fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

volnoběh Zetec (1.6 16V a 1.8 16V)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=20365
Stránka 25 z 30

Autor:  Prefekt Ford [ 24 zář 2009 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Zdarec.
Mně to dělalo taky (a po vynulování ŘJ to bylo 100x horší) a hledáním tady jsem to vyřešil v následujících k nápravě vedoucích krocích:
1. vyčištění volnoběžného ventilu (asi už je hin, bo mi techničák protekl durch tou zátkou - pokud to není správně)
2. výměna hadičky od ventilu odvětrání klikovky (u Forda asi 550,- Kč)
3. výměna ventilu odvětrání klikového prostoru (u Forda cca 650,- Kč)
4. výměna těsnění pod ventilem odvětrání klikovky (u Forda asi 60,- Kč)
Tak jak mám s forďáckými servisy jen ty nejhorší zkušenosti (krom asi jedné výjimky), dozvěděl jsem se mimo řečí, že se má hadička a ventil odvětrání klikovky měnit preventivně po 30-40 tisících kilometrech. Jinak mezi novým a starým ventilem nebyl na první pohled žádný rozdíl - krom stupně špinavosti. Takže posuzovat jeho stav podle chrastění je nejspíš blbost. Tento problém se mi vyskytl asi před rokem a půl (a vše nastartovala výměna oleje, kdy servisák přelil hladinku o cca 0,5cm - což mohlo vše spustit (v hadičce a ventilu byl olej, taky dole v sání) a nebo taky ne).
Teď si zase začíná volnoběh dělat psí kusy, ale myslím, že to je tentokrát volnoběžák. Tak teď zvažuju nákup nového na aukru (prý by to měl být getz - dejte mi vědět, kdo s ním máte nějaké zkušenosti - dík). A nebo mi v motoru něco vyměnili v servisu, kde bylo auto na opravě po destrukci pátých dveří a jejich okolí dotěrnou audinou (začalo to blbnout po návštěvě servisu). Pokud chce někdo z jihlaváků (a blízkého okolí) před tímto servisem varovat, napište mi mejla (bo jsou to fakt nešikové - pokud mám být velmi slušný).

Autor:  enjoy [ 24 zář 2009 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

ten GETZ mam.cca rok.funguje naprosto bezchybne zatim... :D

Autor:  maros000 [ 26 zář 2009 22:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Ja len poopravim ze na volnobeznom ventile pod tou zadkou su len nejake take male filtre. A nic sa nestane ked tam natecie benzin.

Autor:  kupis [ 14 říj 2009 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

takže jsem zkusil vyměnit ventil odvětrání klikovky a žádná změna. Oba ventily byly stejný, hrkalo v nich stejně, šly stejně profouknout a volnoběh je stejně vysoký. Když jsem porovnával ventil s jedním vyřazeným od jednoho místního člena, tak ten měl tu pružinku unavenou a ta zátka se navracela. Můj původní je naprosto v pořádku. Tak pokud ho někdo chcete na pokusy, tak za nějaký všimný je váš :wink:

Autor:  tom000 [ 24 říj 2009 14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Me to dela jen obcas... proste z niceho nic zustanou otacky na 2, 3 tisicich a spadnou az po zastaveni... Menil jsem ted ventil odvetravani klikovky, coz vyresilo problem s kolisanim, ale objevilo se tohle... Jeste dalsi vec je ze kdyz pustim plyn, otacky padaji az nekde k 400, pak se zvednou na 800-900 a drzi pekne... a da se rict ze z cim vyssich otacek to pada, tim niz to padne....

Autor:  popdavid [ 10 lis 2009 22:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Já jsem ted koupil Ford Escort 1,4 a taky mi to po nastartováni točí 2000ot. Taky by mě zajímalo čím to je?

Autor:  EwanS50 [ 11 lis 2009 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

popdavid píše:
Já jsem ted koupil Ford Escort 1,4 a taky mi to po nastartováni točí 2000ot. Taky by mě zajímalo čím to je?

Zkus hledat ;-) třeba "vysoký volnoběh"

Autor:  horalé [ 01 pro 2009 22:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Zdravím,
mám Escort 1,8 16 V a vysoký volnoběh jsem řešil už před třemi a půl lety a můžu říct, že jsem se tohoto problému nezbavil dodnes. Pravda, je to lepší než dřív, ale stejně občas leze nad 2000 otáček. Měnil jsem volnoběžný ventil a nic. Ale dostal jsem tip, že by to mohla dělat škrtící klapka, že se přidírá. Zatím jsem to dál nezjišťoval a nezkoušel, tak nevím, ale měl by existovat spray na odstraňování karbonu. Ovšem kde ho sehnat momentálně nevím. :smt004

Autor:  sharkie5 [ 30 pro 2009 01:26 ]
Předmět příspěvku:  volnoběh za studena

zdravím,potřebuju poradit , po výměně motoru mi za studena nedrží volnoběh a chcípá to , po zahřátí motoru je to ok , nemá se s tím jít na diagnostiku když se vymění motor?nevím jestli to s tím souvisí,ale po té výměně se mi odporoučel termostat,dal sem tam nový a je to v poho , ale problém s volnoběhem pořád stejný no, díky za rady,jedná se o escorta 97, motor 1.6 16V

Autor:  Radek124 [ 30 pro 2009 01:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh za studena

a zkoušel jsi vyčistit volnoběžný ventil a díval ses na ventil odvětrávání klikovky?

Autor:  sharkie5 [ 30 pro 2009 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh za studena

ten volnoběžný ventil je od loňska nový ,ale je zajímavé,že před výměnou to šlapalo jako hodinky,ale když se tam dal jiný motor,tak se to začlo srát,přitom je to stejný typ motoru

Autor:  sharkie5 [ 30 pro 2009 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh za studena

možná mi tam kolega zapomněl něco napojit když to vyměnil :D

Autor:  Radek124 [ 30 pro 2009 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: volnoběh za studena

a co ten ventil odvětrávání klikovky?

Autor:  tom000 [ 02 led 2010 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Spreje jsou na houby, jako pokud to tim minis strikat pravidelne, tak to jo, ale na ocisteni silne zabordelene klapky to moc neni... navic cely ten bordel splachnes do sani..... mnohem jednodussi je celou klapku vytahnout, a vycistit poradne benzinem. Hlavne na escu, kde vyndat klapku je otazka peti minut i pro amatera.....

Autor:  tomin [ 02 led 2010 20:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Na 1.8 dela dost i ventil odvetrani klikovky. Az se to zase bude tocit hodne, zkus tu hadici stisknout klesteme nebo necim.

Autor:  brena1 [ 05 led 2010 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Tak abych nebyl pozadu, tak jse mi dnes stalo to ze mi taky nepadly volnobezny otacky dolu, drzi tak 2500-3000. A navic mam tento mesic delat technickou, tak to odpolko vezu do servisu a uvidim cim to bude.
Doufam ze to nebude ranec penez :(
Navic si na krizovatkach kde clovek stoji na zelenou pripadam jako pitomec, ponevadz to rve jak utrzeny ze retezu :oops:

Autor:  matus111 [ 05 led 2010 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

nechaj mejl,poslem ti prilohu co s tym,ak nemas prehlad o volnobeznom ventile.

Autor:  brena1 [ 08 led 2010 14:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Problém vyřešen, po vyčištění volnoběžnýho ventilu nemá vysoké otáčky.
Naopak teď když nastartuji a po celou dobu než se ohřeje motor tak mi auto chcípne pokud ho nedržím v otáčkách přes plyn, po nastartování má 500 ot a hned chcípne, prosím poraďte co stím.
MATUS111:můj email je : brena1@seznam.cz

Autor:  Standa [ 08 led 2010 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Musíš něco najezdit aby se upravily adaptace a motor přizpůsobil řízení fungujícícmu ventilu.

Autor:  brena1 [ 08 led 2010 14:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vysoký volnoběh

Aha :roll: kolik by to asi tak melo byt, najezdil jsem zatim cca 50 km.

Stránka 25 z 30 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/