fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Problémy s chodem motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=11793
Stránka 1 z 1

Autor:  PavelM [ 07 srp 2007 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Problémy s chodem motoru

Ahoj všichni,

vím, že problémy týkající se volnoběhu se tady řeší na mnoha předchozích diskuzích, ale radu přesně pro svůj případ jsem tam nenašel (tedy pokud postupně nevyměním asi 5 různých věcí a to se mi nechce).

Mám benzínový 1,6 16v ZETEC z roku 1997. Asi před dvěma lety začal zlobit volnoběh, u zahřátého motoru byl hodně nahoře: za jízdy auto samo přidávalo a při jízdě z kopce na pětku jsem musel hodně brzit a auta přede mnou evidentně nebrzdila, při vyšlápnutí spojky šel motor až na 3500 otáček, tak bylo lepší jet na pětku a přibržďovat. Při zastavení se volnoběh držel pořád na těch 3,5 tisíc a většinou pomohlo vypnout motor a znovu nastartovat. Studený motor naopak po chvilce od nastartování začal ztrácet otáčky až někam k 500 a v létě to ustál, ale v zimě většinou zhasnul. Nejhorší bylo, že to nebyl stabilní stav, ale dělo se to nahodile. Dal jsem to do opravy, na diagnostice nic nezjistili, ale i tak vyměnili volnoběžný ventil a ventil odvětrání klikové skříně. Pomohlo to a bylo to OK.

Ale vydrželo to tak rok a problémy byly zase zpátky a teď bych řekl, že jich pozoruji víc:
Pomalé klesání otáček - když rozjedu jedničku a chci zařadit dvojku, otáčky nejdou po puštění plynu hned dolu, ale ještě chvilku jdou nahoru a pak začnou pomalu klesat. Příklad, rozjedu jedničku na 3 tisíce, zařadím dvojku a když pouštím spojku do záběru, otáčky jsou pořád kousek pod 3 tisíci - je to docela nepříjemný a špatně se to řadí. Když jedu bez plynu z kopce a vyřadím, otáčky jdou dolu celkem rychle.
Cukání studeného motoru - když se rozjíždím s ještě ne úplně zahřátým motorem, tak většinou na dvojku i trojku po přidání plynu motor místo aby přidával se začíná dusit a auto začíná poskakovat. Další přidání plynu nepomůže, musím vyšlápnout spojku, znovu podřadit na jedničku a motor pořádně vytočit, aby to jelo. Docela nepříjemný, když odbočuju na hlavní silnici s velkým provozem a potřebuju rychle zrychlit.
Volnoběh - při zahřátém motoru a po delší jízdě je volnoběh 1000 - 1200 i při delším stání a na těch 850, co by měl mít, klesne jenom někdy nebo až po vypnutí motoru. Když ještě není úplně zahřátý, jsou otáčky jen 500 a sotva běží, v zimě asi bude chcípat. Naopak když jsem jel po dálnici delší dobu asi na 3500 otáček a dojížděl jsem k mýtnici a v těch 3500 jsem vyřadil, tak tam těch 3500 zůstalo a celou dobu, než jsem zaplatil, to tam bylo a šlapání na plyn nepomáhalo.

Nejhorší je, že to jednou dělá tohle a jindy zase něco jinýho. Někde jsem slyšel, že by to mohlo být čidlo teploty motoru, že když nefunguje, řídící jednotka pracuje jako by byl zahřátý. To by možná vysvětlovalo ty problémy se studeným motorem, ale mě se ten motor nezdá ani zahřátej. A volnoběžnej ventil a ventil na klikovce mi už měnili a pomohlo to na chvilku. Nedavno jsem byl na emisích a lambda sonda byla OK, jestli se teda na emisích dá poznat špatná lambda sonda.

Můžete mi někdo poradit? Nerad bych utratil tisíce za postupnou výměnu všech možných součástek, který to můžou dělat. Díky

Autor:  futura [ 07 srp 2007 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

Muze to bejt hodne vecma, ale na zacatek bych zkusil od nekoho pucit cidlo polohy klapky, potom by se videlo dal. Jo a po montazi pochopitelne reset.

Autor:  Wizzy [ 07 srp 2007 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

Taky bych začal čidlem polohy klapky (včetně proměření drátu až k řídící jednotce!) a potom bych prošel celé sání, jestli to někde nebere falešný luft - hlavně obvyklé špeky jako ventil odvětrání klikovky, odvětrání nádrže a podobně.

Autor:  Diablo [ 07 srp 2007 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych zkusil hlavne cidlo teploty motoru,navim jak je to tady ale nekde sou dve nekde jen jedno(budik/ridici jednotka).

Autor:  Standa [ 08 srp 2007 06:34 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych napřed zkusil prostřiknout všechny konektory v motorovém prostoru Kontoxem, či jiným sprejem na čištění kontaktů. Vždy rozpojit konektor stříknout jeho kontakty a znovu zapojit. Ještě lepší je po prostříknutí kontaktů několikrát spojit a znovu rozpojit. Tím dojde k lepšímu rozpuštění oxydací, které kolikrát dělají pěknou paseku.

Autor:  mirdas [ 19 zář 2007 08:51 ]
Předmět příspěvku:  motor

Zdarec.
Hele ještě se podívej na hadičku která vede od odvětrávání klikovky.
Začíná za rozdelovačem a vede až pod sání. Nastartuj a at ti někdo přidává plyn. Určitě se ti bude zplaskávat,protože když je v háji vent. odv. klik. tak se vetšinou zku... i ta hadice. Mě auto poskakovalo jak když nemá benzín. Dali mi novej ventil a hadičku vyztužili kovovou trubkou protože ji neměli na skladě. Jezdil sem 2 mesícea pak sem koupil novou protože splaskla na jinim místě.

S tim pomalim padánim otáček mam taky problém, ale nemůžu na to přijít, voln, ventil sem už čistil, ale nic moc zlepšení.

Autor:  Switch [ 08 lis 2007 13:29 ]
Předmět příspěvku: 

Měl jse stejný problém s pomalým klesáním otáček přesně podle popisu nahoře. Po několika restartech ŘJ a několika diagnostikách to bylo nakonec těsnění pod volnoběžným ventilem. Mám papírové a to přesahovalo do sacích kanálků a bránilo průtoku vzduchu. Po výměně vše OK. Otáčky padají jedna radost :)

Autor:  FiKo [ 15 pro 2007 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

při tom řazení mi to dělá taky a abych pravdu řekl, vyhovuje mi to!...ale při tom vyřazení za jízdy třeba z 4000ot/min mi volnoběch spadne někde na 500ot/min ale pokaždé to ustál!(asi rok to dělá)

Autor:  Mlynec [ 03 kvě 2008 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

No tak ja som včera tie vecičky (snímač polohy klapky a MAF) prečistil a ide mi to strašne do otáčok. Neviete, čo som pokefral????

Autor:  Mlynec [ 05 kvě 2008 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

Už som zistil Ja som tie kontakty prečistil čističom karburátorov a to asi nebolo najlepšie. Všetky som prebehol nanovo perchlórom, resetol RJ a motor ide ako hodinky, voľnobeh úplne v poriadku.

Autor:  jacho6380 [ 05 kvě 2008 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

To pomale padanie otacok mozu sposobovat aj vadne sacie zdvyhatka. Ja som mal to iste a po vymene vsetkych sacich OK

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/