fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 19 říj 2024 00:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 20:59 
Offline
Forďák

Registrován: 06 lis 2010 17:38
Příspěvky: 77
Delší dobu mě už zajímá jak se vlastně správně startuje, zda se sešlápnutou spojkou nebo bez. Na internetu je toho plno, ale 50% je pro sešlápnutou spojku a 50% bez spojky, takže se z toho nedá vyvodit jednoznačný závěr. Nejlepší by bylo, řídit se podle manuálu, ale ke svému autu jsem žádný manuál nenašel, tak se chci zeptat Vás, co je vlastně správně :-).

Dosud jsem startoval vždy se sešlápnutou spojkou, už jen z toho důvodu, kdybych někdy zapomněl před tím vyřadit :-).

_________________
Ford Escort Combi rv.1997, Zetec 1,6 66kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 21:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2006 21:46
Příspěvky: 502
Bydliště: Přelouč
Vlastně sis odpověděl sám a děláš to správně :wink:

_________________
Ford Escort sedan r.v.98 1,8 16v.85kw 115 k.
Orig. litá kola ,servo,abs,centrál na do.,přední el.okna ,klima,modrá metalíza.
Před ním Ford Orion 1,6i L4b.Super auto.
Jsem ujetej na auta s kufrem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 21:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Zásadně startuju s vyšláplou spojkou, ani né tak kvůli zařazený rychlosti, kterou si vždy vyřadím, ale hlavně v zimě je převodovka ztuhlá a trápit startér ještě převodovkou není dobrý...ono je to i poznat na poklesu otáček motoru, když se spojka pouští že dá motoru trošku zabrat...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 21:49 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2010 11:30
Příspěvky: 767
Bydliště: vesnice kousek od Opavy
Taky startuju automaticky s vyšlápnutou spojkou, po Walkerově vysvětlení v tom budu rád pokračovat :wink:

_________________
BMW E36 325i vanos coupé

ex: Ford Mondeo ST200

ex: Ford Escort MKVII CLX, 1.6 Zetec 66 kW 16V, 1995, 5dv. hatchback


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 21:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Vždyť to je jasný, strejc nemohl v zimě nastartovat feldu a v čem byl asi problém :roll:
Jinak třeba Hyundai Accent nejde bez vyšlápnutí spojky ani nastartovat.

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 22:05 
Offline
Forďák

Registrován: 06 lis 2010 17:38
Příspěvky: 77
Někde jsem se ale dočetl, že to spojce neprospívá. Nedokážu říct proč, už jsem to zapomněl a tu stránku taky.

_________________
Ford Escort Combi rv.1997, Zetec 1,6 66kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 22:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tohle je pověra z dob š100-130...tam byla jiná konstrukce spojkovýho ložiska a návratu spojky do uvolněný polohy, stačí se podívat na princip konstrukce spojky v escu a je to jasný...někde tu kdysi zaznělo že to nedělá dobře uložení klikovky...ten kdo někdy držel v ruce setrvák a dokáže si představit jeho dynamický působení v otáčkách motoru v zatáčkách, tak pochopí, že statický působení tlaku ložiska na lamely přítlačáku je zanedbatelný na opotřebení uložení klikovky...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 22:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2006 21:46
Příspěvky: 502
Bydliště: Přelouč
Netuším jak by to mohlo spojce vadit,max. ložisku ale ta chvilka co ji držíš je bezvýznamná.Naopak zase šetříš startér ,baterku a... nárazníky :-D

_________________
Ford Escort sedan r.v.98 1,8 16v.85kw 115 k.
Orig. litá kola ,servo,abs,centrál na do.,přední el.okna ,klima,modrá metalíza.
Před ním Ford Orion 1,6i L4b.Super auto.
Jsem ujetej na auta s kufrem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 22:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ložisku to vadit nemůže, jelikož je neustále opřený o lamely přítlačáku a přes páku spojky a lanko vrací zpět pedál nahoru, čili se točí neustále s motorem....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 23:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2006 21:46
Příspěvky: 502
Bydliště: Přelouč
Máš vlastně pravdu předsedo,taky sem se tomu divil když sem ji nedávno dělal.Stejně ale na něj nejni takovej tlak jak při vyšláplý né ?

_________________
Ford Escort sedan r.v.98 1,8 16v.85kw 115 k.
Orig. litá kola ,servo,abs,centrál na do.,přední el.okna ,klima,modrá metalíza.
Před ním Ford Orion 1,6i L4b.Super auto.
Jsem ujetej na auta s kufrem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 23:21 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 25 úno 2007 14:23
Příspěvky: 3609
http://www.ford-escort.cz/


Naposledy upravil fonz dne 21 úno 2012 15:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 20 bře 2011 23:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
se spojkou, učil mě to už děda :D a i v autoškole :-D ...startér popřípadě baterka se tolik netrápí

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 21 bře 2011 16:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
přesně tak, jen s espojkou. Dřív sem občas startoval bez spojky ale co sem se jednou na parkovišti u Globusu začal skákavě přibližovat naproti zaparkované Ochcáfce, tak už jedině s vyšláplou spojkou :-D

K tomu co nejmenšímu namáhaní startéru a baterky(teda pro ty se servem), tak ještě pomáhá startovat s kolama rovně, aby startér s sebou netahal servo

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 21 bře 2011 16:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, je to asi týden, co jsem přešel (veden minulou diskuzí zde) na startování s nesešlápnutou spojkou, jelikož mi to často takto napoprvé nechcípne a kontrolka dobíjení často zhasne "sama" - bez prošlápnutí pedálu akcelerátoru (s vyšlápnutou spojkou chcípne motor po prvním nastartování vždy).
Tedy, sešlápnu spojku, vyřadím na neutrál, pustím spojku a startuju.
Zatím si na to zvykám, tak je pro mne ještě cesta zpět. :D

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 21 bře 2011 19:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Servo maka jen kdyz tahas za volant. Jinak bere jen energii na svoje ztraty a je jedno v jake mas pozici kola.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 21 bře 2011 20:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
fakt? a vidíš, tuhle radu sem čet zrovna někde tady na fóru :-D

edit: tak teď sem koukal na princip serva, a když máš kola natočený, tak tam přece jenom o něco větší odpor bude...a vůbec jsou-li kola v krajní poloze, tam už to bude znatelnější.

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 22 bře 2011 00:12 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Videl jsem dve rozdelany serva a obe mela stejny princip - zkrutnou tycku.
Kdyz zatocis volantem, prenasi se prima sila na kola az pote, co se trochu zkrouti tahle tycka na ktere je nasazeny takovy "domecek". Ten se svym koncem opre o protejsi hridel napojenou na dil ktery se pak opira/otaci hrebenem.
Ten domecek tam ma dve funkce.
1, prenasi se pres nej sila pokud nebezi cerpadlo - moznost zatacet bez serva
2, jako hydraulicky ventil - po jeho otoceni se ruznyma dirama v nem zacne prepoustet hydraulika bud k levemu, nebo k pravemu pistu.
Pokud je domecek ve stredove poloze = netahas za volant (at uz je rizeni kamkoliv zatocene), tak se tlacena kapalina jen odvadi zpet do cerpadla. Tedy "nulova" spotreba pri uvolnenem volantu kdekoliv.
Ta zkrutna tycka vzdy zajisti vystredeni domecku pokud netahas za volant = kapalina jen obiha cerpadlem a domeckem.
kuk: http://www.youtube.com/watch?v=DpEVZRm7 ... 2F866EF354

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startování se spojkou nebo bez
PříspěvekNapsal: 23 bře 2011 22:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 říj 2007 20:43
Příspěvky: 158
Bydliště: Kroměříž
Jj,startuju přesně, jak píše Walker - mluví (píše) mi z duše :wink:

_________________
Ford Escort Combi 1.8i 16v 85KW/115HP, RKC (Zetec-E), EEC-V, 09/1996, modrá metalíza, ABS, klimatizace, elektrony BORBET "14"


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz