fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 17 říj 2024 06:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: škube,netáhne...
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 18:53 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
Od první chvíle co jsem si auto přivez z bazaru, tak se na něm pořád něco se*e a mě už to taky začíná sr*t. Den po koupi se mi vysypala baterka, ale s její výměnou jsem počítal. Hned na to přestalo auto topit, a tak jsem vyměnil termostat, díky kterému se auto strašně pomalu ohřívalo. Tím to ale nebylo, a tak jsem to přestal na chvíli řešit. Mezitím jsem vyměnil vzduchový filtr, svíčky za Brisk Super a další nezbytné prkotiny. Od té doby auto jezdilo vpohodě (najeto asi 400km), drželo volnoběh na 1000 ot./min a ani se nehnul, jen pomaleji padaly otáčky, to ale přisuzuji volnoběžnému ventilu, který se chystám brzo vyměnit. Co čert ale nechtěl, tak dnes mě auto totálně vytočilo. Začalo sice z ničeho nic topit, ale po nastartování, kousek popojedu a najednou otáčky lítají mezi 600-1500 ot./min. Za jízdy auto škube a občas nejde do otáček, musím sešlápnout pedál až na podlahu a pak táhne jak má. Když ho na křižovatce nakrmím 3000 ot., tak pak drží chvíli stabilně. Další poznatek je ten, že výfuk má takový prdlavý zvuk a jednou se z něj kouří celkem dost a podruhé je to zase OK. Prosím pomozte, nedá se s tím vůbec jezdit! Tankuji jen Shell V-Power 95, když jsem ráno vyjel z garáže, tak to bylo OK, ale nastalo to až po natankování, když auto stálo 8h venku. Díky moc, kdyby byl někdo v okolí Tábora nebo jestli někdo může v okolí Tábora doporučit nějakýho šikovnýho a levnýho automechanika (jsem student), tak budu jenom rád :-)..

Jen chci podotknout, že po po výměně svíček, prostříkání všech konektorů, vždy resetuju řídící jednotku vytáhnutím baterie ;-).

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 19:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Doporučuji přečíst- viewtopic.php?f=5&t=5476&hilit=sv%C3%AD%C4%8Dky
search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=topics&keywords=katalyz%C3%A1tor&fid%5B%5D=5
viewtopic.php?f=18&t=5437 :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 19:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
Ak to po zosliapnuti plynu na podlahu ide ako ma-za tepla ale,tak je zla
lambda,ktoru riad.jednotka vtedy neberie do uvahy,popripade pred kupou novej,
skus vystrihnut konektor lambdy a napajkovat napriamo,zvykne to blbnut.
Kym kupis novy volnobezny ventil,tak skus stary vycistit,ci dojde k zmene,
nie je to az taka mala investicia.

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 19:44 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Nevím zda jsou Brisk Super zrovna vhodný do Zetec motoru :roll:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 19:46 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
Díky miki, ale tohle jsem už procházel, ale nikdy jsem nedošel k jasnému závěru. Také mi není jasné, proč by svíčky po 400km zlobili, když předtím šlapali jak mají.

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 19:48 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
Je fakt, že konektor od lambdy jsem o víkendu prostříkal, chystám se ji ještě vyndat a očistit... Brisk Super jsou v katalogu Brisku určené pro tento motor. Vážně šlapali skvěle

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 19:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2361
Bydliště: Praha 5
kup tyto NGK PTR5A 13

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 19:52 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
No, že by se mi zrovna chtělo měnit svíčky tak brzo, to ne... :( Ještě mám jeden poznatek, za jízdy po vyřazení mi auto chcíplo..

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 19:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2361
Bydliště: Praha 5
a co odlučovač olejovejch par a s ním věci spojené

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 19:59 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
To je ten ventil odvětrávání klikovky? Na motoru jsem ho našel, ale nepochopil jsem jak ho vyndat, tak aby to šlo i zpět :lol:

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 20:21 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Svicky: vyhod a dej tam co tam patri. Jinak budes mit ruzne zahadne vypadky v tahu apod. Zetec je na svicky velmi citlivy.
Odvetrani kliky: da se normalne vytahnout - je v gume, ale nepoznas na nem jestli je spatny. Asi jedine podle diagnostiky - spatne adaptace na volnobeh. (vse uz tady reseno - tlacitko "Hledat")
Volnobezny vent. - jak radil matus111 - poradne vycistit a melo by dojit ke zmene, pokud ne, neni to tim
K jednoznacnemu zaveru dojde malo kdo a malo kdy a pokud nekdo, tak ten motor musi znat jak sve boty. Takze to necekej.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 20:25 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
Tak jo, ještě mi v kufru leží palivový filtr, tak ho zkusím o víkendu vyměnit a dál se uvidí, pak se teprve vrhnu na svíčky. Je fakt, že ten filtr je celý orezlý a mohlo by to být taky tím.

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 20:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 lis 2008 06:32
Příspěvky: 227
Bydliště: Praha
jak je na tom vejfuk já ho měl ucpanej a lezli mi z něj žíně tak jsem ho vyměnil a pohoda

_________________
escort combi 1.6 16V zetec
tel:736276514


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 20:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2361
Bydliště: Praha 5
tobě lezou z prdele žíně :?: :smt110 :smt082 :smt044
soráč, ale musel jsem

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 21:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Asi bych začal tím, že bych odpojil lambda sondu, odpojil MAF, odpojil v.ventil a chvíli s tím jezdil. Motoru to nijak neublíží a ŘJ bude pracovat podle "default" režimu. Pokud se při odpojených čidlech bude auto chovat pořád stejně, tak bude problém buď ve výfuku, ventilu odvětrávání skříně nebo to bude těma svíčkama - pokud ještě máš ty staré a byly to buď NGK PTR nebo origo Motorcraft, tak je tam vrať.

A co bych ještě proměřil je čidlo teploty motoru - někde tady je tabulka hodnot odporů, kolik to má při jaké teplotě ukazovat.

Ještě se zeptám jak dlouho auto máš? Pokud je to méně jak půl roku, tak bych to zkusil potahat přes ten bazar jako skryté závady...

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 21:56 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
Auto mám cca měsíc. Tato možnost mě taky napadla, ale ve smlouvě mám takový odstaveček:

Kupující si prohlédl vůz, vykonal zkušební jízdu a potvrzuje touto smlouvou, že neshledal zjevné závady, na které by ho prodávající neupozornil. Vozidlo vykazuje opotřebení odpovídající jeho stáří a počtu ujetých kilometrů. Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že prodávající neodpovídá za vady, které se mohou dalším provozem vozidla vyskytnout.

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tak už nevím co s tím..
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 22:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Dobrý výdrb....No stejně bych to zkusil - aspoň je podráždit - nemáš co ztratit - můžeš jen získat.

A pokud na to nejsi a chceš to dát do kupy, tak začni tím co jsem psal. Escort má tu výhodu, že když odpojíš snad úplně všechny čidla, tak to pořád pojede. Tím se pak dá postupně zjišťovat, které čidlo je špatné.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: škube,netáhne...
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 22:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2361
Bydliště: Praha 5
hele teď nemám tušení jak to je přesně, ale v zákoně je jasně psáno, 1/2 roku na skryté závady a dle mě zda to je ve smlouvě toto jak jsi napsal, tak mám dojem že to je jedno smlouva není nad zákon, ale jak říkám je to můj názor

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: škube,netáhne...
PříspěvekNapsal: 07 pro 2010 22:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
nevím, ale vetšina lidí s autama 13+let navštěvuje vrakoviště než aby se hádala o záruky... :D ...cena zajisté je nižší než 10% původní ceny novýho a pokud funguje víc než 10% auta tak je to férovej kup.... :D

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: škube,netáhne...
PříspěvekNapsal: 08 pro 2010 09:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, pokud je to lítání otáček při volnoběhu ve zhruba vteřinových intervalech, tak by to mohl (podle článku http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.html) dělat ten ventil odvětrávání klikové skříně (nebo ta hadice od něj).

Pozn. Svého času, už je to dlouho, se tu taky řešily nějaké problémy po vystříkání konektoru lambdy nějakým nevhodným sprejem na kontakty (vodivým).
Jo, našel jsem to, je to tu:
viewtopic.php?f=5&t=6791

Ten "prdlavý" zvuk může být třeba vysypaný nějaký tlumič výfuku, alespoň mně se to tak projevovalo (byl vysypaný zadní, a střed jsem taky brzy měnil). Taky jsem měl nějaký vadný drátěný těsnicí kroužek mezi výfukovým parožím a katalyzátorem (alespoň dle slov servisáka); mám ale 1.8i 16V a katalyzátor svisle u motoru.

Palivový filtr dokáže oreznout velice rychle.

Ty Brisky, když už, tak by měly být řady A-Line 25, ale taky bych se přimlouval za správný typ od NGK nebo Motorcraft.
Špatný typ svíček se Ti může vymstít opravdu už po pár stech či tisících kilometrech - viz
viewtopic.php?f=5&t=231

Lambdu nijak chemicky nečisti, ať ji neotrávíš.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Naposledy upravil Nagant dne 08 pro 2010 11:12, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz