fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=39050
Stránka 1 z 3

Autor:  martin993 [ 11 zář 2012 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

Zdravím mám problém čistil jsem dnes klapku, baterku jsem měl odpojenou. montáž proběhla v pořádku a přesto při sešlápnutí např do 3 tis spadne na 1800 a tam se drží a pak spadne teprve na cca 1000. Při odpojenem konektoru snímače polohy klapky to dělá to samé. Čím by to mohlo být ? děkuji

Autor:  martin993 [ 11 zář 2012 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

Další poznatek že po vypojení konektoru na volnoběžný ventil to nedělá a krásně ty otáčky padaj..

Autor:  miki21 [ 12 zář 2012 08:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

Pokud odpojíš konektor od volnoběžáku při zapnutém motoru, tak by to mělo chcípnout....chyba bude v něm :arrow: zkus ho vyčistit.

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 09:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

Právě jsem na to hned po tom vlítl a nechal ho v benzínu a čistil tyčkama do uší a bezezměny.. jinak tam nebylo těsnění tak jestli by to nemohlo přisávat falešnej vzduch. Taky nevím jak by měl být volnoběžák pohyblivý. (Trochu se hýbala tyčka na středu tam a zpet. Jinak mám plastové sání. Taky bych se chtěl zeptat zda má bejt klapka uplně v zavřené poloze nebo ne.. jelikož po vyčištění je přes ni trochu vidět a před nebylo.. ale to by asi dělalo bordel i bez plynu ze by to bylo vyšší.. a asi tam musí jít vzduch bez plynu na volnoběh. Tím snímačem klapky by to být nemohlo ? děkuji

Autor:  Standa [ 12 zář 2012 09:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

Snimačem klapky to být může, když dává TPS signál, že klapka není plně uzavřena, tak to točí vyšší otáčky. Někdy je to jen konektorama a přechodovým odporem v nich. Ne jen konektor přímo na klapce, ale hlavně ten velký za hlavou motoru kde signál od TPS dále pokračuje.
Klapka může být trochu pootevřena ale jen tak, aby při teplém motoru a odpojeném konektoru od volnoběžného ventilu, točil motor max 700 ot. Při odpojení volnoběžného ventilu při studeném motoru musí zhasnout.

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 11:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

ten větší konektor za hlavou motoru nemáš fotku nebo jak ho poznám ? :) Jinak při odpojeném ventilu držel furt stejných cca 900-1000. Po sešlápnutí plynu zůstavají lehce vyset na 1400 kdežto při zapojeným volnoběžáku zůstavali na 1800.. Jinak klapka mi přijde pootevřená furt.. lehoučce ale to by přece dělalo bordel na volnoběh i bez plynu pokud se mýlím

Autor:  Mouse [ 12 zář 2012 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

martin993 píše:
Taky bych se chtěl zeptat zda má bejt klapka uplně v zavřené poloze nebo ne.. jelikož po vyčištění je přes ni trochu vidět a před nebylo

tak pokud jsi to dělal tak, že jsi sundal to kolo v klapce a očistil i ty boky a i s těny klapky a šahal jsi na to hadrem, tak to je dosti špatně a tím jsi jí vlastně poškodil, protože, to na těch stěnách a tom plastovém kolu (klapka), tak to bylo vlastně jako těsnění, protože to nejde udělat ten odlitek tak aby to přesně pasovalo a těsnilo, takže sehnat jinou klapku
jinak píšu z vlastní zkušenosti, udělal jsem tu samou blbost

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 12:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

žádný kolo jsem právě nesundával.. jen jsem vytáhl celou klapku a lehce očistil. Jinak v té klapce je taková zarážka nemá k ní až dojít klapka při zavřené poloze ? chybí tak 2mm. Podotýkám že lanko na to vliv nemá.. at je vytáhlé nebo ne tak je klapka furt pootevřená. Jinak jsem zkoušel za studeného motoru vypojit konektor z volnoběžáku a volnoběh spadl na 900. Chovalo se to na plyn divně ale krásně padali otáčky na 900...

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

fotky klapky zde http://imageshack.us/photo/my-images/854/p1060049e.jpg/, http://imageshack.us/photo/my-images/6/p1060056t.jpg/
je zde vidět ta zarážka.

Autor:  Mouse [ 12 zář 2012 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

když jsi měl venku tu klapku a viděl jsi skrze ní ? pokud ano, je to špatně, ale měla by se dát seštělovat, na tom tělese z venku by měl bejt šroubek a tím se to šteluje a jinak pokud jsi odpojil ten volnoběžák a krásně to fungovalo tak dle mého názoru jsis odpověděl sám, ale ještě je možnost, že ti to někde přisává a může to bejt hadička co je pod sáním, ale s asi to bude tím volnoběžákem
teď jsem se díval na ty tvoje fotky a na té druhé, tak na levé straně jak je ten mechanizmus, tak tam by měl bejt štelovací šroubek, ale mělo by to bejt nastavený vírobcem
jinak jsem mněl za to, že jsi jí měl celou venku

Autor:  Wizzy [ 12 zář 2012 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

Myšáku neplaš :-D Hadrem se klapka fakt poškodit nedá a na Escu je ještě navíc kovová, takže v klidu ;-)
Těleso klapky je poměrně přesný odlitek. Samotná klapka v ní se neuzavírá na stopro (tedy aby s osou tělesa svírala klapka 90°), ale trochu méně, ne až tak kvůli volnoběhu, ale ona by se tam zasekávala, přeci jen je to kov o kov. Dala by se udělat volnější, ale to by stejně netěsnilo a bylo by to prašť jak uhoď.. Nějaké osazení, dorazy by byly zbytečný restriktor. Čili je v uzavřeném stavu malinko pootevřená a a to se šteluje šrobkem ve fabrice, který je na boku a je zalitej takovou zelenou srajdou. A v 99% případů se na něj nešahá. O volnoběh se stará volnoběžný ventil. Pokud je ok, tak není problém, ono to pomalé padání otáček u Zetecu je známé a je to vlastnost, nikoli chyba...samozřejmě nesmí to být extrém a otáčky nesmí viset. Při čištění klapky se nejspíš zvedl průtok přes ni v uzavřeném stavu, ale na to by se EEC měla adaptovat i bez resetu (ten jí samozřejmě pomůže). Pokud otáčky padají esxtrémně pomalu nebo zůstávají viset, je buď vadný volnoběžný ventil (zaseklý, spálený, pomalý...) nebo si někde bere motor falešný vzduch - nejčastěji to bývá přes odvětrání kliky - zteřelá prasklá hadice (ty gumové kolena jsou tam dvě, vpředu na ventilu a vzadu do sání) nebo vlastní ventil odvětrání kliky..může být zanesený nebo i za ty roky vychozený.
Čidlo na klapce by to podle mě až tak dělat nemělo..ale čert ví. Pátrej ;-)

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

jojo bylo skrz ní vidět když to bylo venku, ty hadičky jsem prošel a měli by bejt ok. pod volnoběžákem jakorád nebylo těsnění ale četl jsem v etzoldu že se dávat nemusí.. ale já mam za to že by tam mělo být aby to nesálo vzduch.. jinak venku jsem to měl celý ale nevytahoval jsem ten prostředek.. Hlavně dřív tam bylo tolik sraček že skrz to vidět nebylo.. jinak ten doraz a štělování jsem nejspíš viděl.. pokud to půjde poštělovat tak to vyzkouším.. při nejhorším zkusím sehnat někdě klapku

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

takže wizzi podle těch fotek si myslíš že to tak má být ? nemá jít až k té drážce ? jinak jsem přes klapku viděl když to bylo venku jak prosvítá světlo..hadice by měli být v poho po kontrole.

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

jinak dodám info že při studeném startu vyletí otáčky někam do pr... až k 2900 tisícům pak pomalu spadnou na nějakejch 1500 a hned po sešlápnutí plynu vyletí zas vysoko. Když je motor teplý tak spadnou na svých 900-1000 a jakmile tuknu o plyn tak hned 1800 a tam se drží :D přijde mi to jako přisávání falešnýho vzduchu.. Před vyčištěním klapky to nedělalo :D občas jednou za měsíc vyleteli otáčky a po zastavení zase spadli.

Autor:  Malfis [ 12 zář 2012 14:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

To mi dělal volnoběžák. Koupil jsem na Aukru nový (polský) za 1000 a je klid. :wink:

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 14:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

to že ti jednou za čas vylitly otáčky bo to co mě tedka ? :D

Autor:  Malfis [ 12 zář 2012 14:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

To jak si teď psal naposledy. Motor byl studenej, nastartoval jsem a otáčky vyletěly cca k 3k, ani prošlápnout plyn nepomohlo, vyletělo třeba ke 4 a pomaličku klesalo. I když byl motor teplej, tak po vyřazení to třeba drželo otáčky apod. Ventil odvětrávání mám snad původní, je neskutečně vychozenej :D ale zatím to docela funguje. Žádný anomálie s volnoběhem.

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

který doporučuješ z těch volnoběžáků ? :) Koukal jsem a prodávají nějaký s označením GETZ tak ho asi zkusím..

Autor:  Malfis [ 12 zář 2012 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

Já mám Maxgear http://aukro.cz/krokovy-motorek-ford-es ... 27110.html
Nicméně, řekl bych, že to bude to samé :)

Autor:  martin993 [ 12 zář 2012 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Po vyčištění klapky při sešlápnutí plynu drží na 1800

ok vyzkouším :D ale stejně by mě zajímalo jak je to s tou klapkou.. zda má bejt zavřená po tu zarážku jak jsem dával foto bo né .. bo jestl pres ni má bejt vidět bo ne..

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/