fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna termostatu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=8426
Stránka 1 z 5

Autor:  jarous350 [ 27 pro 2006 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Výměna termostatu

Chystám se měnit termostat, protože se mi drží ručička maximálně na hodnotě N a navíc se to ohřívá velmi dlouho. Po 5ti km se to nedostane z bílého pole a to je myslím špatně, že? ... odpovídá tomu samozřejmě i nízký výkon topení.

1. mám rovnou koupit termostat nový nebo nejdřív starý vyndat a omrknout ho, jestli by nestačilo vyčistit?

2. kolik asi tak litrů chladící směsi je třeba vypustit, aby byla hladina pod termostatem?... motor 1.6 Zetec

3. bývá problém povolení šroubu na chladiči a na tělěse termostatu?

4. musí se sundat celý tělo termostatu nebo stačí takové víčko na 3 šroubech?

5. je třeba po opětovném nalití chladící směsi systém odvzdušnit? - případně kde?

Předem dík za odpovědi, dělám to poprvý, tak to nechci zkazit. Navíc teď jsou přes svátky servisy zavřený a ja potřebuju jezdit.

Autor:  mrazik [ 27 pro 2006 14:44 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud i málo topí a víc žere, pak kup nový termostat. Určitě nic nezkazíš, pokud předtím vymontuješ starý a do krámu vezmeš sebou, pro porovnání - hlavně teploty otevírání.
Já s povolením šroubu prolbém neměl, ale připrav se, že pak to teče všude okolo a nikdy ne do připravené nádoby.
Odpustit stačí tak 2 litry.
Odvzdušnění se děje automaticky.

Autor:  dragon [ 27 pro 2006 22:22 ]
Předmět příspěvku: 

Když tady řeč o termostatu tak já mám zase problém stím že loni jsem dával novej termostat nasadil přišrouboval a od té doby když přijedu z delší cesty a motor začne chladnout tak mi to začne trošku kapat v tom spoji zespoda,protože je to z nějaký umělý hmoty,a mezi tím není těsnění tak to nechci moc dorvat ,aby to neruplo.No a ted na podzim jsem měnil chl. kapalinu tak jsem to rozdělal dal jsem tam trochu silikonovýho tmele utáhnul a zas mi to kape zvrchu.Ten tmel asi na to nepříjde ale nevím co stím .Zkusí někdo poradit?

Autor:  Olson [ 28 pro 2006 00:02 ]
Předmět příspěvku: 

Já mněl ty samé problémy,nechtělo se to zahřát a moc to netopilo.

1,Kup si nový termostat + těsnění ,starý termostat vyhoď je tam vháji bimetal,který to při dosažení teploty otevírá.

2,já jsem vypustil asi 4L pro jistotu.

3,šrouby jsem povolil bez problému.

4,nevím jak je to u 1,6. já mám 1,4.a tam se musí povolit celé těleso termostatu.

5.po nalití kapaliny jsem to nechal zahřát ,poté projel a celé se to samo odvzdušnilo.

Já tam mám Francouzký Vernet ,těsnění bylo součásti balení ,před montáži jsem ještě nechal termostat ohřát ve vodě na vařiči a zkontroloval jsem si zavařovacím teploměrem při jaké teplotě otvírá,otvíral při 90-C ,raději to vyzkoušej,kamarád měnil a auto začalo vařit ,termostat byl od výroby nefunkční.
Mnoho štěstí při práci a ať se dílo podaří

Autor:  Karel [ 28 pro 2006 07:14 ]
Předmět příspěvku: 

Neni nahodou v termostatu parafin ci co?

Autor:  jarous350 [ 28 pro 2006 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm, tak jsem termostat vyndal, zkusil ho dat na varic a funguje uplne normalne. Tak co ted s tim?

Autor:  Nagant [ 28 pro 2006 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

Takže začíná otvírat při teplotě na něm vyražené?

Autor:  jarous350 [ 28 pro 2006 17:13 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, 88 stupnu nebo aspon plus minus. Kazdopadne pri nizkych teplotach tesni, coz pri provozu nevypada. No a ted mam jeste problem, ze kdyz jsem to vsechno nasadila a dotahl, tak mi to dost zasadne tece - zrejme kolem vicka termostatu - a to jsem to dotahoval docela na krev. Tece to akorat s nastartovanym motorem.

Autor:  Olson [ 28 pro 2006 17:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ano mněl by začínat otevírat při teplotě,která je vyražená na termostatu + - nějaký ten stupeň.
Co se týče toho co otevítá termostat,tak vím že se tam používá bimetal ,který se vlivem teploty roztahuje.Pokuď vím tak na bázi nějakého média byly termostaty používané ve Škodě 100 a ve starších modelech ,mněly spirálu z trubičky a tá byla naplněna nějakým médiem,které vlivem teplotní roztažnosti uddělalo z té spirály něco jako péro,které svým tlakem přetlačilo pérko,které zajišťovalo uzavření termostatu.

Autor:  Olson [ 28 pro 2006 17:43 ]
Předmět příspěvku: 

Když to to obtíká tak to ještě jednou rozeber,pořádně očisti dosedací plochy a dej tam jemnou vrstvu silikonu,jak na těsnění tak na dosedací plochy,dotáhni to a nech to přes noc vytuhnout,ráno nalij kapalinu a mnělo by to být OK.
Toho silikonu tam nedávej moc,doopravdy tam udělej jen jemný film,aby se žáden přebytek silikonu nedostal do vodního prostoru.

Autor:  Jira [ 28 pro 2006 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

Já tam měl normál těsnění který sem máznul jen vazelínou jinak se dává taková hmota nevim jak se to menuje to bych se musel podívat ale je buď čerená nebo červená a to mázneš dotáhneš naleješ vodu a můžeš jet je to lepší než silokon ,silikon asi nevydrží jo a pod termostatem sem měl gumový těsnění takovej kroužek a ten když se vymačkne tak je tam vůle a tam to protéká.

Autor:  Olson [ 28 pro 2006 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ten kroužek jsem taky prenentivně vyměnil i když vypadal dobře ,vazelínu jsem taky kdysi používal ta hmota o které píšeš je taky dobrá,jednou jsem si ji koupil ,ale teď používám výhradně silikon,běžně vydrží 150-C mám s ním udělaný celý motor na Renaultu a je to paráda ,navíc je to levnější

Autor:  dragon [ 28 pro 2006 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Olson píše:
Ten kroužek jsem taky prenentivně vyměnil i když vypadal dobře ,vazelínu jsem taky kdysi používal ta hmota o které píšeš je taky dobrá,jednou jsem si ji koupil ,ale teď používám výhradně silikon,běžně vydrží 150-C mám s ním udělaný celý motor na Renaultu a je to paráda ,navíc je to levnější

a jakej je to silikon

Autor:  jarous350 [ 28 pro 2006 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

Takze takhle:

Všem zúčastněným děkuji moc za rady, ale víte jak je to pořekadlo ... (chýtrému napověz,... ), takže příště mě rovnou nakopněte.

Netěsnost vznikla tak, že neumím umístit termostat tak jak má být - čili výčnělkem do drážky - no a pak to teče. Teď už to umím :)

A byl jsem to projet a najednou se to ohřívá rychle a asi po 5km už to drží mezi N a O - asi byl termostat zaseklý, protože jinak si to vysvětlit nedokážu, jiný zásah jsem neudělal.

Autor:  Olson [ 28 pro 2006 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

Ten silikon je obyčejný k dostání v OBI je tam napsane pro domácnost,automobily atd.

Autor:  potoks [ 02 led 2007 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

aby chladici kapalina nestrikala vsude jinde nez do pripravene nadoby, staci sundat vicko na dolevani kapaliny

Autor:  MV [ 11 led 2007 23:33 ]
Předmět příspěvku: 

Kvůli vyšší spotřebě jsem teď kontroloval termostat, zda funguje správně. Když jsem to montoval zpátky, vrátil jsem vše jako předtím. Teď koukám do Etzolda a tam je zobrazenej tou pružinou směrem do tělesa termostatu - tedy opačně, než byl v autě. Ale koukám taky do Haynese a tam je zase opačně - pružinou ven z tělesa(=stejně jako byl v autě). Teď co je správně? Třeba z pohledu prohřívání termostatu nebo usazování nečistot při jeho zavírání?
Etzold:
Obrázek http://img292.imageshack.us/img292/2753 ... rmomh0.jpg
Haynes:
Obrázek http://img62.imageshack.us/img62/2748/h ... rmolt1.jpg

Autor:  Nagant [ 12 led 2007 09:40 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mě, bráno logicky, pružinou (a válečkem s tepelně roztažnou látkou, pravděpodobně parafinem) na teplejší stranu, tedy na stranu malého okruhu.

Tady schematický obrázek:
http://www.vernet.fr/page.aspx?pa=218

Autor:  MV [ 12 led 2007 18:51 ]
Předmět příspěvku: 

OK, to jsem si myslel a dal jsem to správně. Takže podle Haynese je pozice dobře a podle Etzolda špatně. Zajímalo by mě, proč to je opačně a jaký by to mělo vliv na otvírání - zřejmě ohřívání termostatu by bylo pomalejší a otevřel by déle, ale jamile by začala proudit voda do chladiče, bylo by otevření rychlejší(díky teplejší vodě).
Ale možná pozice žádný zásadní vliv nemá - i když v obou knížkách upozorňujou na dodržení správný pozice temostatu.

Autor:  Jira [ 12 led 2007 20:05 ]
Předmět příspěvku: 

Mě se zdá že je to stejný akorát je to blbě zobrazený je to špatně vidět nebo blbě vidim já .

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/