fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=31525
Stránka 1 z 1

Autor:  Lucie [ 28 pro 2010 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Zdar pánové, jako ženská se vám pokusím vysvětlit, co se stalo s mým pekáčem ( myslím tím Escorta :-D ). Je to 1,8 D, r.v. 95, 44 kW. Autíčko mi dělá jen radost, až na alternádor, jak mu s oblibou říkám. Během tří let byl dvakrát ne repasi. Chvíli vždy maká, pak začne velmi jemně svítit kontrolka dobíjení. Nicméně dobíjí, startuje i v mrazech. Takhle to jde nějaký ten měsíc a pak to přijde. Spadne otáčkoměr, přestane dobíjet. Téměř vždy na dálnici! Vlastně vždy! Ale ne v nějaké strašné rychlosti, jezdím max 130. I tentokrát tomu bylo tak (stalo se to asi měsíc po tom, co jsem nechávala utahovat řemen, protože to hvízdání bylo fakt nesnesitelný ). Ovšem předcházelo náhlé extrémní rozsvícení světel, podsvícení palubky, kontrolek......pak jsem ale najezdila minimálně 500 km, než Mord přestal dobíjet. Myslela jsem si, že je to altíkem ( Magneti Marelli ), psychicky jsem to nevydržela a objednala si Bosch. Jelikož je to ND výměnou, požádala jsem svého mechanika, ať ho vyvrhne, že si vezmu a přivezu nový. Od něj jsem ale dostala info, že je altík v pořádku, že je vyhnilá elektroinstalace, konkrétně ta část, která přímo nasedá na alternátor. Dráty vyměnil, nastartoval. Altík dobíjel, sedla jsem, odjela. Po 5ti kilometrech začala velmi rychle blikat kontrolka dobíjení a otáčkoměr poletoval nahoru dolů. Toto trvalo asi 4 vteřiny, pak se otáčkoměr odmlčel definitivně a kontrolka už jen svítila.

Tak. Na co byste to tipovali? Altík mi přijde že je blbost, logicky uvažuju, že kdyby byl v háji, tak by ho nějaký drátek nevzkřísil. Takže spíš kontakt v elektroinstalaci, v káblech. Ale kde? Byla by hodně velká náhoda, aby se během těch 5ti km vyhnila díra někde o kus dál. A kdyby tam těch děr bylo víc, tak jedna opravená přece nespojí altík s baterkou?

Jo a taky někde hučí ložisko. Mechanik říká, že altík vůli nemá, že tipuje spíš servo.

Ford, ze života mord...

Autor:  miki21 [ 28 pro 2010 23:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Pokud někde hučí ližisko,tak může řemen jakoby brzdit a tím pádem nemá altík potřebné otáčky k dobíjení.To ovšem jen tak střílím,ale ta možnost tu je.
Proprosil bych o vyjádření vrchního dehťáka-Wolkera :smt006

Autor:  Walker [ 29 pro 2010 03:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Ahoj, tvůj symptom blikající kontrolky se synchronním výpadkem otáčkoměru značí výpadky v buzení alternátoru, za což mohou být zodpovědný opotřebovaný uhlíky, jejich sběrný kroužky , vadnej regulátor, nebo vadnej modrej drát buzení, vedoucí od +12V přes žárovku kontrolky dobíjení k regulátoru alternátoru...pokud regulátor nemá přes tuto kontrolku napětí baterie, nemá jak poznat jestli dobijí nebo ne...takže to může být uhnilý či přelomený tento tenký drát než hlavní vedení mezi alternátorem, startérem a baterkou...

Autor:  Lucie [ 31 pro 2010 18:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Tak nový poznatek. Mechanik volal, že dělal ,,něco" s baterkou. Asi ji jen připojil, začal houkat alarm, auto blikalo...a najednou se mu prej ta baterka vyzkratovala. Tak nevím, jestli je to jeho chyba, nebo jestli je to nějakou vadou v instalaci.

Už se z toho auta fakt poseru.

Autor:  Perňa [ 31 pro 2010 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Jestli měl odpojené kabely od startéru a altíku a plusový kabel si hajnul na kostru....proč by se nemohla vyzkratovat.....a obyčejně to alarmy dělají, když je dáš zpět na síť tak se obvykle rozjede.....i s blinkry

Autor:  Lucie [ 01 led 2011 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Perňa píše:
Jestli měl odpojené kabely od startéru a altíku a plusový kabel si hajnul na kostru....proč by se nemohla vyzkratovat.....a obyčejně to alarmy dělají, když je dáš zpět na síť tak se obvykle rozjede.....i s blinkry


Mám právo po něm chtít funkční baterku? Když jsem tam auto dávala, baterka byla v pořádku. Nemůže mi přece vrátit rozesraný auto se zničenou baterkou. Navíc prej teď už nedobíjí ani alternátor ( předtím dobíjel ), je možný, aby odpálil i ten?

Autor:  Perňa [ 01 led 2011 19:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Možné je všechno, ale asi mu nic nedosvědčíš, max. po něm můžeš chtít aby Ti předal auto po opravě nebo aspoň v takovém stavu, v kterém jsi ho dovezla....
Popř. vrátit ty díly, které vyměnil.....

Autor:  Lucie [ 01 led 2011 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Budu chodit pěšky. Nebo obuju špunty a budu jezdit na motorce.

Autor:  Walker [ 01 led 2011 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Tady a za těchto značně kusejch informacích lze těžko soudit co se kde stalo...nicméně jediný co je jistý, že se to bude muset dát dokupy...ono mohlo taky dojít k poruše diodovýho můstku v alternátoru (příčiny můžou být opět různé, z toho jak se tu píše o nadměrném rozsvícení světel lze usuzovat na počátek na jeho odchodu kdy se napětí v síti zvedlo až někam k průraznýmu) a pak vyskratování baterky přes alternátor je jen důsledek...k zničení altíku stačí právě to špatný vedení mezi ním a baterkou...

Autor:  Lucie [ 11 led 2011 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Záhada odhalena. Hučení, které dle mechanika v žádném případě není z altíku a není potřeba se s ním zaobírat, samozřejmě bylo z alternátoru! Nechala jsem ho rozebrat, vysypaly se kuličky, klec ložiska rozervaná, probíjel. Podle slov opraváře ten umělec, který dělal repasi ( podotýkám byla dělaná před rokem a půl, cena 1800 Kč), tam dal levné ložisko za 50 Kč, které vyrábějí soudruzi v Čechách zřejmě lisováním špon a soplů. Oprava nesmysl, cena repasovaného Bosche s pěti drážkama 5500 Kč...

Tímto bych chtěla poděkovat neznámým cikánům, ktřeří odstavili do škarpy svého nebohého Forda v blízkosti Hradce Králové. Odtah je drahej, tak se tam tak válel a válel...14 dní jsem kolem něj jezdila autobusem....pětidrážkový zánovní Mitshubishi, von jim chybět nebude :D

Autor:  miki21 [ 11 led 2011 17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

:lol: šikovná :smt023

Autor:  Mouse [ 11 led 2011 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

a to se práskne velebnosti :-D :smt044 :smt082 a jinak správnej přístup

Autor:  dj.DEKL [ 11 led 2011 19:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Už vidím jak to tam montuje :lol:

Autor:  Lucie [ 11 led 2011 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Jak práskne? :-D Beru si jen zpátky svoje daně, který odvádím státu :-D :-D :-D

Já ho tam montovat nebudu, ještě bych něco zkurvila :smt004

Autor:  Nagant [ 11 led 2011 20:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

A zas je tu ten Mitsubishi! :-D
A Fordy s nima nám už tady v kraji troskotaj...

Autor:  Lucie [ 11 led 2011 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor, baterka nebo instalace? Nutné!

Jo a ještě mě napadlo...můj starej altík byl hodně okyslej, místy měděnka, asi je to tím ostříkem slané vody, co dostává v zimě. Máte tam někdo nějaký kryt? Napadlo mě udělat nějaký tuning z plastovýho kanystru...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/