fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Escort 1.6D 40kW (89) - nejede otáčkoměr
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=33325
Stránka 1 z 1

Autor:  matof [ 24 čer 2011 10:30 ]
Předmět příspěvku:  Escort 1.6D 40kW (89) - nejede otáčkoměr

Dobrý den, koupil jsem si toto vozidlo, již s nefunkčním otáčkoměrem, bádal jsem po internetu jak a co a zjistil jsem, že mu dává impulsy alternátor.
Teď řeším otázku tu, jestli někdo předemnou nevyměnil alternátor za jiný, kde nebyla svorka na otáčkoměr, nebo je v háji otáčkoměr, nebo kabel propojující tyto dvě součástky. Tak bych potřeboval jak vypadá zapojení veškeré kabeláže na alternátor (kolik kabelů, kde a jak), nebo nějakou radu....

Děkuji za veškeré příspěvky.

Autor:  Walker [ 25 čer 2011 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort 1.6D 40kW (89) - nejede otáčkoměr

První co bych asi udělal, kouknul bych se kolem altíku a hlavně zezadu přístrojovky, jestli to tak je originál, otáčkoměr u dieselu je dost vzácnost, drtivka má hodiny...auta s otáčkoměrem maj hodiny digitální přesunutý ke stropní lampičce...pokud tam nejsou, je dost možný, že přístrojovka není původní a někdo se pokusil přístrojovku s analogovýma hodinama vyměnit za jinou s otáčkoměrem a je možný že je i z benzínový verze a tam není jak připojit otáčkoměr, protože otáčkoměr z benzínu dostává signál ze zapalování a ne z alternátoru....mám za to že tahle přístrojovka má i jiný konektory, takže pokud je to předělávka, lze očekávat za přístrojovkou nějaký napojení původní kabeláže na jiný konektory...pokud máš stropní digitálky a kabeláž za přístrojovkou je originální, tak máš asi stěstí a problém bude někde kolem altíku...altík by měl mít kromě hlavního červenýho silovýho vedení ještě signál buzení (modrej drát ke kontrolce dobíjení) a zelenej drát (od vývodu W na altíku k otáčkoměru)...samotnej otáčkoměr v přístrojovce je napojenej na plus s kontrolkama (černožlutej) a kostru (hnědej) což jej napájí a ten zelenej signální od altíku pro který přichází střídavá frekvence z vinutí statoru altíku...to je asi tak zhruba vše co je potřeba k tomu znát...pokud to je originál verze s otáčkoměrem, tak bych hledal závadu v tom zeleným drátu, kupříkladu tam někdo vyměnil altík za jinej typ a drát nezapojil, nebo prostš ten drát uhnil nebo po trase je přetrženej...pokud jej u altíku najdeš a u přístrojovky taky, tak jej stačí proměřit ohmetrem na vodivost....

Autor:  matof [ 25 čer 2011 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort 1.6D 40kW (89) - nejede otáčkoměr

Děkuji mockrát, dneska jsem se na to vrhnul je to originál mám digi hodiny a zelený drát vede z altíku do přístrojovky, frekvence na volnoběh asi 1,6kHz s roztoucími otáčkami vzrůstá. Kabel je v pohodě otáčkoměr je napájen 12V které jsou také v pohodě, problém je tedy v otáčkoměru. Je tam plošný spoj a na něm je šváb a další elektrosoučástky problém bude zřejmě v těchto věcech, bohužel nerozumím elektru (jsem amatér v těchto věcech). Teď nevím co stím, asi nějakému elektrikáři, který by se na to podíval, nebo nevěděl by někdo o otáčkoměru?, nebo o někom kdo by mi to opravil? Je to realtivně jednoduché je tam pár odporů, jeden kondenzátor a integrovaný obvod (šváb)....... z toho je výstup + a - na cívku která ovládá ručičku.

Autor:  anthAn [ 26 čer 2011 01:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort 1.6D 40kW (89) - nejede otáčkoměr

podobnou věc (plošňáček se součástkama) má TD s EEC-V ale pochybuju, že by to měl 1.6D .... jen dodávám, víc netušim

Autor:  matof [ 26 čer 2011 11:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort 1.6D 40kW (89) - nejede otáčkoměr

Je tam jednoduchý plošný spoj (viz obr.), v pondělí se zeptám u elektrikářů co stím.

Obrázek
Obrázek

Autor:  Walker [ 26 čer 2011 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort 1.6D 40kW (89) - nejede otáčkoměr

To co myslel Anthan je pro tebe dost nepoužitelný...on ten vlastní "budík" je v principu voltmetr, u něhož je stupnice ne ve voltech ale v otáčkách a ten plošňáček je vlastně převodník vstupní frekvence z alternátoru na adekvátní stejnosměrný napětí, který na stupnici odpovídá počtu otáček...a už tu bylo psáno několikrát, že motory D (1,6 a 1,8D) a 1,8TD s Lucas EDC řídící jednotkou to mají principielně stejný jako ty, taky mají vstup z alternátoru, zatímco 1,8 TD s EEC-V (typ RVA, RFS, RFN) mají čidlo na setrvačníku, a tam jde do otáčkoměru signál ve tvaru 1impuls/1otáčka, kterej je úplně jinej než ten z alternátoru a proto je i jinej převodník u toho budíku...nicméně to co si vyfotil by neměl bejt problém opravit, možná by bylo dobrý sem ještě opsat označení toho integráče, aby se dalo zjistit, co je zač...

Autor:  matof [ 26 čer 2011 12:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort 1.6D 40kW (89) - nejede otáčkoměr

Je to tento integráč
Obrázek

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/