fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

volnoběh Zetec (1.6 16V a 1.8 16V)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=20365
Stránka 2 z 30

Autor:  Standa [ 30 bře 2005 07:34 ]
Předmět příspěvku: 

Když máš klapku uloženou horizontálně, tak je ventil schovaný také pod ní. Je ale špatně vidět, líp zespoda, než shora.

Autor:  Nitro [ 30 bře 2005 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

No tak to je parada, o výkendu se na to mrknu, díky za typ.

Autor:  Toplemurka [ 05 dub 2005 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mě ted začalo blbnout, velmi často se mě stává že když nastartuji tak otáčky se drží někde kolem 1500ot. pak to zachvilku spadne na 1100ot. tam se to drží docela dlouho a po pár minutách to klesne na 950ot. Nejvíc mě na tom zlobí to že jakmile přijedu na křižovatku tak to zas stoupne na 1100ot a drží se to tam dlouho než to zas spadne na normál. Dělá to jak při teplým motoru tak studeným, už jsem zkoušel měnit skoro všechno kromě teploty nasávaného vzduchu a čidla teploty vody, které jsou přišroubované na EFI saní.

Autor:  Bendy&Macíček [ 05 dub 2005 12:54 ]
Předmět příspěvku: 

To co popisuješ by mohl dělat spíš sytič.... Při startu mi to dělá to co píšeš, ale jde o to jak moc se to drží nahoře ted mi to kledne během cca 30s. na těch 900

Autor:  Toplemurka [ 05 dub 2005 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

A máš nějakou radu na co bych se měl kouknout. Jen pro upřesnění píšu že mám motor 1.6CVH z escorta r.v 91 už s čtyřbodem EFI

Autor:  Bendy&Macíček [ 05 dub 2005 13:11 ]
Předmět příspěvku: 

Toplemurka píše:
A máš nějakou radu na co bych se měl kouknout. Jen pro upřesnění píšu že mám motor 1.6CVH z escorta r.v 91 už s čtyřbodem EFI


Bohužel ne. Nevím co řídí sytič nebo jak. Motor je podobnej, já mám 93´ 1,8 EFI .

Autor:  MV [ 05 dub 2005 13:38 ]
Předmět příspěvku: 

Co mám zkušenost, tak se EFi motor(1,6cvh, 4-bod) chová takhle:
Po startu studenýho motoru otáčky kolem 1500, pak to sleze na cca 1100-1200(za jízdy i když stojíš). Až teprve se motor úplně ohřeje, tak to spadne na 900ot., akorát když se rozjedeš vylezou na asi 1100(kvůli snazšímu řazení).
Když nastartuješ i ohřátej motor, tak chvíli drží zvýšený otáčky(1100-1200)-kvůli promazání, pak to zas sleze na 900ot.
Pokud to nedrží po ohřátí 900ot., tak je např.chybně nastavenej základní volnoběh(750ot.) při odpojeným ventilu volnoběhu, nebo tenhle ventil netěsní, popř. špatný snímač polohy škrtící klapky. Jinak těch 900ot. nelze doladit, protože je nastavuje ŘJ.

Autor:  Toplemurka [ 05 dub 2005 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

Tak už jsem to zřejmě vyřešil, vyměnil jsem čidlo vzduchu a vody pošteloval znovu základní volnoběh. A motor se už chová jak má, zřejmě bylo špatné jedno z těch čidel pro jistotu jsem vyměnil obě a už jsem spokojenej.
Dík za rady.

Autor:  Nitro [ 27 kvě 2005 11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh uplně jinak

Nitro píše:
Zdravím mám dotaz, ted se mi dost casto stává že když přijíždím na křižovatku s vyřazenou rychlostí tak otačka stadnou na 500 odrazí se nad 1000 a zase dolů a pořád do kola dokud neprošlápnu plyn. Pak se uklidní, děla to i pří přeřazování. Co to může být. Jinak to nechcípne aspon si nepamatuju že by to chcíplo. Díky



Tak už to začalo ve velkým i chcípat, takže jsem to začal řešit. V normáním servisu bez jakýkoliv diagnostiky mi borci řekli že to bude volnoběžnej ventil. Tak jsem ho šel koupit, stál skoro 3500,-Kč. (na esco co má tažený sání přes motor stojí 1800,-Kč, dobrý ne? jo každej je jinej tak bacha) Borci to v servisu vyměnili a je to OK.

Tak to bylo jen pro informaci, kdyby měl nekdo podobný problém.

Autor:  Karlos [ 08 čer 2005 08:29 ]
Předmět příspěvku:  Dotaz na volnoběh při studeném motoru

Zdravím všechny,
mám problém s volnoběhem při studeném motoru. Popis závady:

Ráno při prvním nastartování motor naskočí, a já mám 20s na vyjetí s autem. Pokud do 20s nevyjedu, tak začnou kolísat otáčky až klesnou na 500 ot/min (někdy i 300ot/min), kde se motor chvili snaží běžet, ale nakonec stejně zhasne. Pro opětovné nastartování nesmím čekat na zhasnutí kontrolek (ABS, Airbag), jinak motor nenastartuje pouze startér točí motorem a nic (čerpadlo je slyšet jak při rozsvícení kontrolek (zapne se), tak po zhasnutí (vypne se)). Pokud však po rožnutí kontrolek dám hned kontakt na startér, motor naskočí. Stihnuly do 20s se rozjed alespoň 3m, pak motor a volnoběh šlape bez problému. Do těch 20s reaguje plyn, jakmile začnou kolísat otáčky, je plyn takový tupý, po zmáčknutí zareaguje motor až po chvíli. Problém se startováním se projevuje pouze při absolutně studeném motoru. Je-li motor jen trochu zahřátý, startuje bez problému a volnoběh si udržuje taky v pohodě. Závada se mi vyskytla ode dne kdy se oteplylo. Prostě první den v roce 2005, kdy se oteplylo, začaly problémy s volnoběhem. Dokud mrzlo, vše OK, pak se na druhý den vyšplhala teplota na +8 a volnoběh je mimo.

Navíte náhodou někdo, kde by mohl být problém?

Autor:  Bendy&Macíček [ 08 čer 2005 09:44 ]
Předmět příspěvku: 

Zkusil jsi zkouknout svíčky? Měl to blblo podobně, po výměně bylo vše OK

Autor:  Karlos [ 08 čer 2005 11:32 ]
Předmět příspěvku:  Svíčky jsem dal nové

Bendy&Macíček píše:
Zkusil jsi zkouknout svíčky? Měl to blblo podobně, po výměně bylo vše OK


Svíčky jsem vyměnil a taky čidlo teploty motoru pro řídící jednotku a volnoběžný ventil.

SOMOZŘEJMĚ SE NIC NEZMĚNILO !?!?!???????????????????


Karlos

Autor:  Bendy&Macíček [ 08 čer 2005 11:43 ]
Předmět příspěvku: 

Možná je to blbost, ale zkus odpojit baterku aby se "vymazala" řídící jednotka. Jinak opravdu nevím, jedině mě napadla Lambda, ale to by nemělo chcípat - i když :?

Autor:  Karlos [ 08 čer 2005 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Baterku jsem taky odpojil

Bendy&Macíček píše:
Možná je to blbost, ale zkus odpojit baterku aby se "vymazala" řídící jednotka. Jinak opravdu nevím, jedině mě napadla Lambda, ale to by nemělo chcípat - i když :?



Baterku jsem měl taky odpojenou, aby se řídící jednotka znovu nastavila, bohužel se nic nezměnilo.

Sestrojil jsem si i diagnostiku na FordFans popsanou a nic. Podle diagnostiky je vše OK.

Karlos

Ford Escort 1.4i CVH PTE, 5.dveřový, r.v. 1997

Autor:  Bendy&Macíček [ 08 čer 2005 12:14 ]
Předmět příspěvku: 

:? fakt mě víc nenapadá, jestli Standa nebo Toko neco přispějou, ty jsou v tomdle zběhlejší. Nebo to dát na kompletní diagnostiku.

Jestě mě napadlo co pojistkovka..... ted jsem jí měl v opravě a ten mechanik co to dělal říkal, že nikdy nevěřil jaké projevy může mít špatná pojistkovka - ale fakt nevím, jestli by to delalo i tohle.

Autor:  mrazik [ 09 čer 2005 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

Karle to jsou dost drsný příznaky. Skouknul byc všechna čidla, která mají vliv na běh motoru, takže čidlo teploty motoru, teploty nasávaného vzduchu, MAF a senzor škrtící klapky. Proměřit a uvidíš.
Hlavně zkontrolovat těsnost sacího potrubí !!!

Autor:  Návštěvník [ 10 čer 2005 00:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych rekl,ze to bude tim cidlem teploty nasavaneho vzduchu...

Autor:  Návštěvník [ 19 čer 2005 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

Pánové, měl jsem podobný problém, při teplém motoru mi padali otáčky taky až třeba na 500, motor kuckal, po chvilce se vzpamatoval, udělal jsem si diagnostiku, ta mi ukázala že je všechno v pořádku, dal jsem to k jednomu výbornýmu chlápkovi, ten mi vyčistil škrtící klpaku, prý tam byl karbon, a auto je teď jako vyměněný, volnoběh super, a jde to líp za plynem, tam kde jsem dříve podřazoval na čtyřku ten zrychluju na pětku. Je to snadná oprava, každý kdo ví kde je škrtící klapka by jí měl zvládnout, jen mě mrzí, že mě to nenapadlo samotnýho, fakt jsem to škrtící klapce nepřisuzoval :( , resp mě to ani nenapadlo :D ....

Autor:  -petr- [ 30 čer 2005 23:31 ]
Předmět příspěvku:  Vliv počasí na volnoběh (Zetec 1.6), je to možné??

Dnes se mi stala divná věc. Dlouhou dobu jsem nejel Escortem v dešti (asi tak 3 měsíce auto nevidělo vodu) až dneska. Jel jsem trasu 20 km v dešti a na posledních dvou kilometrech se začalo dít tohle: otáčky motoru na volnoběžný chod začaly kolísat přibližně mezi 800 a 1000 ot/min a auto se při tom mírně otřásalo, standardně mi teplý motor točí cca 950ot/min. Celý den pršelo a při zpáteční cestě, kdy už bylo slunečno, ale vlhko, se motor po startu (za studena), dokud měl vyšší otáčky než klasický volnoběh, choval normálně, ale jakmile se prohřál, nastala podobná situace pouze s tím rozdílem, že občas místo onoho kolísání zůstal viset volnoběh na 1200ot/min. Je možné, že je to vlivem vlhka, nebo se mám připravit na trvalé problémy s volnoběhem? :(

Autor:  dj.DEKL [ 01 črc 2005 14:56 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám zase problémek teď když je teplo... nastartuju studený auto a cca 2minuty se děje toto: otáčky 1200, po chvilce 1000 a pak to asi minutu kolísá 500-1200. Pak už je ručička teploměru na půlce tý bílý kostičky před NORMAL a vše je v pohodě... v zimě při -15 do 5st. vše OK tak nevím.

Stránka 2 z 30 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/