fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=31555 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | noximus [ 31 pro 2010 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
Zdar lidi. Mám mondeo 1.8TD 2000 a zlobí mě startování v zimě. Loni na Božím Daru při -12C se se mnou motor hádal asi minutu a zapnul. Letos i při -5 žhavím 3x a pak se se mnou tak minutu či dvě motor hádá - žhavím, točím, žhavím, žhavím, žhavím, točím dokud to nechytne. Baterka je 3měsíce stará a nabitá na maximum. Do nafty dávám aditíva, tankuju na AGIPu a když posledně když jsem tankoval, tak jsem přidal na plnou nádrž i 2l benzínu. Zkuste mi poradit kde dělám chybu nebo co si nechat seštelovat a jak. Žhavím vždy než mi zhasne kontrolka a pak cosi(relé?) cvakne. Díky |
Autor: | jarin [ 31 pro 2010 20:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
Může to být špatná(malá) komprese. Diesel je na to obecně háklivější. Motor při okolní teplotě nad nulou startuje úplně v pohodě, ale jakmile začne mrznout jde to do kopru. Její změření je poměrně jednoduchá záležitost. Místo svíčky se namontuje manometr. |
Autor: | noximus [ 31 pro 2010 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
tak to bude problém, moje technické znalosti končí výmněnou svíčky a pístních kroužků u motocyklu MZ... Takže hurá na souseda co je přes elektriku - půjčit si měřák a zeptat se co to má ukazovat? |
Autor: | Walker [ 31 pro 2010 20:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
To je taková všeobecná fáma, že za špatnýma startama jsou špatný tlaky...vyloučit se to samosebou nedá, ale nejpravděpodobnější závada bude úplně někde jinde...utahanej starter, nebo chabrus kabeláž mezi baterkou starterem a altíkem...přechodovej odpor na kostře atd....za velkou část můžou i špatný vstřiky, který už nemaj schopnost ztuhlou naftu jemně rozmlžit...vypálený vložky předkomůrek...žhavky co už maj svý nej za sebou nebo je i některá mrtvá...nebo i jiný závady v dodávce nafty nebo či vstřikování... |
Autor: | noximus [ 31 pro 2010 20:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
takže jsem nahranej a potáhnu do servisu? Nezbyde než koukat na předpověd kolik bude stupňů a když bude větší klemra než -5C tak brát baterku domů. Jakmile se mi povede motor nahodit, tak pak už to jde (dojet do krámu cca 2km, nakoupit cca 30minut a motor "jednou" otočí a krásně chytne). Asi 9měsíců zpět jsem musel nechat měnit ?hydraulický ložisko spojky?(esli se to jmenuje jinak tak sorry) a rovnou se dělaly i rozvody + oprava alternátoru(nezhasínalo dobíjení - prý nějaká dioda). Jinak je motorově supr. přes léto na dálku jede 5,5l/100km a takový ty couračky do práce kolem 6-6,5l/100km a teď v zimě 7-8,5l/100km pořád. |
Autor: | Walker [ 31 pro 2010 21:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
tohle právě potvrzuje nějakou závadu v okruhu startování, stačí aby ti to jednou chytlo a pak už to natočíš...prostě dokud se motor ztuhlej nerozhejbe tak to starter nedá...což potvrzuje fakt že studenej motor když chytne, zhasne se a třeba za pět minut znovu natočí, tak už chytne dobře a z kompresním tlakem se nic nestane...jen se trošku roztáhne ztuhlej olej, protočí starter a trošku se vlivem odběru proudu z baterky oživí její elektrolyt a je schopen dát víc proudu... |
Autor: | noximus [ 31 pro 2010 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
takže servis uáááááááááááááá. Zítra zkusím nějaký ten měřák jestli to ukáže, že je něco se žhavicíma svíčkama(četl jsem odpojit ji a změřit ohmmetrem a když nic neukáže, tak vyměnit.) A pak zavoláme svýmu mechanikovi aby se na to juknul. Každopádně díky za odpovědi. |
Autor: | Belous [ 02 led 2011 20:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
ja tipuji ochozenej starter. doporucuji pak zkusit sehnat novej. nicmene, vymontovat zhavky asi zvladnes a je to to nejjednodussi co muzes zkontrolovat a jejich stav zjistis jen demontazi a primým vizualnim testem na baterce. |
Autor: | noximus [ 04 led 2011 18:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
ochozenej starter? Netuším, jak jsem nabil baterku, tak točí jak zběsilý. Dneska ale jde baterka domu, v rádiu jsem zaslechl cosi o -18C, to bych asi nerozdýchal... Ty svíčky se pokusím o víkendu, tenhle jsem to nestihl. |
Autor: | Belous [ 04 led 2011 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
ja to uz tady psal. ja menil cely motor vcetne vsech agregatu za nove a starter jako jediny jsem nechaval puvodni. pekne jsem byl nas.any, kdyz motor startoval jak pred vymenou, tj. na cca 10otocek (a to nikdy nebylo mene nez -5). starter taky tocil velmi pekne. nakonec jsem vymenil i ten starter (mel jsem 1,9kw a dal rovnou nejsilnejsi co se delal tj. 2,2kw) a ted uz pri -5 nemusim prakticky ani zhavit. stary motor pritom mel popraskane pisty, cili komprese nemohla byt nic moc a, jak pisu, starty byly po vymene motoru a pred vymenou starteru uplne stejne na obou motorech. jo a baterku ma 6 let starou 65Ah Exide nechci to zde davat za bernou minci, ale osobne to mam nyni na 1. miste co bych zkusil vymenit na takto starem aute. dale postup jak pise Walker. vzdy jsem myslel, ze je to u tohoto motoru problem komprese, ale moje zkusenost mi rika, ze to neni zasadni. kdyz by byly zhavky na pravde boozi, tak to ma uplne jiny zvukovy charakter startovani-cuka/hada se to jak na 3.valce, to jsem taky zazil. |
Autor: | noximus [ 04 led 2011 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
nahrál bych to i na mobil, prostě točí, škytá, chvíli vypadá, že už běží, ale jak pustím klíček, tak scípne. Lemra líná. Dneska jsem 2x žhavil, pak se tak 20vteřin hádal, škytnul, chcípnul a při druhým pokusu už naskočil. baterka : car well 72ah |
Autor: | zde. [ 05 led 2011 16:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
Zkoušel jsi to s plynem na podlaze? |
Autor: | noximus [ 05 led 2011 18:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
dnes ráno -8c, baterku jsem měl doma v teple: 1x žhavení, pak 1x žhavení a asi 20sec jsem točil. Naskočil, chcípnu. Žhavení, start a jelo se. |
Autor: | Wawram [ 05 led 2011 19:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
Já se přikláním k žhavkám, kolega má to samé mondeo a měl ten samí problém 1 žhavka ko a jak byl malej mráz tak už měl problém . |
Autor: | Jenda080 [ 05 led 2011 23:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
Jen neco pro zamysleni jakto ze treba Liaz ma jen jednu zhavku v sani a chytne?ze by tak velkou kompresi? |
Autor: | zde. [ 06 led 2011 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
To není kompresí ale borcem co startuje |
Autor: | noximus [ 06 led 2011 22:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
jen jestli nemám pohladit volant, zatahat za anténu a 3x vyslovit magickou formuli: startuj nebo tě ... |
Autor: | noximus [ 10 led 2011 20:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
takže jsem dopadl dobře. Doufám, že startér ještě chvíli vydrží. Když jsme to měnili, tak jsme se sousedem zjistili, že ten kdo to předtím dělal, tam dal nějaké kratší svíčky. Navíc když jsme je zkoušeli (odpojit ten spojovací kablík a jeden konec kabelu na + a druhým škrtnout o svíčku) tak staré jiskřili málo a ty nové házeli jiskru jak prskavky). Při vyndání byly ty starší kousky viditelně kratší a doruda se rozžhavila cca po 6 vteřinách a ta nová už po 4. Díky za tipy co s tím a díky za návod jak je vyměnit. |
Autor: | Belous [ 10 led 2011 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
predpokladam, ze mas na mysli, ze byli viditelne kratsi uz z vyroby ne diky ukapavajicim vstrikum. delaly se dve delky svicek, resil jsem to tady na foru nekdy na jare. pokud ti tam sly bez problemu ty delsi tak ok, ale pro nase mondeo jsou spravne ty kratke. |
Autor: | noximus [ 10 led 2011 22:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TD 1.8 r.v. 2000 - zimní starty |
no tady na fóru v návodu jsou uvedené brisk 21s427 - ty samé jsou i v katalogu BRISKu. Ty co tam byly ty kratší - od výrobce, jsem si ještě nechal, ale nevim esli je použiju. To samé jsem se podíval na rozměr pneu a ty na kterých jsem to koupil vůbec nemám v techničáku(v předu 195/65/15, vzadu185/65/15 a v techničáku195/60/15 či 205/50/16). Myslím, že ten co to bývalému majiteli servisoval měl předepsaný věci asi dost dobře na háku... Doufám, že mi nestopnou modrý majáci, páč pokutu bych asi neukecal. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |