fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 20:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2008 00:18 
Zdravím Forďáky. Před dvěma týdny jsem koupil Mondeo s motorem Zetec 2.0 100KW. Po studeném startu chvíli kolísá volnoběh mezi 1200-700 otáčkami, někdy klesá i níž ale motor nechcípne(což možná přijde až bude chladněji) Po zahřátí, cca 1-2 minuty už jde motor OK. Ne že by se to nedalo přežít ale přece jen - rád bych aby to bylo úplně v pořádku. Jak na to? Četl jsem tu o čištění klapky vzduchu, volnoběžného ventilu apod... použil jste někdo čistící sprej na sání? Nebo prostříknout konektory čidel? ale kterých? Nevím kde ta choulostivá místa na dvoulitru hledat.
Dík za rady.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2008 08:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Kolísání volnoběhu by mohly mít na svědomí netěsnosti v sání. Zkontrolovat spoje podtlakových hadiček a pak spoje od MAFu ke klapce. Tedy ten plastový kastlík co je namontovaný na klapce a hadice od něho směrem k filtru. Volnoběžný ventil je už pak klasika. Rozpojením a prostříknutím konektorů v motorovém prostoru třeba Kontoxem se také nic nezkazí.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2008 20:40 
Stando dík za tipy kouknu na to. Dnes mi jeden Fordista taky řekl že to může být ta váha vzduchu-MAF. Mě to připadá jako když u Škodovky otvíráš a přivíráš sytič a nemůžeš se rozhodnout... ale ten falešný vzduch bych neřek-po lehkém zahřátí to hned zmizí - no snad nebudu muset ten MAF vyměnit prý to je drahý nevíte někdo kolik to stojí? zkusím to samozřejmě nejdřív vyčistit... jinak volnoběh jde po ohřátí tak jak má... no možná se to teprv chystá, třeba ten MAF nebo volnoběžný ventil... nevíte kde je u dvoulitra ten volno ventil? asi dost blbě přístupný co? nic jsem tam neviděl... Předem dík za další rady.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2008 08:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Kdyby to bylo vadným MAFem, tak by měl být také znatelný pokles výkonu v určitých otáčkách, někde kolem 4000-4500 ot. MAF lze také pročistit, ale musí se velmi opatrně ať se nepoškodí tenké drátky.
Ten volnoběžný ventil je pod klapkou na sání a vypadá takto:

Obrázek

a je umístěn zhruba tady:
Obrázek

Edit: Ještě jsem našel jednu fotku:
Obrázek

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz