fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
po vyčištění volnoběžného ventilu stav ještě horší http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=10692 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | STEELPETER [ 31 kvě 2007 12:19 ] |
Předmět příspěvku: | po vyčištění volnoběžného ventilu stav ještě horší |
Ahoj , dnes jsem čistil volnoběžnej ventil. Už jsem to dělal před pul rokem tak jsem věděl kam šáhnout a mněl to hned. Jenže ejhle mnastartuju auto A POKUD BYCH MU PEDÁLEM NEPOMOCH TAK HNED CHCÍPNE!!! Nemohl jsem třeba ventil odpáli , třeba se dostalo WD do cívky a konec??? Regulovatelnej zdroj na vyskoušení mám jen střídavej a navíc netuším jaký mají konektory polaritu. Čím by to mohlo být?? Auto se ted bez připojeného ventilu chová jak s ním. |
Autor: | mrazik [ 31 kvě 2007 14:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
A mas pripojeny konektor ? Jen se ptam pro jistotu. Zkus ho napojit primo na baterku, jeslti bude reagovat. Jinak na tom ventilu na tom konektoru to je popsany, kde je plus a minus. |
Autor: | STEELPETER [ 31 kvě 2007 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak když ho připojím na baterku tak ventil vydává zvuk opakovatelného rychlého cvakání ale vizualně jsem to nezaregistroval. Čekal bych že se jen otevře a kdybych to napětí z baterku nějakým potenciometrem stáhl tak bych čekal že se přivře, ale jak píšu JEN TO DĚLÁ TRRRRRRRRRRRRRRR CVAKÁ A CVAKÁ KADENCÍ KULOMETU asi je mrtvej holt opatrnějc příště . Ještě mne napadlo se kouknout do cívky, ale jen ze strany od kolektoru mám křížoví šroub , který ale nejde povolit- protáčí se!! Neslouží k nějaké regulaci?? Jak lze oddělit cívku od ventilu aníž bych to zničil? |
Autor: | Wizzy [ 01 čer 2007 07:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
TRRRRR je správně, volnoběžný ventil na Zetecu reguluje volnoběh pulzně, nikoliv plynulým pomalým otevíráním/zavíráním. Rozebíratelné to je hodně špatně - aspoň nedestruktivně, ty dvě části (cívka a vlastní ventil) jsou do sebe zapertlované... |
Autor: | STEELPETER [ 01 čer 2007 11:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
za pertlované .... jo to beru, ale na co je tam tedy ten šroub s křížovou hlavou. Na te hlavě je zbytek něčeho - čím se šroub asi zafixova (lepidlo barva) tak hádám že to má nějakou fci. Netušíte na co by mohl být?? |
Autor: | Bumbak [ 02 čer 2007 15:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy píše: TRRRRR je správně, volnoběžný ventil na Zetecu reguluje volnoběh pulzně, nikoliv plynulým pomalým otevíráním/zavíráním.
Rozebíratelné to je hodně špatně - aspoň nedestruktivně, ty dvě části (cívka a vlastní ventil) jsou do sebe zapertlované... ...takze kdyz pripojim volnobeznej ventil ke zdroji napeti a on nic nedela,resp. to TRRRR,tak je tedy v haji a muzu na nej svest problemy s volnobehem ???? Viz zdehttp://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=122269#122269 |
Autor: | Wizzy [ 02 čer 2007 16:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
O volnoběžném ventilu si přečti tady: http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=iab On kmitat má, tak je to správně. Akorát by si to měla řídit EEc sama, tak nevím. O těch tvých problémech jsem četl, skoro mi to ani jako problémy s ventilem nepřipadají, ale jako s čidlem teploty vody. Jak se ti to zahřeje, tak zkus nejdřív odpojit ten volnoběžňák a pokud se nic nestane, tak potom čidlo teploty vody - na domečku termostatu to horní. |
Autor: | Bumbak [ 02 čer 2007 16:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy píše: O volnoběžném ventilu si přečti tady: http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=iab
On kmitat má, tak je to správně. Akorát by si to měla řídit EEc sama, tak nevím. O těch tvých problémech jsem četl, skoro mi to ani jako problémy s ventilem nepřipadají, ale jako s čidlem teploty vody. Jak se ti to zahřeje, tak zkus nejdřív odpojit ten volnoběžňák a pokud se nic nestane, tak potom čidlo teploty vody - na domečku termostatu to horní. diky,zkusim to s tim cidlem teploty.Pokud to bude tim cidle,tak by mely otacky spadnout? Nicmene pri tech vysokejch otackach nema vliv odpojeni toho ventilu a jeste mi Mrazik radil odpojit ten potenciometr u skrtici klapky.To sem jeste nemel sanci zkusit,protoze kdyz uz vylezu z auta a zvedam kapotu,abych ten potak odpojil,tak se ty otacky vratili zpet k 900.Rad bych promeril tyhle tri veci,ale nevim na jakejch hodnotach mam stavet...ale i tak diky,v mym pripade kazda rada draha.Esco mam 3,5 roku a tohle je ted prvni VELKEJ problem,aspon teda pro me fakt velkej... |
Autor: | Wizzy [ 02 čer 2007 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čidlo škrtící klapky je pouhý potenciometr, má tři piny, dva krajní je vlastní rezistor a prostřední je jezdec, čili ohmmetrem na prostřední a jeden krajní a při pohybu se odpor plynule mění z nuly na max nebo obráceně, podle toho který krajní pin zvolíš. Lepší je to ale změřit přímo na kabelu u řídící jednotky, protože může být i chyba právě v tom drátu. Tam by se hodnota měla pohybovat (opět plynule!) od +-0,9V (zavřená klapka) po 4,5V (plyn na podlaze). Po odpojení čidla teploty by měla řídící jednotka brát nějakou nouzovou tabulkovou hodnotu, čili by se mělo vyloučit/potvrdit, že z toho čidla lezou nesmysly. Dá se proměřit obyč ohmmetrem nebo voltmetrem. Opět by bylo lepší si to změřit přímo u EEC, tu je rozsah odporu při různých teplotách. http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=ect Jo a šéma drátů na EEC je tutok: http://www.fordfans.cz/download/elchema/EEC-IV_PIN.jpg |
Autor: | Bumbak [ 03 čer 2007 18:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
zdravim, je to sice na pokracovani,ale...nebudu tu rozepisovat vse od zacatku,ten je popsanej tady: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=10016&postdays=0&postorder=asc&start=20 ...ale vcera doslo ke zmene,tak si myslim,ze to sem patri.Vcera sem na radu Wizzyho a Mrazika testoval 2 veci.A to,ze pri vysokych ot. volnobehu nejprve odpojim senzor polohy skrt. klapky a cidlo teploty umisteny na telese termostatu. Klasika,po startu po ohrati 2000ot/min na volnobeh.Po odpojeni senzoru polohy skr. klapky beze zmeny a po odpojeni cidla teploty taktez.Cili opet maximalni beznadej,protoze elektrika u Esca neni moji silnou strankou. Jak se rika,tonouci se stebla chyta...pustil sem se opet /jiz poctvrte/ do cisteni volnobezneho ventilu.Po hodine v perchloru sem ho vypucoval,ze se blejskal,nekdo by uz rek,ze ho blejskam z duvodu tuningu,no nic...ventil sem prostriknul MD-ckem /olej s grafitem/,podmaznul "selastikem",protoze puvodni okrouzkyv prirube uz toho asi moc nenatesni a vratil zpatky.Dale sem vycistil skrtici klapku na sani,promeril ten potenciometr,co hlida jeji polohu,vse OK.Dale sem promeril cidlo teploty dle tabulek na FordFans,vse OK.Uplne naposledy sem prostrikal Kontaktolem konektory od vahy vzduchu,cidla teploty vzduchu,senzor skrtici klapky,cidlo teploty na termostatu a i na volnobeznem ventilu /snad sem je vypsal vsechny/.Samozrejmosti byla pres 2hodky odpojena baterie,cili reset RJ. Po startu hned otacky na 1100,po chvili na 900 a drzely...no nic,rikam si,uvidime ."Zaucil sem RJ dle navodu,najel sem do ted asi 100 km a hle,otacky volnobehu stale OK.Tak to snad vydrzi...diky Mrazikovi i Wizzymu,proste Fordakum... |
Autor: | STEELPETER [ 05 čer 2007 08:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Po startu hned otacky na 1100,po chvili na 900 a drzely...no nic,rikam si,uvidime ."Zaucil sem RJ dle navodu,najel sem do ted asi 100 km a hle,otacky volnobehu stale OK.Tak to snad vydrzi...diky Mrazikovi i Wizzymu,proste Fordakum... No gratuluju tak snad to vydrží. Ale proč píšu. Ty píšeš žes zaučil ŘJ dle návodu. DLE JAKÉHO NÁVODU???? Co obnáší restart a tedy to zaučení ŘJ ?myslel jsem, že stačí odpojit baterku nad 1/2h a je resetováno a nové parametry se auto naučí po zapojení baterky zpět samo a správně. Víc jsem v tom nehledal. |
Autor: | Wizzy [ 05 čer 2007 08:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Reset se opravdu dá takto udělat a pro zaučení se doporučuje následující postup: Nastartovat a nechat blafat na volnoběh, než se motor zahřeje na provozní teplotu. Potom zvýšit otáčky cca na 1300rpm a držet asi dvě minuty. Potom projet auto v různých režimech provozu a je to. Podle mě to ale není nezbytné, jen se tím učícíse proces urychlí, EEC si posbírá co potřebuje i bez toho. |
Autor: | Bumbak [ 05 čer 2007 21:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
STEELPETER píše: Po startu hned otacky na 1100,po chvili na 900 a drzely...no nic,rikam si,uvidime ."Zaucil sem RJ dle navodu,najel sem do ted asi 100 km a hle,otacky volnobehu stale OK.Tak to snad vydrzi...diky Mrazikovi i Wizzymu,proste Fordakum...
