fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Problém se žhavením
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=25059
Stránka 1 z 2

Autor:  Tick [ 16 srp 2009 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Problém se žhavením

Tak mám celkem zajímavý problém a jsem zvědavý kdo mi poradí.
Mám Ford Escort 1.8TD rv. 98.
Při otočení klíčku se mi rožnou diody na palubce a vpravo dole je dioda žhavení.
Někdy se stane že tato dioda se nerožne a poté sice startér točí,ale auto nechytne. Někdy to trvá minutu někdy déle. Včera celý den mi to nežhavilo, dnes bez problémů napoprvý. Ať je vedro,nebo prší není souvislost. Immobilizer je odpojený.
Relé v motorovým systému jsem hledal,ale asi nenašel. Jedno tam teda mám na straně řidiče se 4ma drátama, ale auto žhaví s ním i bez něj. Vyzkoušeno před chvílí.
Vypojení baterie na hodinu nezabralo.
Co ještě může to žhavení ovlivnit? Tedy spíš nežhavení?

Autor:  Leny [ 16 srp 2009 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím jak je to u esca, já to kdysi řešil na felicii 1.9D. Je to čidlo závislý asi na teplotě motoru a tu snímá nějaké čídlo. Problém byl v něm. Tam jsem to tehdy vyřešil tak, že jsem ho zaizoloval aby nerozpínalo vůbec a žhavilo to vždy :-)

Autor:  Tick [ 16 srp 2009 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

No to by bylo špatný čidlo a asi by to nesnímalo vždy. Je pravda že v zimě s tím není nejmenší problém a závada nastane až v létě. Ale zase ne vždy. Někdy to týden jede OK a pak třeba celý den nenastartuju.
To by mi to čidlo muselo hodně blbnout. Asi voo-doo.

Autor:  Leny [ 16 srp 2009 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

zkus ho odpojit, aby si to myslelo, že je pořád studený motor a žhavilo to, uvidíš, za to nic nedáš

Autor:  Krtek-NA [ 16 srp 2009 22:16 ]
Předmět příspěvku: 

Všimněte si, že kdo má jakýkoliv problém se startováním....
immobilizer odpojený. Takže pookud má někdo takovou lahůdku a tak nějak se mu záhadně chová auto, asi vím kde je chyba. :!:

Autor:  Tick [ 17 srp 2009 07:51 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA> ono by stačilo se zeptat. Immo mám odpojený protože v servisu mi to diagnostikovali jakožto závadu která to způsobuje. Vypojili mi ho loni v září. Od tý doby to startovalo až do května kdy jsem poprvý zaznamenal kratší výpadky(to bylo třeba jen 2 minuty). bohužel poslední dobou ty výpadky trvají delší dobu.
Nic nenaštve víc jak natankování plné nádrže u stojanu a následná hodina čekání na benzince než to chytne.

Leny> víš který čidlo to je? Nebo někdo jinej?

Autor:  Leny [ 17 srp 2009 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím, někdo ti tu určitě poradí, ale moc jich tam nebude. Hledal bych buď někde u hlavy kde proudí voda ven do chl. okruhu nebo na chladiči. Bude tam čidlo na větrák, na budík a tohle. Možná budou 2 v jednom.. Najdi, odpoj a koukej co nefunguje, taky jsem takhle hledal to pravé

Autor:  nat [ 17 srp 2009 09:40 ]
Předmět příspěvku: 

když žhavení funguje "bez relé" i "s relém" tak to asi není to správné relé žhavení... :shock:

Autor:  Tick [ 17 srp 2009 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

nat píše:
když žhavení funguje "bez relé" i "s relém" tak to asi není to správné relé žhavení... :shock:


Proto sem nepsal že to je to relé. Jen že tam jedno mám, ale žhaví to s ním i bez něj. Tedy to asi nebude ono. Kdyby někdo měl fotku toho relé tak bych to velmi uvítal.

Autor:  Karel1 [ 17 srp 2009 19:27 ]
Předmět příspěvku: 

Fotku žhavicího relé nemám , zkus jít po kabelu od žhaviček . Jinak to relé má 6 kontaktů a bývá umístěno na levém podběhu . A externí čidlo teploty pro žhavicí relé nehledej , žádné nemá . Možná je přímo v relé a snímá teplotu v motorovém prostoru . To je ale pouze úvaha .

Autor:  Tick [ 17 srp 2009 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

No ze žhaviček mi de tlustý červený kabel do hodně tlustýho svazku. Ten jde schovaný pod železným bazmekem(trám či jak to chcete nazvat) nad světlama. Z toho svazku se oddělí a vede do nějakýho relé. Do toho dou celkem 4 dráty.
Tlustý červený a tlustý červenočerný. A tenký žlutofialový a žlutočerný. Kam jdou ty dál sem zatím nezkoumal.
Tady je to relé hned nad nádobkou na ostřikovače
Obrázek
zapojení kabelů do toho relé
Obrázek
tady je detail na vrch relé, podle čísel jsem nic nenašel na googlu
Obrázek
co je ten šroub hned vedle měrky oleje,odtamtud vede ten červený kabel do tlustýho svazku vpravo dole
Obrázek

Asi to nebude ono,ale pro sichr to sem dám.

Autor:  anthAn [ 17 srp 2009 23:14 ]
Předmět příspěvku: 

to je přesně žhavení i to relé a má jenom 4 vodiče, já to mam na svym taky a žhaví to vždycky ať je venku 30° nebo -10° teda aspoň mě

Autor:  Tick [ 18 srp 2009 07:29 ]
Předmět příspěvku: 

No jestli to je žhavení relé tak je divný že mi to žhaví i bez něj. Ledaže by si ŘJ pamatovala že to s ním nažhavilo a pak to šlo i bez něj. Jedinný test jak jsem to mohl vyzkoušet bylo že jsem to zkusil s ním jestli to vůbec pujde, vypl klíček, odpojil relé a pak to zkusil znova. A šlo mi žhavit.
Tak už fakt nevím.

Autor:  moto [ 18 srp 2009 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

A skúšal si či to ozaj žhaví? Odmeraj to priamo na žhavičoch. Kontrolka v palubovke nemusí ísť cez relé.

Autor:  senozaty [ 18 srp 2009 08:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tick: je to to relé viz: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=221939&c=45&f=20 a příspěvek od Sajmon1 dne 2009-3-6 a odpověď Krise75 hned pod tím jinak na tom fóru řešili zrovna to samé

Autor:  Tick [ 18 srp 2009 08:41 ]
Předmět příspěvku: 

Zkoušel jsem to a opravdu to nežhaví když to nejede. Ještě mě napadá že to může být vadná ŘJ. Ale to je spíš takový z nouze nápad.
Vypadá to spíš opravdu na nějaký čidlo který se zblázní.

Senozaty: díky za link,ale já jim prd rozumín a ani google překladu jsem nerozuměl

Autor:  Karel1 [ 18 srp 2009 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

Tady je fotka žhavicího relé pro Ford Escort rv.91 - 00
[imgObrázek[/img]

zapojení kontaktů
[imgObrázek[/img]

Tak nemá 6 kontaktů ale 7 , koukal jsem u známého co má Escort rv.99 a je tam výše uvedené relé . Je ale možné že Ford použil v rámci inovace relé se 4 kontakty . Jednou mi řekl jeden autoelektrikář co Ford to originál .

Autor:  Tick [ 19 srp 2009 07:49 ]
Předmět příspěvku: 

No jestli by se to relé mělo nacházet za nádobkou pro ostřikovače, tak tam mám opravdu jen 4drátový.

Autor:  nat [ 19 srp 2009 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

vyrval jsem dnes to relé - nechtělo ven :evil:
má čtyři pacičky
jinak moto 100% :D ----> při vyndaném relé svítí kontrolka žhavení, ale napětí poklesne jen o cca 0,2V. Připojené relé sráží během žhavení napětí v palubní síti o cca 1V......
:D

Autor:  Karel1 [ 19 srp 2009 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem prozkoumal el. schémata pro Escort a našel jsem zapojení s 4 pacičkovým relé . Podle schématu jde o standardní spínací relé na 70A , které je ovládané řídicí jednotkou motoru . Kontrolka žhavení je připojena k řídicí jednotce , proto svítí i když je relé vyndané .
To relé má 2 pacičky silné a 2 slabé ?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/