Zdravím, na fórum sem narazil při hledání informaci na netu o problému s escortem a musím říct, že sem tu opravdu našel zajímavé věci, ale bohužel nic nezabralo.
Motor: CFI 1.4, jednobodová stříkačka, r. v. 1990
Popis problému:
- volnoběh chvíli normálních 900 ot. pak kolísá mezi 500-1100 ot. (těch 500 často nerozchodí a chcípne), žádny obtokový volnoběžný ventil tenhle motor nemá, je tam motorek co pootevírá škrtící klapku a ten chodí
- za jízdy auto občas citelně cukne
- když motor běží kdekoliv mezi 900-3000 ot. je slyšet (obzvlášť z výfuku) jak jakoby vynechává.
- ventil stříká palivo i z kopce při brždění motorem ve vysokých otáčkách
- nezávisí to vůbec na teplotě motoru!
Často chcípne i během chvilky, když dojíždím ke křižovatce a vyšlápnu spojku. Jestli šlapu na spojku nebo brzdu nemá na to chcípání žádný vliv, chcípne klidně i na neutrál. Palivový filtr je nový, vzduchový starý 1 rok. Palivové čerpadlo funguje. Pojistkovka vyčištěné kontakty, v téhle verzi plošný spoj není.
Měření digitálem:
- všechna teplotní čidla měřeno na studeném motoru cca 20st. C v daných mezích (vzhledem k tomu že to jebe i při studeném motoru, teplotní čidla tímto vylučuju)
- dobíjení Ok, baterie rok stará
- kabely ke svíčkám OK i pohledem a naomak vše OK, svíčky všechny barva světle hnědá
Měření osciloskopem:
- nefunkční lambda sonda (vzhledem k tomu, ze auto blbne ihned po nastartování, ale lambda začíná fungovat až po pár minutách ji vylučuju)
- vstřikovací ventil vstřikuje synchronně s otáčkami klikovky motoru, potvrzeno měřením i pohledem, doba otevřeni při jednotlivých vstřikách se zda byt konstantní
- potenciometr na škrtící klapce, mírné náhodné rušení (rozkmit napětí cca 15mV) v celém rozsahu klapky, ale nefunkční nebo vymletý potenciometr vypadá rozhodne jinak - vylučuju
- Hallův senzor na rozdělovači, pravidelné ostré obdélníky - vylučuju
- MAP senzor podtlaku v sani, lezou z něho obdélníky se střídou 0,5. Měl sem ho i vyndaný a napojený doma na zdroj a osciloskop, při atmosférickém tlaku obdélníky o frekvenci 160 Hz, pokud sem z něj cucal vzduch hadičkou co mi plíce stačily tak sem z toho vytáhl i snížení na 110 Hz. Má se takhle chovat? V aute i za jízdy na změny polohy škrtící klapky reaguje rovněž změnami frekvence obdobným způsobem. Takže asi taky funguje.
- Revolution senzor (podle Etzoldova plánku je to snímač otáček, ale nezaměňovat se senzorem na rozdělovači), ale kde to sakra na motoru je??? Měřil sem přímo na počítači pin č. 4 a jak proti zemi tak proti plusu z toho lezou periodicky akorát záporné(!) malé napěťové špičky, na poctu otáček to závisí, ale sem tam se tam vyskytuji i nějaké zákmity navíc, vypadá to spíš jak nějaké rušení než měřitelný signál.
Diagnostika (vyblikání kódu):
- při stojícím motoru: samé 11 = Všechny systémy OK
- při běžícím motoru: 38 = Lambda (chudá směs), jinak OK
Podivnosti!:
- Pokud tam mam dvojku a zašlápnu plyn do podlahy, auto začne zrychlovat ale je cítit že se mu moc nechce (občas cukne a vůbec líný), ale na 3000 ot. jakoby seplo turbo
, cukání ustane a auto normálně vypálí, skoro jako by byl blbej předstih.
- Pokud se odpojí kabel z MAP senzoru tak cukání, vynechávání, i chcípaní rázem ustanou a motor přede doslova jako kočka!!! Ovšem druha stránka věci ze bez toho MAPu to docela kouří z výfuku a moc to netáhne. Každopádně cele zapalování tedy funguje.
Výsledek: Vlastně jsem vylučovací metodou zjistil ze všechno chodí jak má (teda až na ten revolution senzor?), ale ze jako celek to proste nefunguje. Po tom všem co sem s tím prováděl bych čekal že něco najdu ale nic, v servisu už to bylo (teda ne u Forda) a nevymysleli taky nic.
Mohl by mi někdo potvrdit ze sem na nic důležitého nezapomněl? Sem už z toho totiž úplně blbej
a uvítám jakoukoliv radu.
P. S. kdo to dočetl až sem je borec