fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 18:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 07 bře 2011 18:58 
Offline
Nováček

Registrován: 07 bře 2011 18:36
Příspěvky: 6
Zdravím, jsem na výletě v USA a koupil jsem si pěkně zachovalé Mercury Cougar z roku 2000 - stejný auto co Ford Cougar v Evropě. Po několika set kilometrech začla blikat kontrolka baterie až se rozsvítlila úplně a baterie se nenabíjela- tudíž vadný alternátor, ale ten byl úplně nový. Po měsíci ježdění tudíž oprava - výměna za nový. Ale po dalším měsíci to samé. Tentokrát bez blikání kontrolky. Rovnou se rozsvítila a přestalo to úplně nabíjet naráz. Oprava byla v záruce, takže mi dali zase nový alternátor ale po týdnu už zase bliká kontrolka sice jen tak zlehka.... Auto jinak je v bezvadném stavu. Jediné co mi připadá spojené s alternátorem je kolísání napětí, takže pří jízdě kolísá intenzita světel, rádia, kontrolek.... prý je to u starsích fordů běžné. Ford na to měl u tohoto modelu, který je 2,5L návod na opravu, ale ta již byla provedena podle toho co vidím v motoru... (je tam nejakej popis v anglictine a odkaz na pdf... http://answers.yahoo.com/question/index ... 758AAzvNWH )...
Dneska se mi ještě rozsvítila kontrolka check engine, která s tím teda vůbec nemusí souviset....
Ale v servisu prostě jen řekli, že byl vadnej alternátor, ale co poklazí za dva měsíce dva alternátory? Nebo možná i tři? to asi nebudou vadné kousky!!
Předem díky za rady... Servis je tu tak drahý, že moc nevím co dál... A nařadí si kupovat asi nehodlám... :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 bře 2011 19:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Nevím jak tento případ,ale nevhodný typ baterie u některých aut může odpálit alternátor.Někde jsem to četl,sám se v tom moc nevyznám :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 bře 2011 19:31 
Offline
Nováček

Registrován: 07 bře 2011 18:36
Příspěvky: 6
Baterie je nová, měla by tam sedět, byla v katalogu pro tento model... nevím :((


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 bře 2011 20:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Osobně bych zkouknul kabeláž po cestě mezi baterií a alternátorem,ale ne se jenom podívat, ale vzít ja do ruky a taky s něma zatřást jestli pořádně drží ve spojích u altíku atd...

A taky na správné napnutí řemene na alternátoru...

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2011 00:32 
Offline
Nováček

Registrován: 07 bře 2011 18:36
Příspěvky: 6
Tak jsem kouknul do motoru a zjistil jsem že na nejbližším kotouči navrch od alternátoru je posunutý řemen, dokonce o dvě drážky, při poslechu motor vydává jemný zvuk jako když pracuje turbodmychadlo, které tam samozřejmě není, mění se to spolu s otáčkmi. Byl jsem v sevisu ale tam na mě dneska už neměli čas. tak snad zítra nebo pozítří, jen nevím jestli s tím vůbec můžu jezdit. Denně jezdím 100km.... Servis je 30 km daleko :)... No myslíte že to jsem schopen tam nějak sám nahodit? co na to potřebuju? popřípadě sám dotáhnout řemen?
díky moc za pomoc....
připadám si tady v těch servisech jak magor, cokoliv řeknu tak na mě čumí jak na mimozemšťana..
a k tomu mi ještě odešel kávovar:(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2011 01:46 
Offline
Nováček

Registrován: 07 bře 2011 18:36
Příspěvky: 6
Obrázek

na tom kolecku nad alternatorem je to posunuty.. cim to muze byt, je to smerem ven, jinam by to teda ani neslo...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2011 06:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Buď ho v servise blbě nasadili oni, nebo máš nějakou kladku už vychozenou a zhazuje Ti řemen. Sám by jsi to mohl nasadit, potřebuješ klíč, kterým napneš kladku, která je dle mě hned vedle jak kladky co popisuješ. Nasadíš klíč a některým směrem by jsi měl překonat pružinu a řemen nasadíš! Další co můžeš udělat je, že nasadíš klíč na klikovku a pootačíš motorem a rukou tlačiš na řemen aby zajel do drážek.

Asi tak...

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2011 06:52 
Offline
Nováček

Registrován: 07 bře 2011 18:36
Příspěvky: 6
Díky moc, zkusím... A může to ničit alternátor?
A jak velkej a jak dlouhej klic na to bude potreba myslis?
Mam po ruce jen takovej drobnejsi francouzak... :)
Rano musim nekam nejlepe vyjet a jeste neude nikde otevrino pro vetsi :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 bře 2011 21:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Tak v tomhle už musíš laborovat sám....většinou mají fordy atypické klíče jako 15,16 a 18

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz