fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Termostat - Měnit či neměnit? Toť je oč tu běží...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=3451
Stránka 1 z 3

Autor:  -petr- [ 08 zář 2005 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Termostat - Měnit či neměnit? Toť je oč tu běží...

Potřeboval bych radu publika.
Můj termostat se chová následovně. Při teplotách cca něco více nad 20st.C
mi termostat drží teplotu motoru pěkně ve středu pole, někdy možná mírně před polovinou, i při jízdě mimo město, kde to přes chladič pořádně fouká...
Ovšem stačí aby bylo v noci kolem 14 st. a teplota se dohrabe tak na N až za dlouho na O, se zapnutým topením to trvá ještě déle.
Někdo mi říká, že je to ještě dobrý, mně se to moc nezdá... Tak co vy na to?

Autor:  Slávek [ 08 zář 2005 13:21 ]
Předmět příspěvku: 

Taky jsem měl s termostatem potíže :cry: . Potvora, pořád mi ukazoval, že se motor moc neohřívá. Přes zimu jsem jezdil s nepěkným pocitem, že je motor podchlazený - pod normální teplotou a byl jsem rád, když se rafika vyhrabala na kraj normálu. Tak jsem jej nechal vyměnit (stojí cca 240,-Kč +-). Nový funguje správně, ale teploměr ukazuje hodnoty opět nižší než by se mi líbily. Tak věřím svému servisákovi, který říká, že je tam teploměr jen pro orientaci a málokdy ukazuje přesně. Zatím bych neměnil, ale ověřil si činnost termostatu při otevřené kapotě. Nastartovat studený motor a podle hadic si zkontrolovat jak se termostat otevírá.

Autor:  M. [ 08 zář 2005 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

No jestli mas normalni spotrebu (zejmena pri mensich venkovnich teplotach), tak bude teplota ok. Mne to delalo totez, jednze ja mel spotrebu ve meste pres 10 a mimo mesto jsem se pod 8-9 nedostal ani nahodou. Nechal jsem vymenit a spotreba sla znatelne dolu. A jen pripominam, ze motor neohraty na provozni teplotu se take vice opotrebovava. Tak si myslim, ze se to za tech par stovek vyplati udelat aspon jednou, abys mel jistotu, ze to je budikem a ne termostatem (predpokladam, ze novy termostat bude ok)

Autor:  Cossie [ 08 zář 2005 14:19 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlas s M. - za tu cenu bych ho raději vyměnil, těch 7 let co ho máš na autě bude tak akorát - my jsme vždy kupovali fordy okolo 6 let starý a na každym jsme ten termostat museli měnit :wink:

Autor:  -petr- [ 08 zář 2005 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ok, dneska dokonce ač je relativně teplo jsme mimo město jeli s rafičkou pouze na N, což není moc dobré. Spotřebu těžko posuzovat, měl jsem problémy s lambda sondou. Ale vyměním, radši za originál od Forda za pětistovku, s druhovýrobou bývají občas problémy (špatná teplota otvírání)

Autor:  MV [ 09 zář 2005 06:14 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych radši dal taky originál, protože mám zkušenost:
Termostat jsem měnil vloni po zimě, protože málo ukazoval teploměr a to i po výměně čidla teploměru. Původní termostat byl orig.Motorcraft, na něm vyraženo 88°C. Nový termostat(taky 88°C) nepomoh - teploměr pořád v bílým poli, občas ručička rychle vylezla. Mimochodem to bylo nakonec vadným čidlem teploměru - i to vyměněný, až další bylo OK. Termostat jsem tam už nechal, měl vyraženou stejnou teplotu 88°C (další označení: CALORSTAT FRANCE, V-1854, N-1), tak jsem si myslel, že to nebude vadit. Ale - v létě jsem nic nepozoroval, problémy začaly až v zimě - málo to topilo, dlouho se motor ohříval, zvlášť když bylo pod nulou. Předchozí zimu s origo termostatem to bylo v pohodě.
Změřil jsem nejdřív ve vodě teplotu otvírání původního Motorcraft termostatu, byla správně okolo 85-86°C (Etzold píše 85-89°C) a termostat dal do auta. Změřil jsem pak vyndanej CALORSTAT, ten se otvíral při 78°C a zpátky zavíral při 71°C!!! Měřil jsem to několikrát a pak najednou se otevřel správně asi při 89°C. Takže nějak blbne(drhne?) a otvírá se podle nálady - někdy správně, jindy dřív. Možná jen blbej kus, ale pozor na to, radši proměřit otevírání ve vodě.

Autor:  M. [ 09 zář 2005 08:04 ]
Předmět příspěvku: 

MV: Tak to me nestras, ja mam zrovna ten Calorstat, ale zatim je to ok :-D

Autor:  Wizzy [ 15 říj 2005 09:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tak právě řeším podobnej problém. V létě se mi teplota chovala docela OK, poměrně rychle vylezla někde k "R"-"M" a akorát, když jsem to hodně hnal do kopce, nebo při pomalé jízdě po městě to vylezlo až k "L", kde sepnul ventilátor a srazil to k "M". Prostě tak nějak, jak bych si to představoval. Teď, co je chladněji, se to furt ne a ne ohřát, podezírám to už nějakou dobu, ale až včera jsem si to ověřil při delší jízdě. Venku teploty kolem 5°C (ještě nicmoc, za chvíli tu bude -20°C) a teplota se drží na hranici bílého pole a houby to topí - aby bylo v autě přijatelně, tak musím mít topení ví jak na polovinu, což mi přijde dost při vnějších teplotách nad bodem mrazu. K "N" se dostanu maximálně když to ženu do kopce, nebo při stání ve městě. Takže předpokládám, že termostat je zralej na výměnu? Těch 240,- není tak moc, kolik by stál origo Motorcraft? Jak je náročná výměna, dá se to zvládnout doma na koleně, případně mění se u toho i nějaký těsnění a něco dalšího? (A kde ho vůbec najdu? :oops: )

Autor:  Mr.fiesta [ 15 říj 2005 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem měl taky špatný termostat, spotřeba byla skoro 9l. Koupil jsem nový zn. Vernet a v pohodě. Akorát bylo u něj špatné těsnění, takže jsem si ještě koupil těsnící tmel a je to v klidu

Autor:  Nagant [ 15 říj 2005 12:29 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy, mrkni na Standův příspěvek zde:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 24&start=0

(divné je, že se mi ho vůbec nepodařilo najít přes Hledat za použití přesných sousloví, jen ručně s povědomostí, kde to bylo :smt102 )

Autor:  Návštěvník [ 15 říj 2005 17:22 ]
Předmět příspěvku: 

Chlapy,to mě neukazuje teploměr vubec. :(

Autor:  Wizzy [ 15 říj 2005 17:28 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za nakopnutí, víceméně to je přesně to, co jsem potřeboval - potvrzení diagnózy a návod na řešení :-)

Autor:  Alexa [ 15 říj 2005 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

Vytáhni termostat proměř ho podle toho co naměříš se rozhodni.
Pokud se moc chladí v zimě doporučuji použít dečku na chladič sám ji používám auto se v zimě rychleji ohřívá a teplota neblbne

Autor:  Wizzy [ 16 říj 2005 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

O dečce jsem taky přemejšlel, ale tu jsem používal naposledy na stodvacítce a na dalších už nebyla potřeba. A nechci esko degradovat nějakým kusem hadru ;-) Ty tři kila do toho klidně investuju a dvě hodiny času taky, rýpání v autě mě docela baví. Koneckonců to, jak se o auto staráš, se ti vždycky vrátí :wink:

Autor:  carPWR [ 17 říj 2005 15:30 ]
Předmět příspěvku: 

to wizzy: decku nemusis davat tak aby byla videt...das ji primo na chladic ne...(otec am sierru a decku na chladici ma furt :-))

Autor:  Wizzy [ 17 říj 2005 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm, a jak teda? Přímo zepředu na chladič se nedostanu a zezadu je vrtule. Kdybych náhodou někde zůstal stát v zácpě, tak by mohla chtít seponout a s tím hadrem by jí to moc nemuselo jít a motorek větráku by mi asi udělal pá-pá. A vůbec, takovýho dobastlování mám dost ze škodovky, já to raději udělám pořádně, ve středu se na to vrhnu. :)

Autor:  Wizzy [ 19 říj 2005 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

Tak termostat vyměněn a šlape (hřeje) se to, jak má. 8)

Autor:  Endy [ 20 říj 2005 19:07 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jste mne taky nakazili. Do současnosti jsem si myslel, že to ukazuje normální teplotu když je to na N. A že topení je prostě slabší. Tak jsem dneska šel do Fordu a koupil orig.Motorcraft s těsněním za 360,-Kč. V sobotu ho tam dám a ozvu se.

Autor:  Wizzy [ 20 říj 2005 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

Pozor, ono to může být normální. Můžeš mít "nazobnutý" čidlo pro budík a pak ti to může ukazovat jinak. Důležitý je, jak ti to topí a hlavně (!), jak se budík chová podle zatížení a stylu jízdy. Mě se při normální jízdě teplota nechtěla ani zaboha dostat přes N, ale stačilo zastavit (přes chladič neproudil vzduch), nebo to hnát do kopce na dvojku, trojku a už se to vesele ohřívalo.

Dnes jsem byl ten novej termostat pořádně otestova, dal jsem si takovej sedmdesátikilometrovej okruh přes pár kopců (o ty tu není moc nouze) a teplota držela mezi O a R jak přibitá. 8)

Na druhou stranu, když už to máš koupený, tak výměnou nic nepokazíš, to je jasný.

Autor:  Endy [ 23 říj 2005 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem ho včera vyměnil. Teplota je teď OK. Ukazuje stále na R. Najel jsem 250 km z toho jsem 30 km táhnul kolegu s Esco 1,6i. A teplota drží. Když jsem koukal na ten starej termostat¨, tak jsem zjistil, že má rozpadlou jakýsi plastový krožek kterej dimenzuje vůli kolem tý ampulky s parafínem. Takže jak se vytahoval pístek celí se to začalo kroutit a propouštět vodu dřív. Jsem spokojenej. Řek bych, že to i míň žere, protože rafika ukazuje ještě čtvrt nádrže a mám najeto 825 km. Tak jsem zvědavej.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/