fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zadní stěrač kombi
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=33173
Stránka 1 z 1

Autor:  Jay [ 06 čer 2011 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Zadní stěrač kombi

Přestal mi fungovat zadní stěrač u kombíka. Tři kontakty samozřejmě očištěné, zadní ostřikovač funguje, přední stěrače/ostřikovače taktéž v pohodě.
Mimochodem...zjistil jsem, že mi odpadl drát na tom prostředním z těch tří kontaktů v kufru, tak jsem to přiletoval, ale situace se nezměnila (možná to je jen na výhřev skla a se stěračem to nesouvisí...???).

Kde mám začít pátrat?

Díky za rady

Autor:  moto [ 06 čer 2011 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

Skús premerať napätie na kábloch k motoru stierača voči kostre dvier. Je celkom možné, že práve tá kostra tomu chýba. Dvere ju totiž berú cez pánty. Skús tam prípadne na skúšku dotiahnuť kostru káblom .

Autor:  zdenal8 [ 07 čer 2011 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

Nejdřív bych asi zkusil připojit na přímo na 12V ten stěrač. Jestli náhodou neodešel motůrek. Já jsem teď nedavno řešil nefunkční zadní stěrač na Fusionu a stačilo ho pouze rozebrat, vyčistit a promazat ten převod a osičku.

Autor:  Honza.tt [ 07 čer 2011 14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

Měl jsem podobný problém.Tři zadní kontakty jsou: jeden na vyhřívání okna,druhý +12V stále po zapnutém klíčku a třetí impulz +12V přes páčku přepínače stěračů.Měřením jsem zjistil,že impulz z přepínače se tam nedostává.Závada byla ve vadném přepínači poloha na pření pomalý i rychlý chod byla v pořádku.Musil jsem vyměnit komplet přepínače.Zapni si klíček a zkus měřákem nebo žárovkou proti kostře jeden z kontaktů,kde bude napětí tak je to tan napájecí,potom zapni vyhřívání okna a znovu změř.Ten co zbude bez napětí tak je ovládací.Vezmi si kablík s krokodýlky a propoj při zapnutém klíčku stálý kontakt s proti kontaktem na vyklopených dveřích,když propojíš vedlejší kontakt s tím pod napětím tak by se měl motorek rozběhnout.Když poběží je chyba v přepínači.

Autor:  Jay [ 12 čer 2011 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

Díky všem za rady zejména Honzovi.tt. Dostal jsem se k tomu až dneska.
Zjistil jsem, že kontakty mají následující funkci: při pohledu do kufru mám levý jako spínací pro stěrač, prostřední na výhřev skla a pravý 12 trvalých.
Pokud připojím ten spínací kontakt na trvalých 12V, skutečně se rozběhne, čili to ukazuje na vadné páčky.
Pro jistotu jsem zkusil ještě kostru umístit jinam a taky nic.

Po změření jsem to ještě jednou zkusil a najednou se to rozběhlo! Bohužel jenom na chvíli a potom to znova přestalo chodit, asi unavený kontakt v tom přepínači. Nu což, podívám se, kde sehnat nové parohy :-)

Autor:  Jay [ 13 čer 2011 09:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

No teď mě ještě napadá...zkusil jsem nechat pověšený voltmetr i na tom kontaktu na spínání stěrače a když to cvaklo v přístrojovce, na voltmetru skutečně něco naskočilo (je asi jedno kolik, pokaždé to bylo jiné, měří to samozřejmě pomalu). To vypadá, že to spínání "nějak" funguje... Bude skutečně problém v tom přepínači?

Autor:  Honza.tt [ 13 čer 2011 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

Já jsem si také nebyl jist,ale když dáš přepínač do plohy zadního stěrače tak by tam mělo být napětí stále do té doby kdy ho nevypneš,potom je stěrač napájen přes doběhový kontalt,který slouží k tomu,aby se vypnul vždy ve stejné poloze.Taky jsem si s tím přepínačem hrál až v určité poloze se stěrač rozběhl.Bohužel jsem se parohy neodvážil rorebrat,možná by stačilo je jen prostříknou kontaktolem,ale kudy ho do něj dostat.Já si myslím,že jsou kontakty zaoxidivané protože se zadní stěrač málo používá.Přední častěji a kontakt se opaluje a tí i čistí.Otázka je jestli na vrakáči koupené parohy budou to pravé,můžou tam ležet buhví jak dlouho a tudíž zaxidované taky.Samozřejmě by šlo,bez jakého koliv zásahu spouštět stěrač samostatně.Z levého kontaktu bych vytáhl drát,který bych vedl k samostatnému přepínači a ten bych zapojil na pojistku č.16 nebo kamkoli kde je po zapnutí klíčku 12V a pojistka min 20A.

Autor:  Jay [ 13 čer 2011 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

Dík za odpověď. Možná ty parohy nejdřív vyndám a podívám se na ně zblízka. Pokud nic nevykoumám, zkusím se kouknout po "nových" - uvidím podle ceny, nové za dva litry už je vcelku dost, s tím vrakáčem to ale taky může být pravda. Bastlit přepínač se mi zatím nechce :wink:

Autor:  Antony [ 13 čer 2011 11:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

Na zadní stěrač je vedeno napětí z cyklovače a stálé.To znamená, že na jednom kontaktu tam bude stálé a na druhém bude spínané podle cyklovače.Ještě bacha, pokud není ten stěrač připojen, ukazuje to nasmysly.Cyklovač potřebuje mít připojen doběhový kontak v motoru aby to makalo jak má.Dos často právě ty doběhový kontakty zlobí a potom si stěrač dělá co chce.Optimální je, když sundáš zadní dekl ze dveří, zavřeš a potom měříš napětí přímo na motoru.Po zapnutí udělá stěrač asi tři kmity a potom cykluje.Při ostřikovači taky setře asi třikrát.

Autor:  Jay [ 22 čer 2011 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

No...snad by mi mělo dopadnout, že si půjčím funkční parohy a zkusím je...uvidím jak to dopadne.

Zatím se zeptám, nemohla by to být i pojistkovka?

Autor:  Jay [ 23 čer 2011 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní stěrač kombi

Tak vyřešeno: páčky jsou v pohodě, pojistkovka taky, akorát drát, co vede od pojistkovky byl v háji.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/