fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Drbání v motoru při volnoběhu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=12505
Stránka 1 z 1

Autor:  Niraj [ 16 zář 2007 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Drbání v motoru při volnoběhu

Nějak mi začlo při volnoběhu opakovaně jakoby drbat v motoru. Běží si na volnoběh a najednou jednou "drb", a zase v pohodě a za 5 sek. zase "drb", a zase klidnej běh, po chvíli zase "drb" ....... Jako by vysadil na momentík jeden válec.
Když maličko přišlápnu plyn, asi tak na 1000 otáč., tak to zmizí. Snažil jsem se poštělovat volnoběh na trošku vyšší otáčky, aby to nedrbalo, ale po dalším startu jsou úplně jinde, než jsem je našteloval - buď už moc (nad 1000), nebo zase moc málo a drbe to.

Taky mě napadlo, jestli by to nemělo souvislost se špatným ranním startováním, když po roztočení startéru motor naskočí jen na tři válce, chvíli se celej motor klepe, pak naskočí ten 4. válec a je to v pohodě. Každej další start už je OK, blbne to jen u opravdu studenýho motoru.
Když hned při tom prvním startu trošku přišlápnu plyn, tak naskočí normálně hned na 4 válce.

Co by to mohlo být?

Autor:  Jimmy [ 17 zář 2007 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

Můžou to být špatné tlaky v tom jednom válci, nebo špatná svíčka.

Autor:  Niraj [ 17 zář 2007 21:10 ]
Předmět příspěvku: 

Mám diesla, takže žhavičky. Ty jsou ale úplně nové, měnil jsem je cca měsíc zpátky. Začalo to dělat až poslední taky asi měsíc, předtím dobrý. Že by se zrovna podělal z ničehonic válec? A navíc, kdyby byl tlak ve válci špatnej, neprojevovalo by se to i na výkonu? Na ten si ale nemůžu stěžovat, jede to pěkně.

Autor:  nat [ 17 zář 2007 21:23 ]
Předmět příspěvku: 

žhavicí svíčky mají vliv jen při startu..

že by jen sem tam ulila tryska,? jen tipuji....

Autor:  Niraj [ 17 zář 2007 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, já vím, to bylo spíš na ten start zastudena. Žhavičkama to rozhodně není.
Zvláštní je, že to vymizí po tom zvýšení otáček na těch 1000. Když jsem zkoušel jen tak snižovat volnoběh, tak když jsem se dostával níž a níž, tak to drbalo znatelnějc, víc a víc, až to pak mělo tendenci chcípnout. Takže by to vypadalo, jakože by byl malý volnoběh. Jenže to bych ho musel zvednout na těch 1000 ot., což je moc, ne?

Jak se vůbec správně šteluje na Lucas/CAV volnoběh? Je tam jeden štelovací šroub u lanka plynu (tím jsem právě rovnal ten volnoběh), a pak je tam nad ním další štelování. Tím se tuším rovná volnoběh "zastudena", nemýlím-li se. Ale jak se to dělá prakticky? A musí se to nějak synchronizovat s tím štelovákem prvním? (abych sice nesešteloval dobře volnoběh "zastudena", ale po ohřátí mi tím pádem nevylítnul nahoru?)

Autor:  Niraj [ 17 zář 2007 21:34 ]
Předmět příspěvku: 

nat píše:
že by jen sem tam ulila tryska,? jen tipuji....


To by mohlo být, že? Dá se to zjistit nějak svépomocí, nebo musím do servisu? A případná výměna trysky? Jakpak je to asi nákladný?

Autor:  Niraj [ 18 zář 2007 18:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tak dnes jsem si zajel jen tak se optat do servisu. Tak mě tam trošku strašili a že prej buď:

- špatný tlaky a tudíž GO motoru
- špatná hlava motoru
- rozštelovaný čerpadlo
- vstřiky

Ale že mi s tím stejně nepomůžou, že tam na to nejsou zařízený a doporučili mi servis BOSCH. To by byla asi pálka, co?

Jo, a ještě dodám: když to na ten volnoběh tak nějak začne jít neklidně, tak je dost cítit takovej ten štiplavej naftovej kouř. A to dokonce slabě až v kabině (větrákem?). Ale nějak se mi nezdá, že by to viditelně kouřilo, pouze při sešlápnutí plynu to bíle (šedě) začmudí.

Chlapi, help, nebude to jen nějaká blbost?

Autor:  nat [ 18 zář 2007 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

voda se asi neztrácí, co?

jinak doporučuji jít od nejlevnějších věcí.
v tomhle případě je to kontrola vstřikovačů a zároveň(když jsou venku) kontrola tlaků ve válcích. a hned budeš chytřejší.