No gratuluju tak snad to vydrží. Ale proč píšu. Ty píšeš žes zaučil ŘJ dle návodu. DLE JAKÉHO NÁVODU???? Co obnáší restart a tedy to zaučení ŘJ ?myslel jsem, že stačí odpojit baterku nad 1/2h a je resetováno a nové parametry se auto naučí po zapojení baterky zpět samo a správně. Víc jsem v tom nehledal. ...dle návodu ze zdejších for,jinej navod neznam.Presne to popsal Wizzy nicmene doted volnobeh OK.Zacina me ale "uzirat" takovy to,ze nevim,cim to v podstate bylo.Jestli byl nekde jenom prechodovej odpor na spatnym kontaktu,proste nevim... |
Autor: | Bumbak [ 21 čer 2007 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bumbak píše: STEELPETER píše: Po startu hned otacky na 1100,po chvili na 900 a drzely...no nic,rikam si,uvidime ."Zaucil sem RJ dle navodu,najel sem do ted asi 100 km a hle,otacky volnobehu stale OK.Tak to snad vydrzi...diky Mrazikovi i Wizzymu,proste Fordakum... No gratuluju tak snad to vydrží. Ale proč píšu. Ty píšeš žes zaučil ŘJ dle návodu. DLE JAKÉHO NÁVODU???? Co obnáší restart a tedy to zaučení ŘJ ?myslel jsem, že stačí odpojit baterku nad 1/2h a je resetováno a nové parametry se auto naučí po zapojení baterky zpět samo a správně. Víc jsem v tom nehledal. ...dle návodu ze zdejších for,jinej navod neznam.Presne to popsal Wizzy nicmene doted volnobeh OK.Zacina me ale "uzirat" takovy to,ze nevim,cim to v podstate bylo.Jestli byl nekde jenom prechodovej odpor na spatnym kontaktu,proste nevim... ALELUJAAA...uz to vim potize s volnobehem se vratili po par dnech,vymenil sem ten senzor polohy skrtici klapky a vse je jiz OK !!! |
Autor: | onysx [ 21 čer 2007 19:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
A to jsi koupil novej?A jaká byla cena. |
Autor: | Bumbak [ 21 čer 2007 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
onysx píše: A to jsi koupil novej?A jaká byla cena.
zdravim te,onysx-i...novej u Forda je za 2.700,-:shock: ,ja mam jetej z vrakace za 350,- se 3-mesicni zarukou.Tak snad prezije vic nez ty 3 mesice... |
Autor: | alfik [ 16 črc 2007 21:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
dufam ze si nesahal na tu srubku na boku volnobezneho ventilu ak ano tak si snou nastav otacky velnobehu mne to robilo tiez |
Autor: | STEELPETER [ 26 črc 2007 23:29 ] |
Předmět příspěvku: | alfik |
Alfik - přesně tak sahal., Pak jsem ale stejne mněřil cívku na ventilu a byla ve skratu. Tudíž dnes mi přišel novej ventil. Tak se modlim ad to tam dam natočim a vše je OK. Jen ještě jedna otázka!! S ventilem mi přišlo asi těsnění. Takové gumové bryle přesně na otvory ve ventilu. Ale jsou dost tluste a navic si nedokažu představit jak bych je tam vycentroval , když v leže pod autem s na dvakrát zlomenou rukou sotva chytnu ventil na ty šroubky. Máte to tam někdo. Je to tam co platný?? |
Autor: | Wizzy [ 27 črc 2007 10:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já tam ty brejle mám a sednou přesně do drážky kolem děr na volnoběžném ventilu... |
Autor: | STEELPETER [ 27 črc 2007 13:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
hmm to já na ventilu pro ty brejle žadnou drasku nemám. Leda jestli není na tom protikusu kam se ventil nasazuje |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |