fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Studené cukání
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=24175
Stránka 1 z 1

Autor:  Manchiny [ 18 čer 2009 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Studené cukání

Zdravím všechny Forďáky, mám už 7 let Ford Escort EFI 1.6 16V (1995) a super auto, neměnil bych. Ale začlo se mi objevovat cukání motoru hlavně zastudena a někdy i při jízdě. Prostě to auto nemá takový odpich, jak bych potřeboval, při plném plynu je auto líný.. Zkoušel jsem dát nové kabely, svíčky, dal jsem to i na diagnostiku, ale nic. Nedávno jsem zjistil že po předchozí výměně od známého mám v autě lambda sondu z Fiesty, mohl by to být důvod tohoto problému ?? Díky za odpověď.

Autor:  tomin [ 18 čer 2009 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

Lambda se pri studenem motoru neuplatni, takze to na ni nevypada. Ale mohla by byt jednotka odjeta pokud by ta lambda zlobila (za tepla).
Kdyz si byl na diagnostice tak to ti jen vycetli chyby, nebo opravdu delali diagnostiku zavady ?
To by meli na tu lambdu kouknout co dela. :shock:
Jake tam mas svicky ?

Autor:  enjoy [ 18 čer 2009 15:44 ]
Předmět příspěvku: 

rozpoj konektor lambda sondy a jezdi... kdyz to bude lepsi,tak vis...
ale jinak jsem nepochopil jestli ti to za jizdy cuka anebo nejede...
kdyby to cukalo,tak to muze byt ttreba praskly izolator na svicce,mohl si je pretahnout... ale kdyz ti to delalo i predtim...
muze to byt vaha vzduchu(me to od urcitych otacek prestalo tahnout).ale takhle na dalku je to stejne jen vestirna.
kazdopadne tu lambdu odpoj...

Autor:  Manchiny [ 19 čer 2009 08:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tak tu lambdu tam mám delší dobu, ale na ní se přišlo v autorizovaném servisu Ford, přišel mechanik k autu kouknul a viděl, že je jiná. Možná to je blbost a mohl se mýlit, ale bylo to jako rána z čistého nebe. na diagnostice chyb jsem byl taky v autoriz. ale tam zjistili poškozenoui podtlakovou trubici, kterou opravili. O lambdě nic.

Autor:  Manchiny [ 19 čer 2009 08:54 ]
Předmět příspěvku: 

enjoy píše:
rozpoj konektor lambda sondy a jezdi... kdyz to bude lepsi,tak vis...
ale jinak jsem nepochopil jestli ti to za jizdy cuka anebo nejede...
kdyby to cukalo,tak to muze byt ttreba praskly izolator na svicce,mohl si je pretahnout... ale kdyz ti to delalo i predtim...
muze to byt vaha vzduchu(me to od urcitych otacek prestalo tahnout).ale takhle na dalku je to stejne jen vestirna.
kazdopadne tu lambdu odpoj...


Ok, to můžu zkusit. Cuká to hlavně, když to je studený. Když se ten motor zahřeje, tak netáhne od určitých otáček. Příklad, jedu po dálnici, pokud držím plyn na určitých otáčkách a z kopce není problém, ale na plné otáčky a do kopce auto zpomaluje a trochu cuká. Hlavně je to zjevný při předjíždění, podřadím, že se rozjedu a auto se líně rozjíždí ikdyž řve např. při 4000 otáčkách...jinak to vysvětlit nedokážu :? ale jinak díky za pomoc :D
jo ještě, čím se odstraní ta závada s váhou vzduchu ??

Autor:  enjoy [ 19 čer 2009 10:24 ]
Předmět příspěvku: 

to se vyresi vymenou vahy vzduchu :D
takova sedivej mezikus za airboxem,na sacim potrubi..
ale muzes to i jen rozpojit tema sponama,vyndat a striknout dovnitr cistic klapek a karburatoru.
ale jestli ti tyhle problemy dela fakt ta vaha,to nevim.nejlepe zkusit od nekoho znameho,co ma taky esco.

Autor:  tomin [ 19 čer 2009 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

O jake zavade s lambdou mluvis ?
To ze tam mas "jinou" lambdu apriori neznamena, ze to musi byt problem. 90% aut pouziva stejnou technologii pro lambdy ...
Prvnich par minut auto pri studenem motoru na lambdu stejne nekouka a jede v rezimu "sytic".

znova:
Jake tam mas svicky ?

jen tak mimo: kolik si platil za tu diagnostiku ?

Autor:  Manchiny [ 21 čer 2009 11:42 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím Tě, svíčky mám od BOSH a za diagnostiku jsem u autoriz. Fordu v Příbrami dal myslím něco kolem 600 Kč. Takže tou lambdou to být nemusí, ale je možné aby se mi jinou lambdou zvýšila razantně spotřeba ??? něco takového mi naznačil technik ve Fordu....




tomin píše:
O jake zavade s lambdou mluvis ?
To ze tam mas "jinou" lambdu apriori neznamena, ze to musi byt problem. 90% aut pouziva stejnou technologii pro lambdy ...
Prvnich par minut auto pri studenem motoru na lambdu stejne nekouka a jede v rezimu "sytic".

znova:
Jake tam mas svicky ?

jen tak mimo: kolik si platil za tu diagnostiku ?

Autor:  Soda [ 21 čer 2009 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

měl jsem podobnej problém,mě to dělal snímač polohy škrticí klapky ale to by ti měla ukázat ta diagnostika

Autor:  tomin [ 21 čer 2009 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

Manchiny píše:
... ale je možné aby se mi jinou lambdou zvýšila razantně spotřeba ??? něco takového mi naznačil technik ve Fordu....


Ano je. Pokud by napr. nebyla vytapena a puvodni ma byt, nebo pokud by mela uzpusobene otvory nasavani spalin diametralne jinak.
Ale to furt nebude zpusobovat to cukani, rekl bych. Obvzlast ne, pokud to dela i pri plynu na podlaze.
Ty Bosche - zkusenejsi se Zetecama ti asi mohou vypravet co dela tenhle motor pokud nema "svoje" svicky. Ja sem si dal poradit a dal Motorcrafty,
ale z vypraveni vim ze ten motor se spatnyma sv. netahne v otazkach na dalnici a obcas vynechava. :-)

Autor:  enjoy [ 21 čer 2009 18:47 ]
Předmět příspěvku: 

Tak co,uz si objevil ten konektor od lambdy a odpojil ji??? :-D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/