Ahoj lidi
Převrátil jsem tohle fórum vzhůru nohama už několikrát při různých obtížích a k aktuálnímu problému "volnoběh" jsem toho našel mnoho. Recepty typu škrtící klapka, ventil, MAF, Lambda, svíčky... to všechno jsem četl. Chtěl bych ale popsat příznaky mého problému a taky laborování, co jsem s tím prováděl, abych nějak pokud možno s vaší případnou pomocí našel tu závadu bez toho, abych to musel řešit postupným vyměňováním všech možných součástek a rozebíráním motoru páč v tom zrovna třída nejsem... Do diagnostiky se zatím pouštět nechci... to spíše výhledově.
Takže příznaky: kolísání otáček za studena a hlavně za tepla to skoro chcípá (při dojezdech na semaforech nebo tak to je hop nebo trop)... Auto je pár dní venku ze servisu, kde absolvovalo výměnu středního a zadního dílu výfuku, ten je celý nový, plus palivový filtr, výměna oleje i s filtrem, přetěsnění nějakých netěsností výka + zavaření nějaké trhliny na litinové součásti svodů (nevím přesně co se tím myslí), ale je pravda, že to dělalo hroznej rachot podobnejm extra vadným zdvihátkům a šlo o za plynem (původně jsem si myslel že to zdvihátka jsou, ale díky bohu ta šlapou v pořádku, taky cena opravy byla příjemným překvapením oproti ceně výměny zvihátek).
Po té co odpojím MAF se to srovná, ale po radě s automechanikem jsem zkoušel odpojovat se zapnutým i vypnutým MAFem i LAMBDU, ale ta je buď úplně mrtvá a nebo se chová jak má, protože po jejím odpojení se ani v jednom případě nic neprojevilo. Reaguje to jen na MAF. Nic jinýho jsem zatím neodpojoval (čidlo teploty atp. ), páč ani pořádně nevím kde to najít. Zkusil jsem tedy různé prostříkávání všech možných konektorů co se mi podařilo najít a rozpojit, čistění konektorů MAFu, přeučování řídící jednotky... poprvý to běželo se stejným kolísáním, po druhém procesu odpojení a připojení baterie jsem se skoro nerozjel na jedničku jak to netáhlo, tak jsem postup opakoval a dnes je výsledek stejný jako před tím (asi jsem nějak způsobil špatný zaučení jednotky tak jela z kdovíjakých informací)... Dneska jsem taky vymotnoval MAF a vyčistil jej technickým benzínem, jeden z ěch drátků byl po směru sání trochu zanesený nějakým bordelem, ale ani po namontování zpět se to nezlepšilo (pochybuju že po nějaký delší cestě to bude jinak - nikde jsem s tím zatím nebyl jen jsem zkoušel volnoběh)...
Zatím teda budu jezdit s odpojenou váhou vzduchu než to nějak pohrotím s penězma. Nejraději bych na zkoušku nejprve vyměnil tu váhu, důvod proč sem píšu je, jestli někdo z těhle inforací získaných mým amaterským laborováním a hokusypokusy může dá typ, čím by to tak mohlo být. Podle mýho laickýho názoru to ukazuje na tu váhu vzduchu, ale je možný že to je jiný skrytý problém. Při odpojený váze to drží otáčky zhruba kolem 850 na volno, nechcípá o při dojezdech na křižovatku a vyřazení, je to živý, prostě nesrovnatelný rozdíl, auto ani neklepe, paráda. Jen se obávám spotřeby, zdá se mi, že z výfuku cítím takový kyselý jakoby zápach po benzínu, ale je možné že to pracuje jen moje fantazie vyděšená z některých vašich přízpěvků např, o spotřebě 16l/100 nebo z cen některých součástek
) Možná by to mohlo být tím novým výfukem... Nic kromě vody po studeným startu z toho jinak neprská, dým žádný.
Budu vám vděčný za každý podnětný názor. Chápu, že podobných vláken je spousta, jde o to, že třeba někoho něco napadne, když jsem popsal nějaký ty pokusy, co jsem provedl.
Ještě otázka na tu spotřebu... jednu dálku jsem přeci jen jel, asi 300 km jsem najezdil s odpojeným MAFem, ale musím do toho počítat i následný laborování, stání na volnoběh, túrování atp. taky město (zasekaná plzeň) a pár cest do práce na krátkou vzdálenost... když jsem to posčítal, spotřeba mi vyšla něco kolem 9l/100 a řekl bych že jsem to ani nijak moc nešetřil. Kdyby to drželo na tomhle za těhle podmínek cest (budu sledovat), je to podle vás přijatelná spotřeba na 1.4i z 96? Taky tam mám ještě zimáky, na letní kola hold nejsou penízky ;o) Když to drží bez váhy ty dobrý otáčky nemůže to přece zase dávat o tolik bohatší směs a žrát o tolik víc ne, vždy´t to by podle mého názoru přece musely jít otáčky o dost výš i na volnoběh, nebo se pletu?
Ještě snad napíšu, že mám půl roku měněný rozvody...
Tak díky za rady, čas a trpělivost chlapi ;o)