fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Dnešní problém...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=31573
Stránka 1 z 1

Autor:  donlines [ 03 led 2011 17:53 ]
Předmět příspěvku:  Dnešní problém...

Tak sem napíšu dnešní poznatek ze startování. Normálně si přijdu k autu s tím, že vím, jak vypadají jeho starty. Tedy nastartuji, auto více kouří a po 30 sec chcípne, pokud se s ním rozjedu hned, tak chcípne na první křižovatce, nebo stačí rozsvítit světla a zapnout vyhřívání předního okna a chcípne hned. To už jsem tu ale někde psal... Dnes se objevila další vada. Na poprvé chcíplo a na podruhé mu startování trvalo dýl, už se chytal kolem 900 ot./min a pak najednou od motoru byl slyšet krátký, ale hlasitý skřípot (až mi z toho vyjela husí kůže :lol: ), tak jsem hned pustil klíček a auto chcíplo. Chvilku jsem počkal a nastartoval, teď už běželo vše jak má, otáčky asi 1400 ot./min a po mírném zahřátí už se držely na 950-1000 ot./min. Po ujetí asi 2km opět něco za jízdy skříplo, ale jen krátce. Od té doby už nic. Chci se zeptat co to může být? Olej jsem tam dolejval asi před 600km 2mm pod horní rysku a zítra se bude měnit za nový.

Teď taková blbá otázka. Jak vy měříte olej? Vím, v autoškole učí za studeného motoru, ale já když ho změřím za studena, tak nikdy není uplně vidět hladina, protože je olej všudemožně i po několikátém měření a za tepla, asi 2 minuty po jízdě se hladina pohybuje asi 3mm pod spodní ryskou.

Forum jsem prošel, ale nic pořádného nenašel, tak bych byl rád za nějakou radu.

Autor:  zde. [ 03 led 2011 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dnešní problém...

To Ti v autoškole neříkali kromě za studena ještě otřít měrku o trenky, strčit ji tam znovu a pak se podívat? :)
Jinak nevím, první část prvního příspěvku bych tipoval na obligátní pojistkovku..

Autor:  donlines [ 03 led 2011 22:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dnešní problém...

No právě, že ji otřu a stejně tam není jasně vidět hladina.. Zítra vyfotím

Autor:  dj.DEKL [ 03 led 2011 22:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dnešní problém...

Na Zetecu ani otírat nemusím a hladina je krásně čitelná...

Autor:  PaulP [ 03 led 2011 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dnešní problém...

Dekl má pravdu. Neměl by v tom bejt problém a já ho taky nikdy neměl. Měř to za studena a vidět to bejt prostě musí. Vytahuj to pomalejc a opatrnějc. Někdy se tim vytahovánim ta ryska od hladiny oleje rozetře o stěny té trubičky.

Autor:  Nagant [ 04 led 2011 09:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dnešní problém...

Pro Donlinese: Prošel jsem si historii tvých příspěvků, co a jak a kdy... - a asi by s ohledem na to skřípání (a pouhé dobrozdání bazarníka) nebylo od věci vyměnit rozvody, může se zadírat nějaká kladka.
Taky by to mohlo být nějaké ložisko nějakého zařízení na "klínovém" řemenu.

Pro to chcípání na první křižovatce by bylo dobré změřit kompresní tlaky, zda nejsou třeba podpálené ventily (to se tu někde probíralo).

Taky bych změřil, jak se mění napětí na akumulátoru při zatížení spotřebiči - kablík s konektorem do zapalovačové zásuvky a připojit k nějakému digi multimetru.

Ale prvotní bude ta výměna oleje - správný typ a množství, a pak uvidíš, jak se auto bude chovat.

Autor:  donlines [ 04 led 2011 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dnešní problém...

Nemyslím si, že by to bylo rozvody :-). Zaskřípalo to poprvé a jen na chviličku když se startovalo. Ale pro jistotu je nechám brzo vyměnit.

Ty kompresní tlaky změří kde? Opět by bylo nejlepší kdyby byl někdo poblíž Tábora a udělal mi rovnou i diagnostiku.

Napětí zkusím změřit a olej bude již tento týden ;-)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/