fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=33044
Stránka 1 z 1

Autor:  profiseller [ 25 kvě 2011 06:45 ]
Předmět příspěvku:  Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda někdo nemá zkušenosti s transitem. Mám nově transita rok 92, kde ještě není žhavení ale ohřev nafty. Stává se mi taková nepříjemná věc. Nastaruju, jedu vše ok a po větším zahřátí - například když je venku teplé počasí a jedu dlouho z ničeho nic se zavzdušní a přestane jet. Děje se to bez ohledu na to, jakou mám hladinu Nafty v nádrži. Abych mohl jet dál, musím ho odvzdušnit.

Vyměnil jsem hadice od nádrže. Jednu k filtru - vracečka a druhou k takový krabičce vlevo dole.
Pak jsem vyměnil palivový filtr. Dnes se chystám na výměnu zbývajících hadic. Nicméně jsem narazil na PROBLÉM a to, že má plastové hadice s koncovkama. A ty nemaj ani v elit, AutoKelly ani v autodílech. Dají se někde sehnat?

Když sundám hadici na přívod nafty a dám místo toho hadici s kanystrem, tak auto chytne a tváří se že je vše OK.

Díky za případnou radu.

Marek

Autor:  bbstunt [ 25 kvě 2011 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

Ahoj fordaku!
Mnel jsem transita 2.5 bez zhaveni(v anglii neni potreba) ale takovy problem
sem nemel, zavzdusnil se mi 2x! kdyz jsem vyjel nadrz a pak v zime kdyz bylo venku -20
po rozmrazeni nechtel chytnout a byl zavzdusnenej... ale nikdy se mi to nestalo po zahrati!

Osobne si myslim ze to muze mit 2 priciny a obe spolu souvisi:
1. zanesena nadrz(necistoty naspodku nadrze se dostavaji do systemu a nekde se to ucpava.
2. Nekvalitni nafta prilis velky obsah vody a jineho bordelu.(netankoval jsi nekde na superKOoil za 29,90? :shock:

Skus vymenit vsechny hadice ale ja bych skusil taky proplachnout nadrz. je to 1992 takze
tym urcite nic nepokazis.
Dej vedet jak si s trandakem dopadl. :wink:

Autor:  profiseller [ 25 kvě 2011 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

Ahoj,
zapomněl jsem říct, že jsem měl o víkendu nádrž venku a naladil jsem jí.

Hadice jsem dneska povyměnoval zatím od olejového filtru do nějakýho spínače na zahřívání asi.

Spíš ale nechápu, proč mám přívod nafty vedený do krabičky vlevo dole u převodovky a z ní teprve do čerpadla? Nevíte někdo co to je?

Jsem rozhodnutý to poslat na hulváta přímo z nádrže mimo tenhle aušus.

jdu koupit další hadičky a poštimovat to. A taky nevíte někdo, kde se dají pořídit NOVÉ plastové koncovky do čerpadla? Ty jak je tam ten šroubek co to přitlačí.

Autor:  profiseller [ 25 kvě 2011 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

Jinak fordák už jsem byl dlouho, měl jsem scorpio 2,5 TD a to je teprve sráč a prokletí.

Od popraskaných hlav, sežraná elektrika, vlhkokst ve spínačkách, pojistkovkách (samo blikalo, startovalo apod.), alternátor s vývevou, převodovky, nefunkční tacho, padáni nafty atd.... takže nedoporučuji :-) Po nekončících proladěných nocích s hlavou v blátě jsem ho vzal a vzteky vyhodil. Nikdy víc!!

Tranzita už ladím týden, nechal mě 5 krát. dvakrát na karlovarský dálnici, jednou u Českých Budějovic, u Dobříše a na Zbraslavi. 5 krát za 2500 km za posledních 14 dní. zavzdušní se vždycky, jinak OK.

Autor:  Antony [ 25 kvě 2011 11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

Měl jsem podobný problém s Focusem.Jedu, najednou kouř a nejedu.Jednou to chytlo staterem po delším točení, najel jsem 300km a znovu.Ale už jsem to nenatočil takže mě odtahli.Prolezl jsem snad celý auto a výsledek byl mikroskopická trhlinka na přepadový hadici od vstřiků.20cm hadice(musí být přímo přepadová ke vstřikům, obyč tam nevydrží) a jezdím už 3 000km v pohodě.

Autor:  profiseller [ 26 kvě 2011 07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

Tak ta krabička vlevo dole je naftový podávací čerpadlo.
Vyměnil jsem všechny hadice, to znamená:
1/ od nádrže k čerpadlu a od nádrže do filtru pro vracečku.
2/ všechny přepadový hadičky
3/ všechny hadičky spojené se startem a předehřevem nafty na start

vyhodil jsem i konektory na podávacím čerpadle. Uvidim. Zítra to probnu na delší cestu.

Autor:  profiseller [ 27 kvě 2011 09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

Hm, tak jsem vyměnil všechny hadice a tentokrát mě to nechalo po 20ti kilometrech a už jsem to nerozchodil. Viděl bych problém asi v čerpadle. Nějaký odpojovač nafty nebo tak něco. Nevím, musím to rozebrat a pochopit funkčnost.

Autor:  Antony [ 27 kvě 2011 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

Když je tam elektrický podávací čerpadlo, není možný že po zahřátí nedává?Je přece blbost aby se to zavzdušňovalo, když elektrický čerpadlo funguje.Jak to odvzdušňuješ?Točíš motorem a povolíš vstřiky?

Autor:  Micko [ 27 kvě 2011 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

Odvětrávání nádrže? Asi blbost, ale zkus po tom chcípnutí otevřít hrdlo jestli se "nenadechne"...

Autor:  profiseller [ 28 kvě 2011 01:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne

VYŘEŠENO:

1/ zavzdušnění bylo způsobeno tím, že majitel předemnou zaměnil hadice připojené do nádrže. ASsi při vyvařování spodku. Na tu kratší trubku v nádrži byla připojena ostrá nafta a na tu delší s tou gumou, která dosáhne až na dno nádrže, byla připojena vracečka. Proto mi sice budík ukazoval, že tam nafta je, ale ve skutečnosti už trubka nedošáhla na dno a zavzdušnilo se to. Stačilo i pak mírný kopec dolu nebo nahoru.

Vyřešil jsem to tak, že jsem zapojil ostrou na tu delší trubku s gumou dole a pro jistotu vyhodil ty fordácký konektory a dal tam klasickou sponku. Vyměnil jsem i hadice za nové, sice gumové, protože plast jsem nesehnal.

2/ to že to přestalo někdy jet byl jiný problém. Byl to ten elmag ventil co je v čerpadle. Byl uhnilý konektor a když jsem jel v kuse, kdy měl motor větší delší chvění, tak ten prohnilý spoj nespojoval a jak jsem kolem něj štimoval, tak se zase spojil.

Ujel jsem dneska 180 Km po dálnici a vše je OK.

Děkuji za rady.

To s tím víčkem od nádrže není blbost, měl jsem to u feldy. Když přestala jet, stačilo otevřít víčko :-))

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/