fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
spínání ventilátoru chladiče http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=35533 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Harry28 [ 03 bře 2012 18:31 ] |
Předmět příspěvku: | spínání ventilátoru chladiče |
Ahoj. Nevíte někdo při kolika stupních by mělo spínat čidlo na spínání ventilátoru chladiče, co je v horní hadici u motorů zetec (1.6,1.8MKVII)? Mám totiž Mercedesa ML, původně to mělo vrtuli na vizkospojku,která moc nefungovala. Nechtěl jsem kupovat novou,..když se mi tu válí plno dodbrejch dílů z Fordů U mě je tohle normální,do každýho auta se musí dát něco z Forda. dřív jsem měl ToyotuFord teď mam MercedesFord ..takže tam mám saharu z mondea, pár drátů, čokoláda, relátko...paráda- je to jak origo, udělal jsem si to pro jistotu i na spínač, ale zatim to právě musim furt zapínat tim spínačem. To Escorťácký čidlo mi připadá že moc nefachá a nebo jestli nespíná až při vyšší teplotě. Na budíkách to neni moc přesně znázorněný, připadá mi že to vylejzá občas tak na 90-95stupňů. Pak to sice ještě má před chladičem klimy dva ventilátory který se spínaj právě až při týhle vyšší teplotě, takže vysloveně uvařit bych to stejně neměl, ale myslim si že ty ventilátory jsou spíš jako taková pojistka, proto spínaj při tý vyšší teplotě, ale nechci aby to zbytečně lezlo až na těch90-95 stupňů a furt zapínat růčo a hlídat mě nebaví.. Mam tu čidlo jak dvoupinový z Escortů bez klimy (to mam teď na autě,ale nevim jestli je na100%funkční), tak i čtyřpinový z Escortů s klimou...tak jestli by třeba nespínalo dřív to 4pinový |
Autor: | lubouš [ 04 bře 2012 22:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spínání ventilátoru chladiče |
a máš to dobře zapojený?Když ten konektor u čidla proklemuješ,tak se rozjede?Pokud jo,zkus čidlo nahřát horkovzduškou a uvidíš jestli fachčí...Na ty stupně si teď nemužu vzpomenout... |
Autor: | Harry28 [ 05 bře 2012 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spínání ventilátoru chladiče |
jojo, zapojený to mam dobře, teď tam mam jen to dvoupinový a zkoušel jsem to proklenovat a ok, ale jinak za provozu nic. S tou horkovzduškou to mě ani nenapadlo,chtěl jsem to nějak složitě dělat že bych si dal vodu z rychlovarný konvice.. ale takhle to bude jednodušší. to pak nějak vyzkoušim jak se k tomu dostanu, každopádně dík za radu. Kdyby někdo stejně věděl ty stupně byl bych vděčnej |
Autor: | futura [ 07 bře 2012 11:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spínání ventilátoru chladiče |
Je nekolik typu spinacu s ruznou teplotou, cca od 82 az nekam kolem 90, na presny udaje mrkni treba na www.mjauto.cz nebo k jinymu prodejci cidel. |
Autor: | Harry28 [ 07 bře 2012 15:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spínání ventilátoru chladiče |
hm, na tom mj auto jsem koukal, tam maj asi 4 escorťácký čidla, všechny aspoň co jsem vyčetl, spínaj až při95-105.. to je to co jsem zrovna vědět nechtěl , to by se mi hodilo nějaký to čidlo při těch82- jenže najít takový buď aby šlo na tenhle závit, vyměnit ho místo tohoto a nebo prostě úplně jiný z jinýho auta, aby bylo v hadici abych to tam mohl nějak nabastlit. |
Autor: | futura [ 07 bře 2012 15:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spínání ventilátoru chladiče |
Se omlouvam moc, jsem se prekouknul s tema teplotama, takhle nizko asi nespina zadnej, ono to ma logiku, kdyz termostat otevira pri tech cca 88 a vic. Ono ta teplota pres 90 pri pretlakovym systemu by mela bejt bezna a nemelo by to tomu autu uskodit. Jinak prodavaj se bud hotovy, nebo na nekterejch forech jsem videl, ze si i delaj nastavovaci udelatka, kde si teplotu clovek prednastavi podle libosti, ale to je jen tak na okraj.Jeste u sirkaru jsem zahlidnul, ze resili spinani dvojity sahary. |
Autor: | Harry28 [ 07 bře 2012 21:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: spínání ventilátoru chladiče |
možná to řešim fakt zbytečně, předtim jsem měl s timhle samym motorem Ečko a tam mi přišlo že to nelezlo tak vysoko, je taky fakt že to ML je o dost těžší a ten motor dostává větší záhul. Zkusim to někdy třeba tou horkovzduškou jestli to čidlo spíná a jinak to řešit asi nebudu. U sier u dohacéček jsou dvě vrtule a je tam čidlo takový podobný, nebo spíš s podobnym konektorem jako esco s klimou, že jsou tam 4kontakty-2na jednu saharu a 2na druhou, docela u těch sier odcházej... u Escortů ani vlastně pořádně nevim proč jsou tam4kontakty když je tam vrtule jen jedna. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |