fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 říj 2024 08:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dnešní problém...
PříspěvekNapsal: 03 led 2011 17:53 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
Tak sem napíšu dnešní poznatek ze startování. Normálně si přijdu k autu s tím, že vím, jak vypadají jeho starty. Tedy nastartuji, auto více kouří a po 30 sec chcípne, pokud se s ním rozjedu hned, tak chcípne na první křižovatce, nebo stačí rozsvítit světla a zapnout vyhřívání předního okna a chcípne hned. To už jsem tu ale někde psal... Dnes se objevila další vada. Na poprvé chcíplo a na podruhé mu startování trvalo dýl, už se chytal kolem 900 ot./min a pak najednou od motoru byl slyšet krátký, ale hlasitý skřípot (až mi z toho vyjela husí kůže :lol: ), tak jsem hned pustil klíček a auto chcíplo. Chvilku jsem počkal a nastartoval, teď už běželo vše jak má, otáčky asi 1400 ot./min a po mírném zahřátí už se držely na 950-1000 ot./min. Po ujetí asi 2km opět něco za jízdy skříplo, ale jen krátce. Od té doby už nic. Chci se zeptat co to může být? Olej jsem tam dolejval asi před 600km 2mm pod horní rysku a zítra se bude měnit za nový.

Teď taková blbá otázka. Jak vy měříte olej? Vím, v autoškole učí za studeného motoru, ale já když ho změřím za studena, tak nikdy není uplně vidět hladina, protože je olej všudemožně i po několikátém měření a za tepla, asi 2 minuty po jízdě se hladina pohybuje asi 3mm pod spodní ryskou.

Forum jsem prošel, ale nic pořádného nenašel, tak bych byl rád za nějakou radu.

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dnešní problém...
PříspěvekNapsal: 03 led 2011 20:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
To Ti v autoškole neříkali kromě za studena ještě otřít měrku o trenky, strčit ji tam znovu a pak se podívat? :)
Jinak nevím, první část prvního příspěvku bych tipoval na obligátní pojistkovku..

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dnešní problém...
PříspěvekNapsal: 03 led 2011 22:01 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
No právě, že ji otřu a stejně tam není jasně vidět hladina.. Zítra vyfotím

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dnešní problém...
PříspěvekNapsal: 03 led 2011 22:13 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Na Zetecu ani otírat nemusím a hladina je krásně čitelná...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dnešní problém...
PříspěvekNapsal: 03 led 2011 23:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srp 2010 17:12
Příspěvky: 142
Bydliště: Praha 9 - Letňany
Dekl má pravdu. Neměl by v tom bejt problém a já ho taky nikdy neměl. Měř to za studena a vidět to bejt prostě musí. Vytahuj to pomalejc a opatrnějc. Někdy se tim vytahovánim ta ryska od hladiny oleje rozetře o stěny té trubičky.

_________________
Ford Escort 1.6 16V 66 Kw ZETEC. 1995 Orion, stříbrná-metal, výbava GHIA.
Můj Escort => FF Galerie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dnešní problém...
PříspěvekNapsal: 04 led 2011 09:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Pro Donlinese: Prošel jsem si historii tvých příspěvků, co a jak a kdy... - a asi by s ohledem na to skřípání (a pouhé dobrozdání bazarníka) nebylo od věci vyměnit rozvody, může se zadírat nějaká kladka.
Taky by to mohlo být nějaké ložisko nějakého zařízení na "klínovém" řemenu.

Pro to chcípání na první křižovatce by bylo dobré změřit kompresní tlaky, zda nejsou třeba podpálené ventily (to se tu někde probíralo).

Taky bych změřil, jak se mění napětí na akumulátoru při zatížení spotřebiči - kablík s konektorem do zapalovačové zásuvky a připojit k nějakému digi multimetru.

Ale prvotní bude ta výměna oleje - správný typ a množství, a pak uvidíš, jak se auto bude chovat.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dnešní problém...
PříspěvekNapsal: 04 led 2011 13:03 
Offline
Nováček

Registrován: 22 lis 2010 11:41
Příspěvky: 39
Bydliště: Tábor
Nemyslím si, že by to bylo rozvody :-). Zaskřípalo to poprvé a jen na chviličku když se startovalo. Ale pro jistotu je nechám brzo vyměnit.

Ty kompresní tlaky změří kde? Opět by bylo nejlepší kdyby byl někdo poblíž Tábora a udělal mi rovnou i diagnostiku.

Napětí zkusím změřit a olej bude již tento týden ;-)

_________________
Mojim prvním autem je Ford Escort Combi rv.10/97, který pohání Zetec 1,6 66kW (L1H)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz