fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Řidičský průkaz sk. E - dotaz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=24144
Stránka 1 z 1

Autor:  Krtek [ 16 čer 2009 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Řidičský průkaz sk. E - dotaz

Zdravím, chci se jen zeptat jestli náhodou někdo nevíte jak je to s řidičským oprávněním skupiny E.. v případě že mám řidičák na auto (B), náklaďák (C) a autobus (D) a udělám si návěs (E)... platí mi E pro všechny typy vozidel (BE, CE, DE) ?

Autor:  milos.l [ 16 čer 2009 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

já dělal CE a v řidičáku mám zaškrtnuto CE i BE, jak je to s busem nevim, ten nemam

Autor:  moto [ 16 čer 2009 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řidičský průkaz sk. E - dotaz

Krtek píše:
Zdravím, chci se jen zeptat jestli náhodou někdo nevíte jak je to s řidičským oprávněním skupiny E.. v případě že mám řidičák na auto (B), náklaďák (C) a autobus (D) a udělám si návěs (E)... platí mi E pro všechny typy vozidel (BE, CE, DE) ?


Áno a tuším to platí v celej EU, vrátane SK a CZ.

Autor:  Krtek [ 16 čer 2009 18:22 ]
Předmět příspěvku: 

Díky moc oběma.. docela mě překvapilo že jsem nikde na netu na tuhle otázku nenašel odpověď :)

Autor:  milos.l [ 16 čer 2009 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

že dostaneš BE s CE mi přijde úplně logický, ten bus už si jistej nejsem, ale třeba taky, ono si jde udělat i nějaký nesmysly jako C1E apod, ale netuším co to znamená

s jistotou ti to řeknou snad v každý autoškole ne?

Autor:  skaldal [ 16 čer 2009 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

V autoškole ti s jistotou neřeknou nic. Mě taky tvrdili, že když chci jezdit s 2tunovým podválem, tedy mám celkovou hmotnost soupravy nad 3,5 tuny, tak mi nestačí BE a že musím mít CE a přitom to není pravda. S BE můžu mít teoreticky soupravu až 8,75 tuny pokud budu mít 3,5t auto. :lol:
Asi chtěli mít kšeft. :roll:

Autor:  EwanS50 [ 17 čer 2009 00:58 ]
Předmět příspěvku: 

V čechách musíš mít BE v Německu však CE (Souprava nad 3,5t), jinak pokud si uděláš řidičák na CE, tak máš k tomu BE.

Autor:  zdenal8 [ 17 čer 2009 07:26 ]
Předmět příspěvku: 

A je to asi jenom o litr dražší, než E pouze na osobák.

Autor:  skaldal [ 17 čer 2009 16:14 ]
Předmět příspěvku: 

Já dělal Ečko k Bčku za 2500,- a Cčko nemám, takže by to bylo podstatně dražší si udělat C+E :wink: .
Zajímavý je že já i spousta známých jezdíme do Německa s BE a neslyšel jsem že by měl někdo problém. Takže až nás chytí, tak nás zastřelí? :lol:

Autor:  EwanS50 [ 17 čer 2009 17:23 ]
Předmět příspěvku: 

Nezastřelí, nám i kontrolovali řidičák (s prázdnym vlekem, když ještě byly hranice) a řikal "BE OK". Nevim co by řikali s plnym vlekem, spíš by asi byl problém při bouračce...

Autor:  skaldal [ 17 čer 2009 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

Oni tam rozlišují jestli máš plnej nebo prázdnej vlek? Oni nekoukají na celkovou hmotnost? Je přeci jasný, že se tam asi nepojedeš jen tak projet s podválem abys jel zpátky prázdný, ne? :lol:

Autor:  mondeo [ 17 čer 2009 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

Skupina B+E ti stačí na tažné auto do 3 500 kg + přípojné vozidlo do hmotnosti co tažné vozidlo smí táhnout. To samé platí i v Německu.

Autor:  zdenal8 [ 17 čer 2009 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
Já dělal Ečko k Bčku za 2500,- a Cčko nemám, takže by to bylo podstatně dražší si udělat C+E :wink: .


Tak samozřejmě to bylo myšleno v případě, pokud už C máš.

Autor:  EwanS50 [ 17 čer 2009 23:26 ]
Předmět příspěvku: 

V německu rozlišujou okamžitou hmotnost soupravy, ne jako u nás, že jedeš s prázdnym vlekem a musíš mít drahou známku (teď už snad ne)

Autor:  Karel1 [ 17 čer 2009 23:36 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
Já dělal Ečko k Bčku za 2500,- a Cčko nemám, takže by to bylo podstatně dražší si udělat C+E :wink: .
Zajímavý je že já i spousta známých jezdíme do Německa s BE a neslyšel jsem že by měl někdo problém. Takže až nás chytí, tak nás zastřelí? :lol:


Neboj nezastřelí ! Několikrát mě v Německu chytili jak s prázdným , tak s naloženým podvalníkem a vždycky jim stačilo B+E . Akorát je zajímalo zajištění přepravovaného vozu a jestli jsem nepřekročil nejvyšší povolenou hmotnost přívěsu zapsanou v TK tažného vozidla . Uznávají 10% toleranci .

Autor:  skaldal [ 18 čer 2009 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

A jak to chtěli mít zajištěný? Já vždycky vážu auto za třeba levý přední a pravý zadní kolo, ale slyšel jsem, že v DE jim stačí 2bodové uchycení, ale v ČR prý 3 bodové?

Autor:  skaldal [ 18 čer 2009 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

mondeo píše:
Skupina B+E ti stačí na tažné auto do 3 500 kg + přípojné vozidlo do hmotnosti co tažné vozidlo smí táhnout. To samé platí i v Německu.
Přesně tak a tam prý může být max. 1,5 násobek váhy vozidla, takže to teoreticky dělá těch 8,75t.

Autor:  Karel1 [ 18 čer 2009 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
A jak to chtěli mít zajištěný? Já vždycky vážu auto za třeba levý přední a pravý zadní kolo, ale slyšel jsem, že v DE jim stačí 2bodové uchycení, ale v ČR prý 3 bodové?


Já taky vážu auto křížem jako ty . Většinou mi kontrolovali napnutí popruhů . Zatím to bylo bez problémů . V ČR mě ještě s podvalem nekontrolovali , což bylo mé štěstí . Jednou jsem převážel Fiat Ducato Maxi a po natahnutí na podval jsme zjistili že nevyndáme nájezdy , tak jsme nájezdy přivázali popruhem k závěsu převáženého auta a vyráčnovali je co to jen šlo . Naštěstí se jelo jenom z jedné dílny do druhé což bylo asi 10km .

Autor:  Krtek [ 18 čer 2009 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Já plánuju dělat C+E, tak předpokládám že k němu je jasnej BE.. a s největší pravděpodobností i DE ,přecejen je to skoro "běžnej" (jen o trošku vyšší) přívěs.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/