žádnej servis bosch. poptej se, určitě máte ve městě (nebo i ve vsích kolem nějakýho soukromníka, který se obecně specializuje na ropáky.
a forda zná téměř každý, je to u nás (naštěstí pro nás) nejrozšířenější zahraniční auto :smt040

Autor:  Niraj [ 18 zář 2007 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, nějakej diesel-servis jsem tuhle někde míjel, bud si muset vybavit, kde to bylo.
Kdyby to byly vstřiky tak hurá, to není tak nákladný.
Když mně to tam začal vyjmenovávat, tak jsem byl na mašli.

Tak díky, zkusím nějakýho toho zdejšího šikulu.

Autor:  Niraj [ 19 zář 2007 05:22 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě mě napadl volnoběžný ventil. Kdepak bych no našel? Kdyby byl přicpanej, taky by to mohlo drbat při volnoběhu. Že bych ho pročistil.

Autor:  Walker [ 19 zář 2007 07:05 ]
Předmět příspěvku: 

volnoběžnej ventil, teda pokud myslíš nějakou obdobu toho na zmetecu tam nejni......a podle mě to budou ty varianty rozštelovaný čerpadlo nebo vstřik....a spíš to čerpadlo, kouř štiplavej do běla značí příliž brzké vstřikování a motor dostává rány proti ...a zřejmě náš motor s TCI tedy na třetím válci je vstřik se snímačem, a na čerpadle je korekční ventil předvstřiku.....někdy zlobí ten snímač na vstřiku a pak to špatně koriguje časování vstřiku....

Autor:  Niraj [ 19 zář 2007 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

Právě že na 3. vstřiku snímač žádnej není (btw: nemám ani MAF). Znamená to, že nemám v autě ŘJ? A tudíž mi nepůjde udělat ani diagnostika? Motor je to typ RFS.

Divný, že to všechno začlo zničeho nic. Furt to startovalo na škrt, volnoběh v poho - to jsem si liboval. Pak jsem měnil olej a olej. filtr a hned na to vzduchový a palivový filtr. Po jeho výměně jsem to nemoh natočit (zavzdušněno), pumpoval jsem ručně, startoval, odvzdušňoval přes matice na vstřikách, .... no porod, hodina práce. Nakonec to natáhlo, ale odskákala to membrána na tý pumpičce. Začala mi od tý doby padat nafta a při pumpování pod ní sáknout.
A právě nějak od tytéž doby mi tohle všechno blbne (startování, volnoběh). Nejprve jsem si myslel, že ty ranní starty jsou tou membránou a padáním nafty (což určitě vliv mělo). A tak jsem si nechal sehnat od Marpieho novou membránu. Než přišla a než to přehodím, tak jsem tu pumpu celou obmazal silikonem, aby tam nešel vzduch. Ale změna žádná, tak se obávám, že výměnou membrány to nespravím. Jo, žhavičky jsem taky vyměnil, ale nic. Před týdnem mi začla sáknout nafta pod ventilem zpětnýho vedení na čerpadle. Tak jsme ho vyndal, proplách v benzínu, vyměnil omačkané měděné podložky ... dobrý nesákne, ale změna taky žádná.
Jestli jsem tam něco pos..l při všech těch výměnách.

Sorry, že jsem se nějak rozepsal a že je to takový chaotický, ale jsem z toho krapet zoufalej. Budu s tím muset do toho diesel-servisu. Problém je, že denně najezdím s autem 130 km kvůli práci a tudíž nechat auto v servisu je pro mě dost trága.

Autor:  Niraj [ 23 zář 2007 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

Tak pánové ....
Dnes jsem to (snad) konečně vyřešil.
Drbání při tom volnoběhu zapřičiňoval vzduch, co mi šel z paliv. filtru do čerpadla. Dnes jsem totiž měnil membránu pumpičky palivovýho filtru a zároveň palivový hadice. Dal jsem tam pruhledný, aspoň uvidím co se tam děje. A viděl. Kupa bublin z filtru do čerpadla a hned na to drbání toho volnoběhu, jakoby chtěl chcípnout. No jasně, přisávalo si to vzduch a ten lítal do vstřiků.

Po výměně membrány, vyhození nefunkčního předhřevu nafty, výměny všech paliv. hadic a konečného odvzdušnění zatím klid. Tak uvidím jak následující dny.

Jo, a studené starty na 3 válce .... to je nefunkční "sytič" studeného startu. Nefunguje mi asi ten bimetalový váleček pod termostatem chladícího systému, protože ať je motor studenej nebo teplej, "sytič" je furt v jedný poloze. Když s ním ručně přidám (nebo příšlápnu plyn), startuje hned na 4 válce.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/