určené pro provoz v letním období. Dělí se do šesti klasifikačních tříd,tyto třídy se označují číslicí,a to 20,30,40,50,60.U nás se používá pouze 20,30,40,50.Tyto číslice označují mezní hodnoty (tepelné,ale neoznačují hodnotu°C),kdy má ten který olej plnou mazací schopnost. 20 znamená,když klimatické podmínky převážně nevystoupí nad 10°C 30 --------------------------------------------------------------------------------------- 20°C 40 --------------------------------------------------------------------------------------- 30°C 50 --------------------------------------------------------------------------------------- 40°C ZIMNÍ oleje-určené pro provoz v zimním období,označují se přidáním písmene W(winter-zima).Dělí se také do šesti klasifikačních tříd-0W,5W,10W,15W,20W,25W.Číslice opět označují mezní hodnoty. 0W znamená,že motor lze ještě nastartovat při teplotě pod -30°C 5W ----------------------------------------------------------------------- -25 až-30°C 10W ----------------------------------------------------------------------- -20 až-25°C 15W ----------------------------------------------------------------------- -15 až-20°C 20W ----------------------------------------------------------------------- -10 až-15°C 25W ----------------------------------------------------------------------- -5 až-10°C Současným trendem je používání celoročnich olejů,které v sobě spojují vhodné nízkoteplotní vlastnosti (dobrá startovatelnost v zimě) a zároveň dostatečnou mazací schopnost při vysokém namáhání motoru a vzsokých okolních teplotách v letním období.Tyto oleje se označují smíšeným číselným označením např.5W-40,kde 5W označuje viskozitu v nízkých teplotách a 40 označuje viskozní vlastnosti ve vysokých teplotách.Olej 5W-40 je tedy určen pro klimatické podmínky od -25až-30°C do +30°C. cize tie 2 maju v zime rozdielnu hustotu co ti moze sposobit dost velke problemy a otazna je tiez aku triedu olejov mas nenapisal si znacky. Ja by som to urcite nedaval |
Autor: | Radek124 [ 13 čer 2009 16:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
sory za ot ale ta tabulka by se mohla hodit do FAQ nebo do důležitých |
Autor: | Roman082 [ 13 čer 2009 16:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja som mu tym len chcel vysvetlit aky je v tom rozdiel ak to niekomu pomoze... |
Autor: | Krtek-NA [ 13 čer 2009 21:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
A to ti je líto stokoruny, pokud si chceš zk*rvit olej co tam máš, tak proč ne. Nic se nestane, ale je to škoda. |
Autor: | doubek [ 13 čer 2009 21:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
já bych tam 15w40 určitě nedolejval to si radši zajed ne pumpu a kup si to co tam máš 15w40 je dobrýn tak do škodovek a do kamen ale jestli to tam chceš dát tak prosím uvidíš co ti na to řeknou hydroštely , jestli seš pod nin.taktam musíš dát aspon pulitr ne-li víc |
Autor: | stekloun [ 13 čer 2009 21:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
vpoho... diky jen sem se ptal... |
Autor: | pbjun [ 14 čer 2009 08:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ja sem do focusa pred vymenou oleja lil uplne vsecko - zralo to pres 3litry na 1000km pri pouziti 5w30 2litry pri 10w40 takze jasna volba bylo to nejlevnejsi co se dalo koupit |
Autor: | balu [ 14 čer 2009 10:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
KDYBY MĚLO AUTO NOHY TAK TĚ NAKOPE DO PRDELE |
Autor: | Ford [ 14 čer 2009 11:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
to se mu říkal taky ale nedal si říct |
Autor: | pbjun [ 14 čer 2009 16:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
No hele, bylo to v dobe kdy uz se pocitalo s tim, ze ten motor se vynda a vyhodi takze to bylo fuk... Jinak na vykonu auta a spotrebe benzinu se to neprojevilo takze mu to asi moc nevadilo Tedka do noveho motoru uz leju 5W30 origo ford... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |