fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

škube,netáhne...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=31356
Stránka 1 z 2

Autor:  donlines [ 07 pro 2010 18:53 ]
Předmět příspěvku:  škube,netáhne...

Od první chvíle co jsem si auto přivez z bazaru, tak se na něm pořád něco se*e a mě už to taky začíná sr*t. Den po koupi se mi vysypala baterka, ale s její výměnou jsem počítal. Hned na to přestalo auto topit, a tak jsem vyměnil termostat, díky kterému se auto strašně pomalu ohřívalo. Tím to ale nebylo, a tak jsem to přestal na chvíli řešit. Mezitím jsem vyměnil vzduchový filtr, svíčky za Brisk Super a další nezbytné prkotiny. Od té doby auto jezdilo vpohodě (najeto asi 400km), drželo volnoběh na 1000 ot./min a ani se nehnul, jen pomaleji padaly otáčky, to ale přisuzuji volnoběžnému ventilu, který se chystám brzo vyměnit. Co čert ale nechtěl, tak dnes mě auto totálně vytočilo. Začalo sice z ničeho nic topit, ale po nastartování, kousek popojedu a najednou otáčky lítají mezi 600-1500 ot./min. Za jízdy auto škube a občas nejde do otáček, musím sešlápnout pedál až na podlahu a pak táhne jak má. Když ho na křižovatce nakrmím 3000 ot., tak pak drží chvíli stabilně. Další poznatek je ten, že výfuk má takový prdlavý zvuk a jednou se z něj kouří celkem dost a podruhé je to zase OK. Prosím pomozte, nedá se s tím vůbec jezdit! Tankuji jen Shell V-Power 95, když jsem ráno vyjel z garáže, tak to bylo OK, ale nastalo to až po natankování, když auto stálo 8h venku. Díky moc, kdyby byl někdo v okolí Tábora nebo jestli někdo může v okolí Tábora doporučit nějakýho šikovnýho a levnýho automechanika (jsem student), tak budu jenom rád :-)..

Jen chci podotknout, že po po výměně svíček, prostříkání všech konektorů, vždy resetuju řídící jednotku vytáhnutím baterie ;-).

Autor:  miki21 [ 07 pro 2010 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Doporučuji přečíst- viewtopic.php?f=5&t=5476&hilit=sv%C3%AD%C4%8Dky
search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=topics&keywords=katalyz%C3%A1tor&fid%5B%5D=5
viewtopic.php?f=18&t=5437 :smt006

Autor:  matus111 [ 07 pro 2010 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Ak to po zosliapnuti plynu na podlahu ide ako ma-za tepla ale,tak je zla
lambda,ktoru riad.jednotka vtedy neberie do uvahy,popripade pred kupou novej,
skus vystrihnut konektor lambdy a napajkovat napriamo,zvykne to blbnut.
Kym kupis novy volnobezny ventil,tak skus stary vycistit,ci dojde k zmene,
nie je to az taka mala investicia.

Autor:  dj.DEKL [ 07 pro 2010 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Nevím zda jsou Brisk Super zrovna vhodný do Zetec motoru :roll:

Autor:  donlines [ 07 pro 2010 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Díky miki, ale tohle jsem už procházel, ale nikdy jsem nedošel k jasnému závěru. Také mi není jasné, proč by svíčky po 400km zlobili, když předtím šlapali jak mají.

Autor:  donlines [ 07 pro 2010 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Je fakt, že konektor od lambdy jsem o víkendu prostříkal, chystám se ji ještě vyndat a očistit... Brisk Super jsou v katalogu Brisku určené pro tento motor. Vážně šlapali skvěle

Autor:  Mouse [ 07 pro 2010 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

kup tyto NGK PTR5A 13

Autor:  donlines [ 07 pro 2010 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

No, že by se mi zrovna chtělo měnit svíčky tak brzo, to ne... :( Ještě mám jeden poznatek, za jízdy po vyřazení mi auto chcíplo..

Autor:  Mouse [ 07 pro 2010 19:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

a co odlučovač olejovejch par a s ním věci spojené

Autor:  donlines [ 07 pro 2010 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

To je ten ventil odvětrávání klikovky? Na motoru jsem ho našel, ale nepochopil jsem jak ho vyndat, tak aby to šlo i zpět :lol:

Autor:  tomin [ 07 pro 2010 20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Svicky: vyhod a dej tam co tam patri. Jinak budes mit ruzne zahadne vypadky v tahu apod. Zetec je na svicky velmi citlivy.
Odvetrani kliky: da se normalne vytahnout - je v gume, ale nepoznas na nem jestli je spatny. Asi jedine podle diagnostiky - spatne adaptace na volnobeh. (vse uz tady reseno - tlacitko "Hledat")
Volnobezny vent. - jak radil matus111 - poradne vycistit a melo by dojit ke zmene, pokud ne, neni to tim
K jednoznacnemu zaveru dojde malo kdo a malo kdy a pokud nekdo, tak ten motor musi znat jak sve boty. Takze to necekej.

Autor:  donlines [ 07 pro 2010 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Tak jo, ještě mi v kufru leží palivový filtr, tak ho zkusím o víkendu vyměnit a dál se uvidí, pak se teprve vrhnu na svíčky. Je fakt, že ten filtr je celý orezlý a mohlo by to být taky tím.

Autor:  gurmaan [ 07 pro 2010 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

jak je na tom vejfuk já ho měl ucpanej a lezli mi z něj žíně tak jsem ho vyměnil a pohoda

Autor:  Mouse [ 07 pro 2010 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

tobě lezou z prdele žíně :?: :smt110 :smt082 :smt044
soráč, ale musel jsem

Autor:  Jimmy [ 07 pro 2010 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Asi bych začal tím, že bych odpojil lambda sondu, odpojil MAF, odpojil v.ventil a chvíli s tím jezdil. Motoru to nijak neublíží a ŘJ bude pracovat podle "default" režimu. Pokud se při odpojených čidlech bude auto chovat pořád stejně, tak bude problém buď ve výfuku, ventilu odvětrávání skříně nebo to bude těma svíčkama - pokud ještě máš ty staré a byly to buď NGK PTR nebo origo Motorcraft, tak je tam vrať.

A co bych ještě proměřil je čidlo teploty motoru - někde tady je tabulka hodnot odporů, kolik to má při jaké teplotě ukazovat.

Ještě se zeptám jak dlouho auto máš? Pokud je to méně jak půl roku, tak bych to zkusil potahat přes ten bazar jako skryté závady...

Autor:  donlines [ 07 pro 2010 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Auto mám cca měsíc. Tato možnost mě taky napadla, ale ve smlouvě mám takový odstaveček:

Kupující si prohlédl vůz, vykonal zkušební jízdu a potvrzuje touto smlouvou, že neshledal zjevné závady, na které by ho prodávající neupozornil. Vozidlo vykazuje opotřebení odpovídající jeho stáří a počtu ujetých kilometrů. Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že prodávající neodpovídá za vady, které se mohou dalším provozem vozidla vyskytnout.

Autor:  Jimmy [ 07 pro 2010 22:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tak už nevím co s tím..

Dobrý výdrb....No stejně bych to zkusil - aspoň je podráždit - nemáš co ztratit - můžeš jen získat.

A pokud na to nejsi a chceš to dát do kupy, tak začni tím co jsem psal. Escort má tu výhodu, že když odpojíš snad úplně všechny čidla, tak to pořád pojede. Tím se pak dá postupně zjišťovat, které čidlo je špatné.

Autor:  Mouse [ 07 pro 2010 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: škube,netáhne...

hele teď nemám tušení jak to je přesně, ale v zákoně je jasně psáno, 1/2 roku na skryté závady a dle mě zda to je ve smlouvě toto jak jsi napsal, tak mám dojem že to je jedno smlouva není nad zákon, ale jak říkám je to můj názor

Autor:  Walker [ 07 pro 2010 22:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: škube,netáhne...

nevím, ale vetšina lidí s autama 13+let navštěvuje vrakoviště než aby se hádala o záruky... :D ...cena zajisté je nižší než 10% původní ceny novýho a pokud funguje víc než 10% auta tak je to férovej kup.... :D

Autor:  Nagant [ 08 pro 2010 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: škube,netáhne...

No, pokud je to lítání otáček při volnoběhu ve zhruba vteřinových intervalech, tak by to mohl (podle článku http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.html) dělat ten ventil odvětrávání klikové skříně (nebo ta hadice od něj).

Pozn. Svého času, už je to dlouho, se tu taky řešily nějaké problémy po vystříkání konektoru lambdy nějakým nevhodným sprejem na kontakty (vodivým).
Jo, našel jsem to, je to tu:
viewtopic.php?f=5&t=6791

Ten "prdlavý" zvuk může být třeba vysypaný nějaký tlumič výfuku, alespoň mně se to tak projevovalo (byl vysypaný zadní, a střed jsem taky brzy měnil). Taky jsem měl nějaký vadný drátěný těsnicí kroužek mezi výfukovým parožím a katalyzátorem (alespoň dle slov servisáka); mám ale 1.8i 16V a katalyzátor svisle u motoru.

Palivový filtr dokáže oreznout velice rychle.

Ty Brisky, když už, tak by měly být řady A-Line 25, ale taky bych se přimlouval za správný typ od NGK nebo Motorcraft.
Špatný typ svíček se Ti může vymstít opravdu už po pár stech či tisících kilometrech - viz
viewtopic.php?f=5&t=231

Lambdu nijak chemicky nečisti, ať ji neotrávíš.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/