fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 16 kvě 2024 04:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Drbání v motoru při volnoběhu
PříspěvekNapsal: 16 zář 2007 21:00 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Nějak mi začlo při volnoběhu opakovaně jakoby drbat v motoru. Běží si na volnoběh a najednou jednou "drb", a zase v pohodě a za 5 sek. zase "drb", a zase klidnej běh, po chvíli zase "drb" ....... Jako by vysadil na momentík jeden válec.
Když maličko přišlápnu plyn, asi tak na 1000 otáč., tak to zmizí. Snažil jsem se poštělovat volnoběh na trošku vyšší otáčky, aby to nedrbalo, ale po dalším startu jsou úplně jinde, než jsem je našteloval - buď už moc (nad 1000), nebo zase moc málo a drbe to.

Taky mě napadlo, jestli by to nemělo souvislost se špatným ranním startováním, když po roztočení startéru motor naskočí jen na tři válce, chvíli se celej motor klepe, pak naskočí ten 4. válec a je to v pohodě. Každej další start už je OK, blbne to jen u opravdu studenýho motoru.
Když hned při tom prvním startu trošku přišlápnu plyn, tak naskočí normálně hned na 4 válce.

Co by to mohlo být?

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2007 09:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Můžou to být špatné tlaky v tom jednom válci, nebo špatná svíčka.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2007 21:10 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Mám diesla, takže žhavičky. Ty jsou ale úplně nové, měnil jsem je cca měsíc zpátky. Začalo to dělat až poslední taky asi měsíc, předtím dobrý. Že by se zrovna podělal z ničehonic válec? A navíc, kdyby byl tlak ve válci špatnej, neprojevovalo by se to i na výkonu? Na ten si ale nemůžu stěžovat, jede to pěkně.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2007 21:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
žhavicí svíčky mají vliv jen při startu..

že by jen sem tam ulila tryska,? jen tipuji....

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2007 21:31 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Jojo, já vím, to bylo spíš na ten start zastudena. Žhavičkama to rozhodně není.
Zvláštní je, že to vymizí po tom zvýšení otáček na těch 1000. Když jsem zkoušel jen tak snižovat volnoběh, tak když jsem se dostával níž a níž, tak to drbalo znatelnějc, víc a víc, až to pak mělo tendenci chcípnout. Takže by to vypadalo, jakože by byl malý volnoběh. Jenže to bych ho musel zvednout na těch 1000 ot., což je moc, ne?

Jak se vůbec správně šteluje na Lucas/CAV volnoběh? Je tam jeden štelovací šroub u lanka plynu (tím jsem právě rovnal ten volnoběh), a pak je tam nad ním další štelování. Tím se tuším rovná volnoběh "zastudena", nemýlím-li se. Ale jak se to dělá prakticky? A musí se to nějak synchronizovat s tím štelovákem prvním? (abych sice nesešteloval dobře volnoběh "zastudena", ale po ohřátí mi tím pádem nevylítnul nahoru?)

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Naposledy upravil Niraj dne 17 zář 2007 21:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2007 21:34 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
nat píše:
že by jen sem tam ulila tryska,? jen tipuji....


To by mohlo být, že? Dá se to zjistit nějak svépomocí, nebo musím do servisu? A případná výměna trysky? Jakpak je to asi nákladný?

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2007 18:23 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Tak dnes jsem si zajel jen tak se optat do servisu. Tak mě tam trošku strašili a že prej buď:

- špatný tlaky a tudíž GO motoru
- špatná hlava motoru
- rozštelovaný čerpadlo
- vstřiky

Ale že mi s tím stejně nepomůžou, že tam na to nejsou zařízený a doporučili mi servis BOSCH. To by byla asi pálka, co?

Jo, a ještě dodám: když to na ten volnoběh tak nějak začne jít neklidně, tak je dost cítit takovej ten štiplavej naftovej kouř. A to dokonce slabě až v kabině (větrákem?). Ale nějak se mi nezdá, že by to viditelně kouřilo, pouze při sešlápnutí plynu to bíle (šedě) začmudí.

Chlapi, help, nebude to jen nějaká blbost?

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2007 19:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
voda se asi neztrácí, co?

jinak doporučuji jít od nejlevnějších věcí.
v tomhle případě je to kontrola vstřikovačů a zároveň(když jsou venku) kontrola tlaků ve válcích. a hned budeš chytřejší.

žádnej servis bosch. poptej se, určitě máte ve městě (nebo i ve vsích kolem nějakýho soukromníka, který se obecně specializuje na ropáky.
a forda zná téměř každý, je to u nás (naštěstí pro nás) nejrozšířenější zahraniční auto :smt040

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2007 20:12 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Jojo, nějakej diesel-servis jsem tuhle někde míjel, bud si muset vybavit, kde to bylo.
Kdyby to byly vstřiky tak hurá, to není tak nákladný.
Když mně to tam začal vyjmenovávat, tak jsem byl na mašli.

Tak díky, zkusím nějakýho toho zdejšího šikulu.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Naposledy upravil Niraj dne 21 zář 2007 22:10, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 zář 2007 05:22 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Ještě mě napadl volnoběžný ventil. Kdepak bych no našel? Kdyby byl přicpanej, taky by to mohlo drbat při volnoběhu. Že bych ho pročistil.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 zář 2007 07:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
volnoběžnej ventil, teda pokud myslíš nějakou obdobu toho na zmetecu tam nejni......a podle mě to budou ty varianty rozštelovaný čerpadlo nebo vstřik....a spíš to čerpadlo, kouř štiplavej do běla značí příliž brzké vstřikování a motor dostává rány proti ...a zřejmě náš motor s TCI tedy na třetím válci je vstřik se snímačem, a na čerpadle je korekční ventil předvstřiku.....někdy zlobí ten snímač na vstřiku a pak to špatně koriguje časování vstřiku....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 zář 2007 19:04 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Právě že na 3. vstřiku snímač žádnej není (btw: nemám ani MAF). Znamená to, že nemám v autě ŘJ? A tudíž mi nepůjde udělat ani diagnostika? Motor je to typ RFS.

Divný, že to všechno začlo zničeho nic. Furt to startovalo na škrt, volnoběh v poho - to jsem si liboval. Pak jsem měnil olej a olej. filtr a hned na to vzduchový a palivový filtr. Po jeho výměně jsem to nemoh natočit (zavzdušněno), pumpoval jsem ručně, startoval, odvzdušňoval přes matice na vstřikách, .... no porod, hodina práce. Nakonec to natáhlo, ale odskákala to membrána na tý pumpičce. Začala mi od tý doby padat nafta a při pumpování pod ní sáknout.
A právě nějak od tytéž doby mi tohle všechno blbne (startování, volnoběh). Nejprve jsem si myslel, že ty ranní starty jsou tou membránou a padáním nafty (což určitě vliv mělo). A tak jsem si nechal sehnat od Marpieho novou membránu. Než přišla a než to přehodím, tak jsem tu pumpu celou obmazal silikonem, aby tam nešel vzduch. Ale změna žádná, tak se obávám, že výměnou membrány to nespravím. Jo, žhavičky jsem taky vyměnil, ale nic. Před týdnem mi začla sáknout nafta pod ventilem zpětnýho vedení na čerpadle. Tak jsme ho vyndal, proplách v benzínu, vyměnil omačkané měděné podložky ... dobrý nesákne, ale změna taky žádná.
Jestli jsem tam něco pos..l při všech těch výměnách.

Sorry, že jsem se nějak rozepsal a že je to takový chaotický, ale jsem z toho krapet zoufalej. Budu s tím muset do toho diesel-servisu. Problém je, že denně najezdím s autem 130 km kvůli práci a tudíž nechat auto v servisu je pro mě dost trága.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2007 22:05 
Offline
Forďák

Registrován: 07 srp 2007 12:03
Příspěvky: 245
Bydliště: u Litomyšle
Tak pánové ....
Dnes jsem to (snad) konečně vyřešil.
Drbání při tom volnoběhu zapřičiňoval vzduch, co mi šel z paliv. filtru do čerpadla. Dnes jsem totiž měnil membránu pumpičky palivovýho filtru a zároveň palivový hadice. Dal jsem tam pruhledný, aspoň uvidím co se tam děje. A viděl. Kupa bublin z filtru do čerpadla a hned na to drbání toho volnoběhu, jakoby chtěl chcípnout. No jasně, přisávalo si to vzduch a ten lítal do vstřiků.

Po výměně membrány, vyhození nefunkčního předhřevu nafty, výměny všech paliv. hadic a konečného odvzdušnění zatím klid. Tak uvidím jak následující dny.

Jo, a studené starty na 3 válce .... to je nefunkční "sytič" studeného startu. Nefunguje mi asi ten bimetalový váleček pod termostatem chladícího systému, protože ať je motor studenej nebo teplej, "sytič" je furt v jedný poloze. Když s ním ručně přidám (nebo příšlápnu plyn), startuje hned na 4 válce.

_________________
HAVÁRIE 2011 - exFord Escort Combi 1.8TD, Ghia, 5/1996, 66kW, tm.zel.metal.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz