1.8 SCI radši fakt nebrat, přímý vstřik je cimprlich na palivo (nikdy nevíš, kolik lihu tentokrát česká rafinérská přimíchala prodejcům do benzínu). Notoricky známé vířivé klapky jsou pro něj ještě kritičtější, než pro jiné Duratecy (klasické jedou i bez nich, jak je to u tohoto nikdo neví..). Obyč 1.8 je na tohle auto fakt slabá, tohoto exota radši ne, pro normálního člověka stačí dvoulitr s pětikvaltem - vzhledem k rozměrům a váze (zvlášť kombajn) tohle auto nikdy nebude hadimrška, ale i s tím dvoulitrem se dá užít zábava a potrápit koncernové turbodehty
Jinak při těchto kilometrech bych počítal s výměnou spojky (koukni se, kolik stojí set s dvouhmotou plus práce - motor ven), zadní náboje nebudou stopro původní a i tak budou nachystané na výměnu. Mondeo má dobře naladěný podvozek - rozumný kompromis mei komfortem jízdy a lepivostí k silnici, ale dlouhodobě je lehce poddimenzovaný. Zvlášť jestli kombajn někdo používal jako náklaďák (i když mi češi se vyžíváme v převážení vzduchu), tak bude podvozek po smrti - silentbloky a kosti jsou spotřebák, tlumiče téměř jakbysmet, ale ono na tom rády praskají i přední péra.
Celkově tohle auto je velké, pohodlné, nedělá ostudu a užije se s ním spousta srandy, ale je to vykoupené drahými náhradními díly.
Najít pěkný kus, nejlépe jednoduchý dvoulitr s třeba slušnou porcí kilometrů, ale doloženým původem a servisem, pokud se k němu někdo choval slušně a dával bacha na olej, tak ten motor vydrží moc. V6 taky, ale musí se víc hlídat, rády si nějaký olej vezmou a když to pilot neví, tak si při razantnější jízdě může občas olejové čerpadlo šňupnout vzduch a problém je na světě (a pak se nadává jak je ten ford ksindl, přitom je problém mezi sicnou a kormidlem..stejně tak u AR twinsparků...)
Tož tak.