fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=33044 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | profiseller [ 25 kvě 2011 06:45 ] |
Předmět příspěvku: | Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda někdo nemá zkušenosti s transitem. Mám nově transita rok 92, kde ještě není žhavení ale ohřev nafty. Stává se mi taková nepříjemná věc. Nastaruju, jedu vše ok a po větším zahřátí - například když je venku teplé počasí a jedu dlouho z ničeho nic se zavzdušní a přestane jet. Děje se to bez ohledu na to, jakou mám hladinu Nafty v nádrži. Abych mohl jet dál, musím ho odvzdušnit. Vyměnil jsem hadice od nádrže. Jednu k filtru - vracečka a druhou k takový krabičce vlevo dole. Pak jsem vyměnil palivový filtr. Dnes se chystám na výměnu zbývajících hadic. Nicméně jsem narazil na PROBLÉM a to, že má plastové hadice s koncovkama. A ty nemaj ani v elit, AutoKelly ani v autodílech. Dají se někde sehnat? Když sundám hadici na přívod nafty a dám místo toho hadici s kanystrem, tak auto chytne a tváří se že je vše OK. Díky za případnou radu. Marek |
Autor: | bbstunt [ 25 kvě 2011 11:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Ahoj fordaku! Mnel jsem transita 2.5 bez zhaveni(v anglii neni potreba) ale takovy problem sem nemel, zavzdusnil se mi 2x! kdyz jsem vyjel nadrz a pak v zime kdyz bylo venku -20 po rozmrazeni nechtel chytnout a byl zavzdusnenej... ale nikdy se mi to nestalo po zahrati! Osobne si myslim ze to muze mit 2 priciny a obe spolu souvisi: 1. zanesena nadrz(necistoty naspodku nadrze se dostavaji do systemu a nekde se to ucpava. 2. Nekvalitni nafta prilis velky obsah vody a jineho bordelu.(netankoval jsi nekde na superKOoil za 29,90? Skus vymenit vsechny hadice ale ja bych skusil taky proplachnout nadrz. je to 1992 takze tym urcite nic nepokazis. Dej vedet jak si s trandakem dopadl. |
Autor: | profiseller [ 25 kvě 2011 11:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Ahoj, zapomněl jsem říct, že jsem měl o víkendu nádrž venku a naladil jsem jí. Hadice jsem dneska povyměnoval zatím od olejového filtru do nějakýho spínače na zahřívání asi. Spíš ale nechápu, proč mám přívod nafty vedený do krabičky vlevo dole u převodovky a z ní teprve do čerpadla? Nevíte někdo co to je? Jsem rozhodnutý to poslat na hulváta přímo z nádrže mimo tenhle aušus. jdu koupit další hadičky a poštimovat to. A taky nevíte někdo, kde se dají pořídit NOVÉ plastové koncovky do čerpadla? Ty jak je tam ten šroubek co to přitlačí. |
Autor: | profiseller [ 25 kvě 2011 11:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Jinak fordák už jsem byl dlouho, měl jsem scorpio 2,5 TD a to je teprve sráč a prokletí. Od popraskaných hlav, sežraná elektrika, vlhkokst ve spínačkách, pojistkovkách (samo blikalo, startovalo apod.), alternátor s vývevou, převodovky, nefunkční tacho, padáni nafty atd.... takže nedoporučuji Po nekončících proladěných nocích s hlavou v blátě jsem ho vzal a vzteky vyhodil. Nikdy víc!! Tranzita už ladím týden, nechal mě 5 krát. dvakrát na karlovarský dálnici, jednou u Českých Budějovic, u Dobříše a na Zbraslavi. 5 krát za 2500 km za posledních 14 dní. zavzdušní se vždycky, jinak OK. |
Autor: | Antony [ 25 kvě 2011 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Měl jsem podobný problém s Focusem.Jedu, najednou kouř a nejedu.Jednou to chytlo staterem po delším točení, najel jsem 300km a znovu.Ale už jsem to nenatočil takže mě odtahli.Prolezl jsem snad celý auto a výsledek byl mikroskopická trhlinka na přepadový hadici od vstřiků.20cm hadice(musí být přímo přepadová ke vstřikům, obyč tam nevydrží) a jezdím už 3 000km v pohodě. |
Autor: | profiseller [ 26 kvě 2011 07:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Tak ta krabička vlevo dole je naftový podávací čerpadlo. Vyměnil jsem všechny hadice, to znamená: 1/ od nádrže k čerpadlu a od nádrže do filtru pro vracečku. 2/ všechny přepadový hadičky 3/ všechny hadičky spojené se startem a předehřevem nafty na start vyhodil jsem i konektory na podávacím čerpadle. Uvidim. Zítra to probnu na delší cestu. |
Autor: | profiseller [ 27 kvě 2011 09:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Hm, tak jsem vyměnil všechny hadice a tentokrát mě to nechalo po 20ti kilometrech a už jsem to nerozchodil. Viděl bych problém asi v čerpadle. Nějaký odpojovač nafty nebo tak něco. Nevím, musím to rozebrat a pochopit funkčnost. |
Autor: | Antony [ 27 kvě 2011 17:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Když je tam elektrický podávací čerpadlo, není možný že po zahřátí nedává?Je přece blbost aby se to zavzdušňovalo, když elektrický čerpadlo funguje.Jak to odvzdušňuješ?Točíš motorem a povolíš vstřiky? |
Autor: | Micko [ 27 kvě 2011 18:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
Odvětrávání nádrže? Asi blbost, ale zkus po tom chcípnutí otevřít hrdlo jestli se "nenadechne"... |
Autor: | profiseller [ 28 kvě 2011 01:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Transit rok 92 - 2,5 DI - zavzdušnění po zahřátí, chcípne |
VYŘEŠENO: 1/ zavzdušnění bylo způsobeno tím, že majitel předemnou zaměnil hadice připojené do nádrže. ASsi při vyvařování spodku. Na tu kratší trubku v nádrži byla připojena ostrá nafta a na tu delší s tou gumou, která dosáhne až na dno nádrže, byla připojena vracečka. Proto mi sice budík ukazoval, že tam nafta je, ale ve skutečnosti už trubka nedošáhla na dno a zavzdušnilo se to. Stačilo i pak mírný kopec dolu nebo nahoru. Vyřešil jsem to tak, že jsem zapojil ostrou na tu delší trubku s gumou dole a pro jistotu vyhodil ty fordácký konektory a dal tam klasickou sponku. Vyměnil jsem i hadice za nové, sice gumové, protože plast jsem nesehnal. 2/ to že to přestalo někdy jet byl jiný problém. Byl to ten elmag ventil co je v čerpadle. Byl uhnilý konektor a když jsem jel v kuse, kdy měl motor větší delší chvění, tak ten prohnilý spoj nespojoval a jak jsem kolem něj štimoval, tak se zase spojil. Ujel jsem dneska 180 Km po dálnici a vše je OK. Děkuji za rady. To s tím víčkem od nádrže není blbost, měl jsem to u feldy. Když přestala jet, stačilo otevřít víčko ) |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |