fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ABS, ford escort 1998
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=57723
Stránka 1 z 2

Autor:  stokholm [ 20 led 2015 20:17 ]
Předmět příspěvku:  ABS, ford escort 1998

Ahoj, chtěl bych se zeptat, pořád mě svítí abs, čidla jsou čisté. Svítí skoro 3 měsíce, předtím jsem zavařoval podlahu, po vaření abs nesvítilo, pak jednou bliklo a zhaslo, pak se rozsvítilo. Kabely jsem měl kryté, ale nevím bud je to kabelem abs nebo řj abs. Kudy přibližně vede kabílek? jestly není poškozen. Byl jsem na technické, a tohle mám jako vážnou zavadu. Nebo když oddělám žarovku z přístrojovky, zkouší se nějak funkčnost na STK? Předem díky

Autor:  Malfis [ 21 led 2015 00:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Funkčnost ABS se netestuje na STK. Zkontroluj pojistky. Na fordfans.cz je schéma. Pak bych zkusil čidla proměřit, mají vykazovat nějakou hodnotu, to najdeš na fóru, je to tu někde napsané. Pak poznáš zda-li odešlo čidlo nebo kabel k němu. Pokud by čidla byla po proměření ok, pak je třeba ještě očistit kroužky...

Autor:  stokholm [ 27 led 2015 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

změřeno, hodnoty okolo 1200 Ohmů, jen zadní levé čidlo 0,000, změřil jsem ho proto na konektoru vzadu, kde se spojují P a L strana, stejná hodnota cca 1200 Ohmů, zítra budu hledat podle drátu, jestly není poškozen.

Autor:  Rosťa-RS [ 27 led 2015 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

zjevně je :-D možná ti jen nateklo do konektoru :-D ale teď nevím jak je to tam dělané...

Autor:  stokholm [ 28 led 2015 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

zapomel jsem napsat, meril jsem odpor i u řj a tam take byl, kde predtim byla nula. zarovku abs jsem vratil a sviti. muze to teda byt kabelem co je skrz auto?

Autor:  stokholm [ 28 led 2015 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

ahoj, kamarad me poradil at zkusim vycistit snimac otacek, cim nejlepe ocistit? a da se sundat, nebo je nalisovany? dekuji Vám.

Autor:  Malfis [ 28 led 2015 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Teď tomu trochu nerozumím. Když jsi proměřil všechny 4 čidla z konektoru tak vykazovaly odpor?

Autor:  stokholm [ 28 led 2015 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Po prvním měření u řj abs, všude přes 1000 Ohmů jen zadní levá strana nula, po rozpojení zadních čidel a proměření jen těchto dvou, hodnota 1022 Ohmů, prostříkl jsem to kontaktolem a zapojil zpět.
Opětovné měření ukazalo zadní levá strana 1022 Ohmů, když to ukazuje, odpor tak kabel nebude narušen?
Kamarád co se stavoval v práci poradil snímač otaček, talíř s dírami na přední prave straně očistit a snad kontrolka zhasne, a nebo sehnat jiný.

Autor:  Malfis [ 28 led 2015 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Ještě bych očistil samotná čidla a kroužky na nábojích a jeď to projet, abs funguje až od 30 km/h ... já to řešil dřív a po výměně čidla to stále svítilo, tak jsem jel projet a asi po 100m zhasla kontrolka a už to fungovalo.

Autor:  stokholm [ 28 led 2015 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

A jak mám očistit samotná čidla? kroužky chápu, vpředu jsou kroužky kde? vzadu vím. Už to jednou čistil v servisu, proto se mě ptal jestly se někde něco nesvářelo, a nespálil se kabel, ale to by čidla neukazovala odpor. Očistím kroužky, čidla, a ten snímač ,,talíř,, Děkuji Ti
A nemá take vliv na funkci abs zadní obložení na paknách? moc ho tam nemám. Radši se ptám, protože už jsem z toho na prášky. Díky

Autor:  Walker [ 28 led 2015 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Ono stačí nebejt na prášky a odhalit příčinu lze celkem snadno...měření na "odpor" je celkem nanic, páč to čidlo je feritový jádro s cívkou, kde magnetický pole grafitu reaguje na přítomnost magneticky aktivního kovu (ocel) a tím se magnrický pole změní, což v cívce vivine napětí, jev zvaný Hallův efekt...Přeneseno na tvoje auto, stačí připojit multimetr s měřením střídavýho napětí a zatočit kolem auta a napětí, na který reaguje ABS jednotka se tam objeví nebo ne, kola jsou 4, takže 4 měření a musí bejt jasno který kolo nefunguje i bez prášků... :lol: Mezitím lze u postiženýho kola provést prohlídku, zda je v háječku čidlo nebo nemá na co reagovat, páč kov coby generátor půlzů zkorodoval na sráč..

Autor:  stokholm [ 28 led 2015 21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Přeneseno na tvoje auto, stačí připojit multimetr s měřením střídavýho napětí a zatočit kolem auta a napětí, na který reaguje ABS jednotka se tam objeví nebo ne, kola jsou 4, takže 4 měření a musí bejt jasno který kolo nefunguje i bez prášků... :lol: Mezitím lze u postiženýho kola provést prohlídku, zda je v háječku čidlo nebo nemá na co reagovat, páč kov coby generátor půlzů zkorodoval na sráč..[/quote]

Moc tomu nerozumím, proto jsem měřil odpor, zkusím vyčistit zbývající čidla a kroužky, snímač. Multimetr mám připojit do konektorů a měřit střídavý napětí jednotlivého kola? chápu to dobře?

Autor:  Walker [ 28 led 2015 21:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Jistě, měřit střídavý napětí v konektoru čidla každýho kola, napětí by mělo u digitálu "poskakovat" v řádu Voltů, někde mezi 2-5V, což jsou nějaký špičkový hodnoty bez zátěže, jelikož voltmetr má napětí měřit a neovlivňovat při měření, proto má co nejvyšší vnitřní odpor, jedná se tedy o neuzavřený okruh a proto se měří "maximální" generovaný napětí, to se mění s rychlostí otáčení kola, čím rychleji se kolo točí, tím vyšší napětí je...není to úplně profi měření, to by se mělo dělat osciloskopem, kde se signál snímače projevuje sínusovkou a dle jejího průběhu lze zjistit jak to funguje, tohle s voltmetrem je spíš garážová metoda kterou lze detekovat systémem dobrý, špatný...což by mělo stačít..

Autor:  stokholm [ 28 led 2015 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Walker moc Ti děkuji za radu, zkusím a snad se posunu kupředu.

Autor:  Wizzy [ 29 led 2015 08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Já jen jako správný hnidopich podotknu, že generování střídavého napětí na cívce (ať už s jádrem nebo bez) má na svědomí elektromagnetická indukce a tudíž pan Farraday, nikoli pan Hall, ten objevil, jaký vliv má magnetické pole na chování elektronů v polovodičích (a tím i změnu jejich vodivosti) - a ano, existují i ABS čidla na této bázi, ale na jejich proměření je potřeba už víc, než jen multimetr.

Autor:  stokholm [ 31 led 2015 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

výsledek, co jsem naměřil
přední levé 0,8V
Přední pravé 0,2V
Zadní levé 0,0V
Zadní pravé 0,2V

Autor:  Walker [ 31 led 2015 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

stokholm píše:
výsledek, co jsem naměřil: Zadní levé 0,0V
A to je verdikt, zaměř se na tohle kolo, pokud je kroužek ok, čidlo čistý a měřils dobře proti společnýmu vodiči pro zadní kola kde se obě čidla sbíhaj do konektoru, tak pak už je asi čidlo vadný, v podstatě se mohly stát tři věci, buď se něco připletlo k čidlu a přerazilo ten ferit (což v tom pružným plastu těžko poznáš), nebo je cívka skříplá (což se stalo tak, že otvor v kterým čidlo je litinovej a ta orezla a rez to čidlo zmáčknul a lakovaný závity se tlakem zkratly) nebo je někde poškozenej kabel...Vyměnit to čidlo za jiný jetý je dost pakárna, protože to vadný ze svýho auta můžeš rozbít na kusy a sprostě zbytky vytlouct ven, ale to "nový" zdravý jelikož je stejně zarezlý horko těžko vyndáš bez poškození...nejlepší je to vzít i s uložením toho čidla a obětovat jej, prostě opatrně to oko naříznout a sekáčkem a kladívkem ve směru od čidla jej rozlomit nebo roztáhnout aby se dalo čidlo bez poškození vytáhnout...

Autor:  stokholm [ 31 led 2015 21:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

díky, když se sbíhají do konektoru, v autě jsou 4 kabely v jedné bužírce? protože jestly je pravé čidlo ok, a druhé špatné. Může to být spíš čidlem, ale sám nevím. Zkusím kouknout po kabelu, jak na tom je.

Autor:  Walker [ 01 úno 2015 15:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Tak ještě jednou, zdá se mi že se v tom krapet zamotáváš a to narozdíl ode mě to auto máš pod rukama. Měřil si každý kolo v konektoru čidla předpokládám, no a zadní čidla jsou spojený do V kabelama do jednoho konektoru...pokud už tady si našel 0,0...tak je chyba v úseku čidlo - kabel od něj - konektor. Kde přesně to musíš zjistit, já tvý auto nevidím, takže jedu naslepo...Zbytek kabeláže od zadních kol po řídící jednotku ABS bych zatím považoval za dobrej...Jsou samosebou schémata kde do detailu je rozkresleno vše, předpokládám že chceš auto spíš rychle opravit než tvořit na ABS diplomovou práci...důležitý je že tři kola nějaký napětí davaly a jedno ne, což je pravděpodobná příčina závady, takže skoukni ten slpolečnej konektor jestli tam není oxidace a jestli je čistej, pak kabel od něj k čidlu jestli není poškozenej a nakonec to kolo rozeber a prohlídni čidlo a ten snímací kroužek, pokud je čidlo viditelně poškozený nebo po všech těchto testech je prostě nefunkční, tak je zralý na výměnu.

Autor:  stokholm [ 02 úno 2015 06:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: ABS, ford escort 1998

Zamotávám, to máš pravdu, kabel od čidla ke konektoru je v pořádku, oddělával jsem ho z té lišty, v konektoru je to čisté, radši jsem to prostříkl kontaktolem. Zkusím ho teda vyměnit.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/