fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Oldschool nabíječka - prosím o radu
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 17:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Ahoj, půjčil jsem si nabíječku a prý mám vykoumat jak funguje, že nevědí. Poradíte mi prosím jak ji mám mít nastavenou aby nabíjela? A naopak co určitě nedělat? Co ukazuje ten displej? (Když připojím nabíječku k baterce tak, jak je teď tak ukazuje tak slabou půlku, po zapnutí nabíječky ukazuje to, co na obrázku, tedy max. ). Mám mít na tom jednom přepínači cvaklé "A" nebo "V"? (Nabíječka dává stejné napětí na A i V, pouze displej na A neukazuje). Takhle jako na fotce to mám připojené ve sklepě, tak prosím jestli mám něco blbě a hrozí nějaké akutní nebezpečí požáru/výbuchu dejte mi prosím neprodleně vědět :D
Díky

Obrázek

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 21:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
Ak mas moznost vezmi digitalny multimeter a premeraj ako sa to
sprava naprazdno a v zatazeni-prud aj napatie pri polohe A aj V.
S cimsi podobnym som sa stretol
a malo to prepinac robeny tak,ze v jednej polohe to sluzilo
ako klasicky 12V zdroj a v druhej ako nabijacka AKU.

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2010 23:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Aha, to bude ono. Děkuju. Mám ale jen voltmetr a v obou polohách to dává tak 14V. Takže jediná možnost je sehnat si ampérmetr a přeměřit? A kdybych to připojil blbě, jako klasický zdroj, může se něco stát nebo se baterka pouze nenabije?

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2010 18:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
14V by mohlo byt akurat,pri zatazi,podla kvality zdroja to moze
o cosi klesnut.Ved skus pripojit akumulator v ktorej polohe prepinaca
to zacne bulinkovat skor v clankoch.Idealne by bolo pozhanat ten
ampermeter a v serii pomerat tecuci prud v zatazeni,ci nahodou
v niektorej polohe sa to nebude spravat inac.Alebo rozobrat a pozriet
kam vedu droty od vypinaca,k akej casti obvodu a vydedukovat
o co by mohlo ist podla suciastok.Niektore zariadenia mali podobny vypinac
v pripade,ze mali zabudovany meraci pristroj,ktory meral aj napatie aj prud
a prepinalo sa na nom,ze co chceme merat,ale tam je len voltmeter na fotke.
Naviac ta stupnica je velkeho rozsahu pre potreby nabijacky aku,alebo ho
niekto vymenil za povodny a dal tam tento od veci merak + ho "upravil"
kedze ukazuje taketo velke napatie na fotke.

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2010 20:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Díky moc. Zatím nic nehoří, ale zřejmě se ani nic nenabíjí:-) Včera jsem to na noc radši odpojil, ale dnes to nechám přes a uvidím jestli se něco pohne.

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 bře 2010 10:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Ten přepínač A/V je nejspíš na měření nabíjecío napětí nebo proudu, tim kolečkem A si přidáváš omezení proudu (aby tam teklo víc ampér). K čemu je automat těžko říct :-)

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: polarita
PříspěvekNapsal: 13 říj 2012 20:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
V ruskej nabíjačke akumulátorov nevydržal elektrolytický

kondenzátor. Nemá označenie polarity. Vysledoval som,

že jeden vodič od kondenzátora je pripojený k výstupu

transformátora. Ako to zapojiť, keď kúpim nový kondenzátor?

Alebo radšej kúpiť dva a zapojiť to na náhodu?


Obrázek

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 říj 2012 06:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 říj 2009 09:48
Příspěvky: 67
Bydliště: Sever
Abys byl v obraze,kondenzátor není Elektrolyt jak by se zdálo,Ale Foliový nebo dříve MP metalizovaný papír/myslí se tím dielektrikum/.Polarita u něj není + nebo mínus.Je jedno jak jej zapojíš.Dle katalogu Ti doporučuji Foliový kondenzátor 220N/275VAC tedy na 275V střídavých nebo 1000V stejnosměrných.Hodnota na něm uvedená/na tvém starém/ tj 0.25mikro/250N/ se nedělá tedy nejbl.je těch 220N/K/.Dá se pořídit tak kolem 30Kč.Čauky Honza.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 říj 2012 11:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
Ďakujem veľmi pekne Honzo,

veľmi mi to pomohlo,hlavne ten podrobný popis

katalógovej hodnoty,zima sa blíži, tak nie je na

škodu mať nabíjačku v pojazdnom stave.

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz