fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Prekliatie...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=30284
Stránka 1 z 1

Autor:  KevinFF [ 27 srp 2010 22:42 ]
Předmět příspěvku:  Prekliatie...

Už neviem ako inak to nazvať...
Po problémových a hlavne už zastaralých škodovečkách 105 a 130 so sa rozhodol urobiť rázny krok a prejsť na novšiu a tým aj menej poruchovú techniku. Výber padol na mne sympatický Ford Escord posledného typu. Po najazdení prvých km začali byť problémy so známym problémom prvej križovatky. Po registrácii na tomto fóre a vyhľadaní rád sa problém vyriešil výmenou zdvihátiek ventilov + sviečky a rovno aj rozvodové remene. Hneď na to ale voda v aute... Výmena radiátora... Potom po dlhšej dobe na predmestí stret s diviakom a tak výmena nárazníka a pravého svetlometu a hmlovky. Potom drobnosti typu brzdové obloženie, tlmiče, spojka, ventilátor a čidlo chladenia a pod... Ďalej opäť voda v aute a ďalší radiátor... Cca pred mesiacom rupla hadica chladenia, čo bola bohužiaľ len reakcia na prasknuté tesnenie pod hlavou. Takže výbrus hlavy a k tomu aj výmena káblov k sviečkam. A akoby toho nebolo dosť, tak pred týždňom akýsi rezonujúci zvuk pre cca 3000 ot.... katalyzátor. K tomu sa pridal občasný nestabilný chod motora na voľnobehu + neistý nábeh do otáčok, pri trochu razantnejšom zošliapnutí plynového pedálu. Pomohlo odpojenie (tuším AGR) ventilu, ktorý vracia nespálené palivo spať. No netrvalo dlho a problém sa opäť vrátil aj pri odpojenom ventile. Diagnostika ukázala závadu na snímači prietoku vzduchu v sacom potrubí 157 a príliš chudú zmes 172. Pritom auto papá po meste veselo 10 l a mimo mesta okolo 8 l...
Toto všetko v priebehu 1 a pol roka a cca 15.000 km... :? :cry:
Má niekto radu okrem pokusu o predaj a zhodenia zo skaly?

Autor:  Nagant [ 27 srp 2010 22:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prekliatie...

Ten EGR ventil bych asi zase elektricky zapojil, a pokud chceš jeho vliv vyřadit, tak zaslepit, o tom tu je někde psáno. Ale tam problém asi nebude, taky jsem ho podezíral, ale blbnutím s ním jsem dlouhodobě ničeho podstatného nedosáhl.

Zaměřil bych se asi na ten MAF a eventuálně lambda sondu.

Když už si postoupil tak daleko, asi bych s tím ještě takto něco zkusil.

Uvedená spotřeba je naprosto normální.

Autor:  tomin [ 28 srp 2010 00:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prekliatie...

Vahu bych zkusil odpojit a jezdit chvili bez ni. Melo by to pak chodit celkem normalne za predpokladu ze nemas v pytli taky TPS snimac :-). Pokud se to zlepsi, tak je ta vaha fakt ko.

Ty mas na 1.6 opravdu EGR ? Vede ti takova ocel. roura pres ventildekl od vyfuku k sani ?

157 je Mass Air Flow (MAF) sensor circuit below minimum voltage - tedy neco jako odpojeny MAF = preruseny drat od mafu, apod. Takze to nutne nemusi znamenat ze je MAF mrtvy. Muze, ale nemusi.

Autor:  KevinFF [ 28 srp 2010 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prekliatie...

Páni, ďakujem za rady. V utorok to preberiem so známym, ktorý mi robí na aute mechanika.
Ešte aby som nezabudol, keď mi premeriaval snímače, tak ten snímač prietoku vzduchu sa mu nezdal v poriadku a tak som sa chcel spýtať tu, na fóre. (Ospravedlňte prípadnú zlú interpretáciu :roll: ). Tento snímač má 4 výstupy. Prvý, potom medzera a ostatné tri. 1. bol + , 2. - , 3. opäť - a 4. 2,3 V.

Autor:  dj.DEKL [ 28 srp 2010 13:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prekliatie...

MAF dává proměnlivé napětí, dle množství průtoku vzduchu... na volnoběh asi 0.9V, max zatížení přes 4V

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/