fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=33044 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | profiseller [ 25 kvě 2011 06:45 ] |
Předmět příspěvku: | Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda někdo nemá zkušenosti s transitem. Mám nově transita rok 92, kde ještě není žhavení ale ohřev nafty. Stává se mi taková nepříjemná věc. Nastaruju, jedu vše ok a po větším zahřátí - například když je venku teplé počasí a jedu dlouho z ničeho nic se zavzdušní a přestane jet. Děje se to bez ohledu na to, jakou mám hladinu Nafty v nádrži. Abych mohl jet dál, musím ho odvzdušnit. Vyměnil jsem hadice od nádrže. Jednu k filtru - vracečka a druhou k takový krabičce vlevo dole. Pak jsem vyměnil palivový filtr. Dnes se chystám na výměnu zbývajících hadic. Nicméně jsem narazil na PROBLÉM a to, že má plastové hadice s koncovkama. A ty nemaj ani v elit, AutoKelly ani v autodílech. Dají se někde sehnat? Když sundám hadici na přívod nafty a dám místo toho hadici s kanystrem, tak auto chytne a tváří se že je vše OK. Díky za případnou radu. Marek |
Autor: | bbstunt [ 25 kvě 2011 11:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Ahoj fordaku! Mnel jsem transita 2.5 bez zhaveni(v anglii neni potreba) ale takovy problem sem nemel, zavzdusnil se mi 2x! kdyz jsem vyjel nadrz a pak v zime kdyz bylo venku -20 po rozmrazeni nechtel chytnout a byl zavzdusnenej... ale nikdy se mi to nestalo po zahrati! Osobne si myslim ze to muze mit 2 priciny a obe spolu souvisi: 1. zanesena nadrz(necistoty naspodku nadrze se dostavaji do systemu a nekde se to ucpava. 2. Nekvalitni nafta prilis velky obsah vody a jineho bordelu.(netankoval jsi nekde na superKOoil za 29,90? ![]() Skus vymenit vsechny hadice ale ja bych skusil taky proplachnout nadrz. je to 1992 takze tym urcite nic nepokazis. Dej vedet jak si s trandakem dopadl. ![]() |
Autor: | profiseller [ 25 kvě 2011 11:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Ahoj, zapomněl jsem říct, že jsem měl o víkendu nádrž venku a naladil jsem jí. Hadice jsem dneska povyměnoval zatím od olejového filtru do nějakýho spínače na zahřívání asi. Spíš ale nechápu, proč mám přívod nafty vedený do krabičky vlevo dole u převodovky a z ní teprve do čerpadla? Nevíte někdo co to je? Jsem rozhodnutý to poslat na hulváta přímo z nádrže mimo tenhle aušus. jdu koupit další hadičky a poštimovat to. A taky nevíte někdo, kde se dají pořídit NOVÉ plastové koncovky do čerpadla? Ty jak je tam ten šroubek co to přitlačí. |
Autor: | profiseller [ 25 kvě 2011 11:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Jinak fordák už jsem byl dlouho, měl jsem scorpio 2,5 TD a to je teprve sráč a prokletí. Od popraskaných hlav, sežraná elektrika, vlhkokst ve spínačkách, pojistkovkách (samo blikalo, startovalo apod.), alternátor s vývevou, převodovky, nefunkční tacho, padáni nafty atd.... takže nedoporučuji ![]() Tranzita už ladím týden, nechal mě 5 krát. dvakrát na karlovarský dálnici, jednou u Českých Budějovic, u Dobříše a na Zbraslavi. 5 krát za 2500 km za posledních 14 dní. zavzdušní se vždycky, jinak OK. |
Autor: | Antony [ 25 kvě 2011 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Měl jsem podobný problém s Focusem.Jedu, najednou kouř a nejedu.Jednou to chytlo staterem po delším točení, najel jsem 300km a znovu.Ale už jsem to nenatočil takže mě odtahli.Prolezl jsem snad celý auto a výsledek byl mikroskopická trhlinka na přepadový hadici od vstřiků.20cm hadice(musí být přímo přepadová ke vstřikům, obyč tam nevydrží) a jezdím už 3 000km v pohodě. |
Autor: | profiseller [ 26 kvě 2011 07:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Tak ta krabička vlevo dole je naftový podávací čerpadlo. Vyměnil jsem všechny hadice, to znamená: 1/ od nádrže k čerpadlu a od nádrže do filtru pro vracečku. 2/ všechny přepadový hadičky 3/ všechny hadičky spojené se startem a předehřevem nafty na start vyhodil jsem i konektory na podávacím čerpadle. Uvidim. Zítra to probnu na delší cestu. |
Autor: | profiseller [ 27 kvě 2011 09:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Hm, tak jsem vyměnil všechny hadice a tentokrát mě to nechalo po 20ti kilometrech a už jsem to nerozchodil. Viděl bych problém asi v čerpadle. Nějaký odpojovač nafty nebo tak něco. Nevím, musím to rozebrat a pochopit funkčnost. |
Autor: | Antony [ 27 kvě 2011 17:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Když je tam elektrický podávací čerpadlo, není možný že po zahřátí nedává?Je přece blbost aby se to zavzdušňovalo, když elektrický čerpadlo funguje.Jak to odvzdušňuješ?Točíš motorem a povolíš vstřiky? |
Autor: | Micko [ 27 kvě 2011 18:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Odvětrávání nádrže? Asi blbost, ale zkus po tom chcípnutí otevřít hrdlo jestli se "nenadechne"... |
Autor: | profiseller [ 28 kvě 2011 01:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
VYŘEŠENO: 1/ zavzdušnění bylo způsobeno tím, že majitel předemnou zaměnil hadice připojené do nádrže. ASsi při vyvařování spodku. Na tu kratší trubku v nádrži byla připojena ostrá nafta a na tu delší s tou gumou, která dosáhne až na dno nádrže, byla připojena vracečka. Proto mi sice budík ukazoval, že tam nafta je, ale ve skutečnosti už trubka nedošáhla na dno a zavzdušnilo se to. Stačilo i pak mírný kopec dolu nebo nahoru. Vyřešil jsem to tak, že jsem zapojil ostrou na tu delší trubku s gumou dole a pro jistotu vyhodil ty fordácký konektory a dal tam klasickou sponku. Vyměnil jsem i hadice za nové, sice gumové, protože plast jsem nesehnal. 2/ to že to přestalo někdy jet byl jiný problém. Byl to ten elmag ventil co je v čerpadle. Byl uhnilý konektor a když jsem jel v kuse, kdy měl motor větší delší chvění, tak ten prohnilý spoj nespojoval a jak jsem kolem něj štimoval, tak se zase spojil. Ujel jsem dneska 180 Km po dálnici a vše je OK. Děkuji za rady. To s tím víčkem od nádrže není blbost, měl jsem to u feldy. Když přestala jet, stačilo otevřít víčko ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |