fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak jsem vyzrál na volnoběh a chcípání motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=4695
Stránka 2 z 8

Autor:  M. Geleta [ 03 kvě 2006 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

měřili jsme to obyč. manometrem takže žádný štítek nemám.

Autor:  Dodo [ 03 kvě 2006 12:30 ]
Předmět příspěvku: 

M. Geleta píše:
takže jsem si vyblikal statický i dynamický test. Při statickém mi to z paměti vyblikalo 172 (HEGO - chudá směs) a při dynamickém to samé. Jen mě zajímá co to vlastně znamená HEGO - chudá směs? Znamená to, že lambda indikuje chudou směs a ŘJ ji následně obohacuje?

Jinak jsem si nechal po GO hlavy změřit tlaky a naměřili jsme na všech válcích kolem 16 atm :shock: (na jednom až skoro 17) což mi příjde jako blbost. Asi blbý měřák. Musím to vyzkoušet někde jinde

Mně to jeden čas taky vyblikávalo 172, po několika odpojeních baterie = reset ŘJ už to nepsalo, ani po delším časovém období v paměti 111.
Mám indikátor lambda sondy, funguje, vím, že to nemusí nutně ještě ale znamenat to, že je lambda 100% OK. Asi bude trošku možná divná :roll:

Autor:  jan79 [ 03 kvě 2006 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

Dodo píše:
Mně to jeden čas taky vyblikávalo 172, po několika odpojeních baterie = reset ŘJ už to nepsalo, ani po delším časovém období v paměti 111.
Mám indikátor lambda sondy, funguje, vím, že to nemusí nutně ještě ale znamenat to, že je lambda 100% OK. Asi bude trošku možná divná :roll:

To chce jednoznacne uz len osciloskop, tam uvidis to akej miery je uz "divna" (unavena). Ja to planujem skusit zmerat doma - len neviem kedy sa tam dostanem :?

Autor:  IndyJones [ 16 kvě 2006 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

JE NORMÁLNÍ KDYŽ ODPOJIM VOLNOBĚŽNY VENTIL A MOTOR MI DRŽÍ 900-1000OT. A NEZUSTÁVÁ VISET

Autor:  Dodo [ 16 kvě 2006 12:41 ]
Předmět příspěvku: 

IndyJones píše:
JE NORMÁLNÍ KDYŽ ODPOJIM VOLNOBĚŽNY VENTIL A MOTOR MI DRŽÍ 900-1000OT. A NEZUSTÁVÁ VISET

Podle mne by mel klesnou na otacky kolem 700 tusim. Nekudy ti tam jde moc vzduchu. Mne slo malo (chcipnul) tak jsem trochu pritocil červíkem na klapce. Ty možná budeš muset ubrat.

Autor:  IndyJones [ 16 kvě 2006 13:19 ]
Předmět příspěvku: 

TAK JSEM TO ZKUSIL A STÁHL HO NA 700OT. BEZ VENTILU A ZAPOJENY MA 900OT.A JDE ROVNOMĚRNĚ TAK HO JEŠTĚ PROJEDU A UVIDIM UŽ JSEM NA TOM MIMO PŘEVRTÁNÍ MOTORU DĚLAL VŠECHNO :smt093

Autor:  Dodo [ 16 kvě 2006 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

IndyJones píše:
TAK JSEM TO ZKUSIL A STÁHL HO NA 700OT. BEZ VENTILU A ZAPOJENY MA 900OT.A JDE ROVNOMĚRNĚ TAK HO JEŠTĚ PROJEDU A UVIDIM UŽ JSEM NA TOM MIMO PŘEVRTÁNÍ MOTORU DĚLAL VŠECHNO :smt093

Po tomto zasahu (zmena nastaveni klapky) je potreba reset ŘJ

Autor:  IndyJones [ 16 kvě 2006 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

TAK JSEM ODPOJIL BATERKU A JEŠTĚ VYMĚNIL VENTIL ODVĚTRÁVÁNÍ KLIKOVKY TAK UVIDIME JINAK MĚ UŽ MRDNE Z TOHO PASKVILU MADE IN GERMENY
:smt067

Autor:  Dodo [ 16 kvě 2006 14:18 ]
Předmět příspěvku: 

IndyJones píše:
TAK JSEM ODPOJIL BATERKU A JEŠTĚ VYMĚNIL VENTIL ODVĚTRÁVÁNÍ KLIKOVKY TAK UVIDIME JINAK MĚ UŽ MRDNE Z TOHO PASKVILU MADE IN GERMENY
:smt067

O ventilu klikovky se tady vedly debaty... Mně zajímá, jak sji ho vytáhl. mám tam moc málo místa a je na to taková gumová hadice a vypadá, že drží pevně.

Autor:  IndyJones [ 16 kvě 2006 14:44 ]
Předmět příspěvku: 

ŠÁHNI TAM DLANÍ A VEM ZA TO KOLINKO A VYTÁHNEŠ HO JE TAM JEN NASAZENY JAK U HRAČEK PRO DĚCKA :smt084

Autor:  IndyJones [ 17 kvě 2006 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

TAK JSEM VYMĚNIL VENTIL VOLNOBĚHU A JEDE JAK Z PRAKU :smt098 :smt072 :smt073

Autor:  Dodo [ 17 kvě 2006 18:09 ]
Předmět příspěvku: 

IndyJones píše:
TAK JSEM VYMĚNIL VENTIL VOLNOBĚHU A JEDE JAK Z PRAKU :smt098 :smt072 :smt073

Kolik stoji novy ? Asi taky vymenim.

Autor:  IndyJones [ 17 kvě 2006 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

10 LET JSEM NEVIDĚL KÁMOŠE AŽ DNES A HNED MI OZNAMIL ŽE MÁ NA FORDY HALDU VĚCI TAK ZITRA ZJISTIM CO VŠE SE DA MIT ZA LEVNO A JINAK STOJI 3500,-

Autor:  Dodo [ 17 kvě 2006 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

Jo ventil volnobehu, ja jsem si to spletl s ventilem odsavani klikovky. No jo, ten volnobezny je drahy, na to kaslu. Myslím že ten mi jede.

Autor:  mposchl [ 04 lis 2006 15:31 ]
Předmět příspěvku: 

musim se pripojit se svou zkusenosti..me pomohlo vymenit olej a jezdim ted na shell v-power a chcipani je fuc i kdyz prituhne... /teda az bude 15pod nulou tak fakt nevim.../ ale zatim je to v pohode kolem te nuly...driv to chcipalo uz pri 5ti nad...

klepani je stale akutni...ale co s tim :( nemam na to

Autor:  ČUČO [ 04 lis 2006 22:45 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj všichni! Ikdyž jsem u vás nováček tak už mám něco naježdíno.(s Fordem) Když jsem koupil Oriona 1,6 90 koní měl najeto 140 000. Asi po 2 měsících začal zmetek chcípat teplej po nastartování a hrozně žrát.Černý svíčky,vejfuk a byl cejtit po skažených vejcích.Opravář že prej špatný CO.Seřídil a po tejdnu porucha znovu. Že prej špatný vstřikování(KE jetronik)! Vyměnil a jako kdyby neměnil! Vyměnil i lambda sondu(to ty skažený vejce) a po 100 km závada znovu.Nikdo si s ním nevěděl rady.Jednou když jsem přijel domů po delší jízdě a znovu nastartoval tak to zase začalo chcípat.Auto po přidání zhasínalo a šlo jako traktor! Tak sem se naštval a auto PROŠLÁPL až k podlaze!!!! z vejfuku vyšel černej kouř ,do motoru jako když kopne a bylo po poruše!Já jsem ho nikdy moc nevytáčel a spíš vždycky jezdil na spotřebu. Tak byl zřejmě celej zakarbonovanej.Ono asi nejni na škodu ho pořádně prohnat a jak se řiká vyhnat pavouky.Co mě to stálo prachů a času a taková blbost! Myslíte si že je to pohádka? Zatím čau ČUČO. :roll: :roll: :shock:

Autor:  pivasek [ 15 led 2007 15:23 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím, tak už to začalo chípat i mě a to jsem měl takovou radost že mi to jede v poho.. Před pár dnama mi to chcíplo poprvý, včera už 2x za den, ještě pořád jsem tomu nějak nevěnoval pozornost a myslel si že to přejde.. Ale dneska už se mi to stalo 4x za jednu jízdu po městě, v podstatě v každý křižovatce..
Chcípe mi to nejčastěji při vyšlápnutí spojky při podřazení z trojky na dva. Není to moc příjemný v půlce odbočování když chcípne posilovač a přestane to skoro i brzdit..
Teď jsem zkusil zastavit na parkovišti, vytočit na neutrálu 3000ot. a pustit plyn, chcíplo to.. Dřív jsem mohl vytáčet klidně na 6000ot., kleslo to tak na 500, trochu se to oklepalo ale v poho se to vrátilo na volnoběžných 800 a běh motoru se udržel..
Čím myslíte že to je? Nechci zbytečně vyměňovat takovou spoustu dílů ale jen ty opravdu potřebný kerý tohle dělají, koupil jsem tohle auto před měsícem takže moc peněz teď zrovna nemám..

Autor:  Wizzy [ 15 led 2007 16:31 ]
Předmět příspěvku: 

pivasek: zkus si vyčistit a promazat volnoběžný ventil

Autor:  pivasek [ 15 led 2007 23:52 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
pivasek: zkus si vyčistit a promazat volnoběžný ventil


Tak jsem se nestačil divit když jsem ventil hledal, prvně jsem narazil na čidlo umístěný na přívodu vzduchu který drželo snad už jen na posledních třech závitech šroubků a pak jsem konečně našel i nálepku od výměny oleje.. Tam stálo že byl měněnej naposled v roce 03 pří 36k km, myslel jsem že to se mnou šlehne když jsem to viděl. Kupoval jsem to s 83K km, ujel jsem zatím tisícovku..
Jinak po zašroubování a dotáhnutí šroubů toho čidla už to nechcíplo, zítra vyměním olej s filtrama a uvidím jak to bude dál..

Autor:  Wizzy [ 16 led 2007 08:19 ]
Předmět příspěvku: 

Čidlo na sání, které je na šroubkách? A nebyl to náhodou ten volnoběžný ventil? Jak to vypadalo? Takhle nebo takhle? To první je čidlo teploty, ale to má vlastní závit na tělese, žádné šroubky, to druhé je právě volnoběžný ventil, pokud ten byl volný, tak je to jasné, bralo ti to kolem něj falešný vzduch a řídící jednotka se z toho mohla pokakat.

Olej a filtry určitě vyměnit, jestli je vše staré opravdu tak, jak to vypadá, tak z oleje bude pěkný hnůj, to nemají Zetecy vůbec rády a vzducháč bude taky pěkně zacpaný, jestli jo, s novým ti to půjde líp za plynem.

Stránka 2 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/