Taky přispěju možná trochu kuriózní závadou volnoběhu, kterou zatím nemám odstraněnu. Takže pokud by někdo věděl, čím to může být, nechť se ozve.
Stává se mi, ne pokaždé, ale často, že když se motor po ujetí nějaké vzdálenosti zahřeje, zůstávají mi při přeřazování viset otáčky nebo hodně pomalu klesají. Stejně tak při dobržďování motorem je dávkován benzín, aniž by otáčky spadly pod 2000. Takových problémů je tady popisováno dost, sám jsem si myslel, že jsem to vyřešil podzimní výměnou volnoběžného ventilu a ventilu odsávání klikové hřídele. Ale to nejlepší teprve přijde. Pokud při projevu této závady vypnu motor a znovu ho nastartuju, závada se neopakuje a otáčky jsou odteď při zahřátém motoru OK. Stejně tak, když provedu reset ŘJ, závada se určitou dobu (14 dní až měsíc) neprojevuje. Původně jsem si myslel. že je to pozůstatek po vadném termostatu, jelikož jsem hned po jeho výměně neprovedl reset ŘJ, ale jak mi jarní provoz ukázal, tím to nebylo.
Jinak teplotu na budíku mám vcelku OK. Napadá mě čidlo teploty pro ŘJ, ale proč po znovunastartování teplého motoru se závada přestane projevovat ???
_________________ Toko
Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023 Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké
|