fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vysoké otáčky volnoběhu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=11734
Stránka 1 z 1

Autor:  vw.cobra [ 04 srp 2007 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Vysoké otáčky volnoběhu

Ahoj lidi, mám starého Escorta 1.4 (r.v. 1987) a krom jiných problémů se mi vyskytl jeden docela závažný:
Po zahřátí motoru mi volnoběh zůstává stabilně ve vyšších otáčkách (to se stalo ze dne na den) a seřídit to nejde, seřizovací šroub vůbec nereaguje, motor má tendenci se za jízdy přehřívat, teplý start je naprosto hrozný... Je to karburátor Weber - vyčistil jsem trysky a už nevím, co s tím mám dělat, servis si finančně dovolit nemůžu a nikdo si s tím neví rady. Poradíte? Dík.

Autor:  Escort Ghia 1.6 [ 12 zář 2007 14:00 ]
Předmět příspěvku:  Vysoké otáčky volnoběhu

Mě se stalo to samé. Mám Escort 1.6, r.výroby 1986. Náhle mi zůstávají při jízdě viset volnoběžné otáčky na dvou a více tisících, vždy podle toho, jak jsem měl před tím přidáno plynu. Po odstavení pedálu klesají velmi pomalu. Při startu je vše v pořádku. Otáčky klesnou na normál jedině tehdy, když prudce sešlápnu plynový pedál. To otáčky prudce narostou a po odstavení pedálu jsou opět v normálu jak u volnoběhu mají být. Když ovšem při jízdě držím plynový pedál ve stejné poloze delší dobu a před například před řazením nebo při zastavování odstavím, otáčky neklesnou ani po odstavení nohy z plynu. Lanko a bowden jsou v pořádku, zjistil jsem, že v karburátoru VV Motorcraft (ten šoupátkový) se nevrací zpět až do úplně uzavřené polohy to šoupátko nahoře, taková ta výkyvná klapka. Zůstává i po odstavení nohy z plynu trochu pootevřená. Tak jsem pod ní stříkl trochu KONKORu a ihned bylo vše v pořádku. Ovšem jen dva dny jsem jezdil v pohodě v domnění, že je vše v pořádku, než se to objevilo znovu a ještě horší. Náhle jsem opět nemohl snížit otáčky odstavením nohy z plynu a zdá se, že se drží ještě ve vyšších číslech než předtím. Takže opět nevím. Mohl bych sice opět sundat víčko karburátoru a stříknout tam KONKOR, ale nechce se mi dělat opět něco, co problém vyřeší jen na chvíli. Prosím tedy o radu.

Autor:  Perňa [ 13 zář 2007 07:55 ]
Předmět příspěvku: 

Nemáte ty Vaše klapky přidřené? Jak je tam řešn sytič? je mechanicky? Pokud ano nezůstavá viset........už mě nic nenapadá, to musí člověk vidět...... :shock:
A co takhle sundat karburátor a nechat ho profouknout, ucpané trysky atd.....nečistota

Autor:  Escort Ghia 1.6 [ 13 zář 2007 10:17 ]
Předmět příspěvku: 

Sytič je ovládán lankem a opravdu nezůstává viset, je uzavřen. Pokud je klapka karburátoru přidřená, jaká je proti tomu pomoc?

Autor:  vw.cobra [ 13 zář 2007 10:32 ]
Předmět příspěvku: 

Taktéž mám sytič ovládaný lankem a tam je vše v pořádku. Trysky jsem zkusil profoukat a vyčistit, ale ani to nepomohlo a nevím si s tím rady. Taky to žere jako prokopnuté... V servise radili netěsnost karburátoru - dá se taková věc nějak zjistit bez toho, abych celý karburátor musel rozebrat a přetěsnit?

Autor:  vw.cobra [ 23 zář 2007 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

vw.cobra píše:
Taktéž mám sytič ovládaný lankem a tam je vše v pořádku. Trysky jsem zkusil profoukat a vyčistit, ale ani to nepomohlo a nevím si s tím rady. Taky to žere jako prokopnuté... V servise radili netěsnost karburátoru - dá se taková věc nějak zjistit bez toho, abych celý karburátor musel rozebrat a přetěsnit?
Tak jsem konečně našel závadu - v trysce volnoběhu, ač jsem ji několikrát profoukal, byla zašprajcnutá nějaká kovová šponka, která se tím vzduchem ven nedostala - jakmile jsem ji dostal ven jehličkou, bylo najednou vše v pořádku a motor chodí tak, jak má. Dokonce i teplý start je najednou v pohodě, takže teď jsem už jen zvědav na spotřebu, jestli z 11 litrů klesne zpátky na 7...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/