fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 13:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Vyměnit?
Ano 95%  95%  [ 19 ]
Ne 5%  5%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 20
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 11:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Potřeboval bych radu publika.
Můj termostat se chová následovně. Při teplotách cca něco více nad 20st.C
mi termostat drží teplotu motoru pěkně ve středu pole, někdy možná mírně před polovinou, i při jízdě mimo město, kde to přes chladič pořádně fouká...
Ovšem stačí aby bylo v noci kolem 14 st. a teplota se dohrabe tak na N až za dlouho na O, se zapnutým topením to trvá ještě déle.
Někdo mi říká, že je to ještě dobrý, mně se to moc nezdá... Tak co vy na to?

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 13:21 
Offline
Nováček

Registrován: 12 čer 2005 20:15
Příspěvky: 26
Bydliště: Plumlov
Taky jsem měl s termostatem potíže :cry: . Potvora, pořád mi ukazoval, že se motor moc neohřívá. Přes zimu jsem jezdil s nepěkným pocitem, že je motor podchlazený - pod normální teplotou a byl jsem rád, když se rafika vyhrabala na kraj normálu. Tak jsem jej nechal vyměnit (stojí cca 240,-Kč +-). Nový funguje správně, ale teploměr ukazuje hodnoty opět nižší než by se mi líbily. Tak věřím svému servisákovi, který říká, že je tam teploměr jen pro orientaci a málokdy ukazuje přesně. Zatím bych neměnil, ale ověřil si činnost termostatu při otevřené kapotě. Nastartovat studený motor a podle hadic si zkontrolovat jak se termostat otevírá.

_________________
Slávek, Ford Escort CTX 1,6 16V (66 kW), 3/97, 5dv, moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 14:01 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
No jestli mas normalni spotrebu (zejmena pri mensich venkovnich teplotach), tak bude teplota ok. Mne to delalo totez, jednze ja mel spotrebu ve meste pres 10 a mimo mesto jsem se pod 8-9 nedostal ani nahodou. Nechal jsem vymenit a spotreba sla znatelne dolu. A jen pripominam, ze motor neohraty na provozni teplotu se take vice opotrebovava. Tak si myslim, ze se to za tech par stovek vyplati udelat aspon jednou, abys mel jistotu, ze to je budikem a ne termostatem (predpokladam, ze novy termostat bude ok)

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 14:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 úno 2005 12:00
Příspěvky: 806
Bydliště: Praha-východ
Souhlas s M. - za tu cenu bych ho raději vyměnil, těch 7 let co ho máš na autě bude tak akorát - my jsme vždy kupovali fordy okolo 6 let starý a na každym jsme ten termostat museli měnit :wink:

_________________
BMW E39 528i ´96, 18",Pioneer DEH-P7400MP, Angel Eyes + xenony
FORD Scorpio´90 2.0 DOHC Ghia, 16"
FORD Scorpio´95 2.0 16v Ghia, 17",Pioneer DEH-P6400R, xenony, K&N, volant dřevo-kůže
FORD Escort ´91 1.6 CVH Ghia, 15"
FORD Escort ´96 RS2000 editionF1
http://www.dilyford.wz.cz - Scorpio & Cortina díly
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 15:38 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Ok, dneska dokonce ač je relativně teplo jsme mimo město jeli s rafičkou pouze na N, což není moc dobré. Spotřebu těžko posuzovat, měl jsem problémy s lambda sondou. Ale vyměním, radši za originál od Forda za pětistovku, s druhovýrobou bývají občas problémy (špatná teplota otvírání)

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 06:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Já bych radši dal taky originál, protože mám zkušenost:
Termostat jsem měnil vloni po zimě, protože málo ukazoval teploměr a to i po výměně čidla teploměru. Původní termostat byl orig.Motorcraft, na něm vyraženo 88°C. Nový termostat(taky 88°C) nepomoh - teploměr pořád v bílým poli, občas ručička rychle vylezla. Mimochodem to bylo nakonec vadným čidlem teploměru - i to vyměněný, až další bylo OK. Termostat jsem tam už nechal, měl vyraženou stejnou teplotu 88°C (další označení: CALORSTAT FRANCE, V-1854, N-1), tak jsem si myslel, že to nebude vadit. Ale - v létě jsem nic nepozoroval, problémy začaly až v zimě - málo to topilo, dlouho se motor ohříval, zvlášť když bylo pod nulou. Předchozí zimu s origo termostatem to bylo v pohodě.
Změřil jsem nejdřív ve vodě teplotu otvírání původního Motorcraft termostatu, byla správně okolo 85-86°C (Etzold píše 85-89°C) a termostat dal do auta. Změřil jsem pak vyndanej CALORSTAT, ten se otvíral při 78°C a zpátky zavíral při 71°C!!! Měřil jsem to několikrát a pak najednou se otevřel správně asi při 89°C. Takže nějak blbne(drhne?) a otvírá se podle nálady - někdy správně, jindy dřív. Možná jen blbej kus, ale pozor na to, radši proměřit otevírání ve vodě.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 08:04 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
MV: Tak to me nestras, ja mam zrovna ten Calorstat, ale zatim je to ok :-D

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2005 09:54 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Tak právě řeším podobnej problém. V létě se mi teplota chovala docela OK, poměrně rychle vylezla někde k "R"-"M" a akorát, když jsem to hodně hnal do kopce, nebo při pomalé jízdě po městě to vylezlo až k "L", kde sepnul ventilátor a srazil to k "M". Prostě tak nějak, jak bych si to představoval. Teď, co je chladněji, se to furt ne a ne ohřát, podezírám to už nějakou dobu, ale až včera jsem si to ověřil při delší jízdě. Venku teploty kolem 5°C (ještě nicmoc, za chvíli tu bude -20°C) a teplota se drží na hranici bílého pole a houby to topí - aby bylo v autě přijatelně, tak musím mít topení ví jak na polovinu, což mi přijde dost při vnějších teplotách nad bodem mrazu. K "N" se dostanu maximálně když to ženu do kopce, nebo při stání ve městě. Takže předpokládám, že termostat je zralej na výměnu? Těch 240,- není tak moc, kolik by stál origo Motorcraft? Jak je náročná výměna, dá se to zvládnout doma na koleně, případně mění se u toho i nějaký těsnění a něco dalšího? (A kde ho vůbec najdu? :oops: )

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2005 11:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 črc 2004 16:36
Příspěvky: 84
Bydliště: Havířov
Já jsem měl taky špatný termostat, spotřeba byla skoro 9l. Koupil jsem nový zn. Vernet a v pohodě. Akorát bylo u něj špatné těsnění, takže jsem si ještě koupil těsnící tmel a je to v klidu

_________________
Mondeo Turnier MkII 1999 1,8 85kW Silver metallic
Escort Turnier MkVII 1997 1,6 66kW
EX - Fiesta MkIII 1996 1,1 37kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2005 12:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Wizzy, mrkni na Standův příspěvek zde:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 24&start=0

(divné je, že se mi ho vůbec nepodařilo najít přes Hledat za použití přesných sousloví, jen ručně s povědomostí, kde to bylo :smt102 )

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2005 17:22 
Chlapy,to mě neukazuje teploměr vubec. :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2005 17:28 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Díky za nakopnutí, víceméně to je přesně to, co jsem potřeboval - potvrzení diagnózy a návod na řešení :-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2005 19:56 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Vytáhni termostat proměř ho podle toho co naměříš se rozhodni.
Pokud se moc chladí v zimě doporučuji použít dečku na chladič sám ji používám auto se v zimě rychleji ohřívá a teplota neblbne

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 říj 2005 15:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
O dečce jsem taky přemejšlel, ale tu jsem používal naposledy na stodvacítce a na dalších už nebyla potřeba. A nechci esko degradovat nějakým kusem hadru ;-) Ty tři kila do toho klidně investuju a dvě hodiny času taky, rýpání v autě mě docela baví. Koneckonců to, jak se o auto staráš, se ti vždycky vrátí :wink:

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2005 15:30 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to wizzy: decku nemusis davat tak aby byla videt...das ji primo na chladic ne...(otec am sierru a decku na chladici ma furt :-))

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2005 19:10 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Hmm, a jak teda? Přímo zepředu na chladič se nedostanu a zezadu je vrtule. Kdybych náhodou někde zůstal stát v zácpě, tak by mohla chtít seponout a s tím hadrem by jí to moc nemuselo jít a motorek větráku by mi asi udělal pá-pá. A vůbec, takovýho dobastlování mám dost ze škodovky, já to raději udělám pořádně, ve středu se na to vrhnu. :)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2005 11:18 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Tak termostat vyměněn a šlape (hřeje) se to, jak má. 8)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 říj 2005 19:07 
Offline
Nováček

Registrován: 15 zář 2005 20:44
Příspěvky: 42
Bydliště: Netolice
Tak jste mne taky nakazili. Do současnosti jsem si myslel, že to ukazuje normální teplotu když je to na N. A že topení je prostě slabší. Tak jsem dneska šel do Fordu a koupil orig.Motorcraft s těsněním za 360,-Kč. V sobotu ho tam dám a ozvu se.

_________________
Esco 1,8TD (51 kW) combi 1998 2x air, ABS, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 říj 2005 20:22 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Pozor, ono to může být normální. Můžeš mít "nazobnutý" čidlo pro budík a pak ti to může ukazovat jinak. Důležitý je, jak ti to topí a hlavně (!), jak se budík chová podle zatížení a stylu jízdy. Mě se při normální jízdě teplota nechtěla ani zaboha dostat přes N, ale stačilo zastavit (přes chladič neproudil vzduch), nebo to hnát do kopce na dvojku, trojku a už se to vesele ohřívalo.

Dnes jsem byl ten novej termostat pořádně otestova, dal jsem si takovej sedmdesátikilometrovej okruh přes pár kopců (o ty tu není moc nouze) a teplota držela mezi O a R jak přibitá. 8)

Na druhou stranu, když už to máš koupený, tak výměnou nic nepokazíš, to je jasný.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2005 20:25 
Offline
Nováček

Registrován: 15 zář 2005 20:44
Příspěvky: 42
Bydliště: Netolice
Tak jsem ho včera vyměnil. Teplota je teď OK. Ukazuje stále na R. Najel jsem 250 km z toho jsem 30 km táhnul kolegu s Esco 1,6i. A teplota drží. Když jsem koukal na ten starej termostat¨, tak jsem zjistil, že má rozpadlou jakýsi plastový krožek kterej dimenzuje vůli kolem tý ampulky s parafínem. Takže jak se vytahoval pístek celí se to začalo kroutit a propouštět vodu dřív. Jsem spokojenej. Řek bych, že to i míň žere, protože rafika ukazuje ještě čtvrt nádrže a mám najeto 825 km. Tak jsem zvědavej.

_________________
Esco 1,8TD (51 kW) combi 1998 2x air, ABS, klima


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz