fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Focus 1.6 rezonance na volnoběhu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=36748
Stránka 1 z 1

Autor:  damian.z [ 09 čer 2012 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Focus 1.6 rezonance na volnoběhu

Ahoj,
chtěl bych poprosit místní odborníky ke zhodnocení stavu co mi "vyplivla" diagnostika :-)

Jedná se o Ford Focus 1.6 rv.2001 najeto dle tacho 150tis. (kupované jako starší takže kdo ví ... )

diagnostika mi nenašla žádné chyby
1. vyčtení adaptací dopadlo takto
Obrázek

následně jsem spustil osciloskop, nechal převalovat na volnoběh a pak trochu projel. Záznam je možný stáhnout zde
http://ulozto.cz/xUJcgLX/fordiag-log-test-tps-8-6-2012-11-10-zip

pak tu mám ještě video budíků - už jen volnoběh a trochu vyšších otáček pri stojícím autě

http://www.youtube.com/watch?v=Yy2AW6qtVHM

Na konci videa jsou adaptace vyčteny znova - nechápu tu změnu adaptace u volnoběhu (pokud dobře chápu nemám samostatnou adaptaci pro volnoběh takže se to zapisuje do hodnoty 25% load 700ot. ?? ) na počátku +8% kleslo to na +1 a pak na +4% ??

Potom ty zelené hodnoty kolem 2500ot. - čím by tohle mohlo být způsobeno ?

od výměny vzduch filtru a oleje uběhlo cca 11tis. km (ty zelené hodnoty tam byly i krátce po výměně ) , byl také měněn ventil odvětrání klikovky spolu s tou trojhadičkou, svíčky a kabely k nim mají cca 20tis km.
jízdní styl povětšinou "na spotřebu" řazení do 3500ot. ale sem tam nechám motor pořádně protočit, adaptace jsou nemazané minimálně půl roku...

Dá se nějak z oscilo zjistit jak je na tom lambda ? dle životnosti by se měla kolem tech 150tis. km měnit ..

Co se týká specifických problémů, tak při volnoběhu, pokud auto stojí dejme tomu 15s a více tak začně motor jakoby rezonovat a chod už není hladký - jde to vidět i na tom videu jak tam poskakuje předstih - představit se to dá jak by po čtyřech detonacích paliva ve valsích nastala trochu delší odmlka pak zase 4 detonace ... těžko se to popisuje možná udělám ještě jedno videjko.. otáčky jsou ale stabilní, možná trochu vyšší než by měly být ?
Také se mi zdá, že motor nejde do otáček tak ochotně jak by měl (s porovnáním s kámošovým focusem se stejným motorem) a naopak z otáček olů leze o něco pomaleji ...

Máte nějaké nápady, případně zkušenosti s podobnými problémy ? Díky moc za ochotu a za pomoc :-) !

Autor:  tomin [ 09 čer 2012 22:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 rezonance na volnoběhu

1, nezdají se mi ty adaptace ve sloupci pro 700 ot.
Je divné že by mely všechny kladné hodnoty a ostatní vše záporné.
Vzhledem k tomu že u většiny Focusů jsem musel ručně odladit/zadat adresu adaptační tabulky, protože tam mají Fordi chybu v ECU, tak předpokládám že na tvém autě to nebude vyjímka.
Pokud můžeš, sejmi mi prosím info o ECU hned po spojení
a pak mi vyčti obsah paměti v ECU na adrese:
bank 0
OD: 0
DO: 2000
Zkusím tam ověřit pozici adaptací a případně to ošetřím v další verzi.

2, lambda podle budíků nevypadá ještě nejpomaleji, ale nejrychlejší taky není. Dej si v oscilo hledat PIDy které obsahují slovo EGO a bude tam některý zelený s názavem VEGO11, nebo podobný. Ten si pust do grafu.
Signál z lambdy má v ideál.případě co nejrychleji přeskakovat mezi cca 0,1V a cca 0,9V. Na volnoběh by to měl být jeden cyklus za sekundu. Pokud je to pomalejší, lambda už může být unavenější.

3, zaráží mě těch 110 st. C. teplota vody
Sahara chodí ok ? ....
Pokud by se to dost hřálo, ECU pak volí "chladící" strategie a ty se můžou na volnoběh projevit neklidem atd.

Autor:  Jemar [ 10 čer 2012 06:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 rezonance na volnoběhu

Co se týká adaptací, opravdu nevypadají standartně. Už tím, že není vyplněna hodnota volnoběhu dole v posledním řádku. Těchto motorů jsem měl připojených několik a u žádného tato hodnota nechyběla. Tím spíš, že adaptace volnoběhu se po vymazání záznamu tvoří jako první.
Co se týká teploty motoru je to i pro mě dost zajímavé, protože se pohybuji v podobných číslech. Teploměr diagnostiky stabilně ukazuje u zahřátého motoru hodnoty kolem 110°C, ručka teploměru na přístrovém panelu je přesně uprostřed pole. Není zapsaná žádná chyba, nesvítí žádná kontrolka, ani neběží ventilátor sahary. Jediným rozdílem je, že nemám žádné problémy s volnoběhem, ten se drží v rozmezí kolem 730 ot./min. Teoreticky by se to možná dalo vysvětlit tím, že u Focusu se neměří teplota vody, nýbrž teplota hlavy válců, kde je ve slepé díře zamontováno čidlo (mezi 2 a 3 válcem). Rád bych, kdyby se ozvalo více majitelů těchto motorů, abychom si mohli odvodit většinový údaj o teplotě. Ford tohoto čidla používá i pro teploměr na přístrojové desce, prostě veškerá teplota motoru je snímána jen tímto čidlem. Výstupní signál je analogový napěťový signál (napájení 5V), který se v A/D převodníku digitalizuje a procesor v ŘJ motoru k těmto hodnotám přiřazuje hodnotu teploty. Protože však čidlo nedokáže plně pokrýt požadovaný rozsah teplot od -40°C do 214°C, je teplotní charakteristika čidla posunuta připojením rezistoru. První charakteristika je pro teploty -40°C až 95°C. Potom tranzistor v ŘJ sepne obvod s druhým rezistorem a tato druhá charakteristika pokrývá teploty cca od 95°C do 214°C. To všechno znamená jediné, stejné napětí na snímači může znamenat dvě teploty, správnou teplotu (rozsah) určí ŘJ v závislosti na momentálně použité charakteristice.
Dále jsem si na videu všiml předstihu, který se pohybuje při volnoběhu mezi 0 a 3°. Pokud to porovnám se svým motorem, nikdy jsem těchto hodnot nedosáhl. Kolem 5° je předstih pouze v ohřívací fázi motoru, kdy je potřeba co nejrychlejší ohřátí lambdy a spuštění její regulace bohatosti směsi. Proto je malý předstih a směs paliva se vzduchem hoří ještě ve výfukovém potrubí, které zároveň i intenzívně prohřívá. Můj předstih na volnoběh u zahřátého motoru se pohybuje kolem 15°.
Teplota nasávaného vzduchu je hooodně vysoká, pokud je způsobená přenosem tepla od motoru dlouhým stáním s běžícím motorem, pak bych to neřešil. Pokud tyto hodnoty ukazuje i při jízdě, bude někde něco špatně.
Snímač teploty motoru dává ŘJ důležité informace pro jeho správnou funkci. Má velký vliv na dávkování paliva, na volnoběžné otáčky, výpočet předstihu a funkci systému odsávání par (EVAP).

Autor:  damian.z [ 10 čer 2012 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 rezonance na volnoběhu

Díky moc za odpovědi :-)

Co jsem včera přečetl odpověd od Tomina tak jsem brouzdal po internetu a snažil jsem se pohledat informace ohledně té teploty motoru. Našel jsem tohle http://forums.focaljet.com/zetec-tuning/593414-cylinder-head-temperature-too-high.html je to sice v USA většinou jezdí asi se zetecem 2.0 (to není jak šolichání tady s 1.6 :D ) ale teploty by mohly snad přibližně odpovídat . Píšou tam normální jízda 105-115°C, větrák se pouští mezi 113-115°C (což odpovída, sahara se mi zapína normálně, na videu v čase 1:06 zakolísá napětí altíku - zapne se ventilátor) , dále jsem někde vyčetl že ručička teploty na budíkách je pouze informativní a její polohu řídí jednotka podle toho co chce aby řidič věděl :D tzn prý kolem teploty 118°C se začne ručička pohybovat směrem do červena, nad 127°C už hrozí poškození hlavy,motoru ... Co mě tam zaujalo tak prý od teploty 104-106°C se posouvá časování motoru dolů !? Veskrze je ale provoz motoru nad touto teplotou, tzn. ta změna časování je asi projev plně zahřátého motoru ?...

Jinak ta teplota nasávaného vzduchu bude asi v normálu, při klíkání do pc to běželo pár minut na místě...

Pokud se podaří zkusím vyčíst tu paměť pro Tomina a videjko z oscilu a přístrojů už od studena a budu koukat na ten předstih :D.

Autor:  Antony [ 10 čer 2012 11:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 rezonance na volnoběhu

Je to asi týden co jsem měl napíchnutý tenhle motor a teploty byly určitě v pohodě.Už si fakt nepamatuju kolik ukazoval diag, ale takhle vysoký určitě nabyly.To nejde nevidět.Při 110 st už přece musí běžet sahary(snad i na vysokou rychlot).

Autor:  Jemar [ 10 čer 2012 15:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 rezonance na volnoběhu

Jak jsem už psal, teplota je kolem 110°C, kontrolka nesvítí, chyby nejsou, sahara nejede. Ventilátor na sahaře se rozběhne až po docela dlouhé době kdy motor běží a auto stojí. Video, kde jsem testoval četnost spínání spojky klimatizace při různé venkovní teplotě se dá shlédnout zde: http://www.youtube.com/watch?v=gixSfg8hVYo&feature=g-upl

Autor:  Jemar [ 10 čer 2012 17:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Focus 1.6 rezonance na volnoběhu

Docela zajímavé je i video, kdy jsem předpokládal špatný volnoběžný ventil, ze kterého se nakonec vyklubal zlomený kablík u konektoru snímače tlaku oleje v okruhu posilovače řízení. Díky tomu si ŘJ motoru "myslela", že je vysoký tlak oleje v servořízení a přidávala otáčky naprázdno. Na přiloženém videu je vidět, že při těchto zvýšených otáčkách je předstih zapalování velice malý až nulový.... Trochu se to podobá tvému problému....

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/