fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Změna-Za co všechno může olej (Help kluci-problémy ...) http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=12523 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | petansvatos [ 18 zář 2007 10:36 ] |
Předmět příspěvku: | Změna-Za co všechno může olej (Help kluci-problémy ...) |
Zdravím všechny...no takže včera sem trochu šlápnul fordíkoj na plyn...a potom co sem dojel do města a vyřadil mi chcípnul...no nic nastartuju a ani nestihnu zařadit a chcípnul znova...haluz. No než sem dojel tam kam sem potřeboval tak mi chcípnul asi tak 10x...pokaždý při vyřazení a nebo na křižovatce...sem z toho docela nešťastnej. Myslel sem že by to mohl bejt volnoběžnej ventil, ale nějak nevim..Co myslíte díky moc. Zejtra mám někam jet,cca 60km tam a 60 zpět a docela nerad bych startoval pokaždý když vyřadim nebo brzdim... Tak prosím pomozte, díky za každý slůvko. |
Autor: | petansvatos [ 25 zář 2007 09:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
No tak že posun...sice nechápu spojitost ale kontroloval jsem olej....moje zděšení lze jen těžko popsat...měrka byla z 99.9% suchá...to mě teda dostalo.Zajímavé je že mi nesvítil olej...jednou mi bliknul když jsem projížděl zatáčku a prudce brzdil..No dolil jsem olej a hle motor šlape jako hodiny. Dokonce zmizeli i problémy s padáním otáček pod 500... Nejsem automechanik, čili může mi tu někdo zasvěcenej říci jestli má olej takovej vliv na motor? |
Autor: | Mike.M [ 25 zář 2007 14:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bodejt. |
Autor: | petansvatos [ 25 zář 2007 14:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mike.M píše: Bodejt.
Jo to jo, ale zmizeli i předchozí problémy se startováním, s houpáním otáček..to má olej takovej vliv? To sem ani netušákoval |
Autor: | Mike.M [ 25 zář 2007 14:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
No treba kdyz se maze tak je mensi treni mezi kovem a kovem a pohyb jde trosku lehceji, proto se mohlo stat zepohyb pistu sel tezce a RJ na to nebyla pripravena aby strikala vice paliva a tim by motor dostaval vyzsi silu. napr. dale tlak oleje v motoru taky pusobi a ma sve opodstatneni. |
Autor: | petansvatos [ 25 zář 2007 14:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mike.M píše: No treba kdyz se maze tak je mensi treni mezi kovem a kovem a pohyb jde trosku lehceji, proto se mohlo stat zepohyb pistu sel tezce a RJ na to nebyla pripravena aby strikala vice paliva a tim by motor dostaval vyzsi silu. napr. dale tlak oleje v motoru taky pusobi a ma sve opodstatneni.
No to jo,jen mi není jasný jaktože teď šlape jak švýcarský hodinky..olej jsem dával stejnej..sice mi každej nadává ale původní majitel na něho jezdil a já nevím jestli se dá jen tak vyměnit, jako že tam naleješ jinej tak pokračuju.Ale spokojenost je.Je to drak..škoda že ho trápí koroze...ještě že sem na to přišel..jinak by mě taky mohlo potkat hezký překvapení někde na cestě... Ale fakt náhoda, protože v tomhle tom by mě nikdy nenapadlo hledat chybu. Jen my bylo divný že už neteče víko hlavy ventilů.Tak sem se jen tak mrknul a dělal si srandu že už nemá co téct... |
Autor: | Jiří [ 25 zář 2007 18:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdyby jsi byl ženská tak to chápu.Ta nic neřeší až se vše posere,ale chlap kkterý se ptá jestli na chování motoru má vliv olej Vždyť i v autoškole učí,že se májí preventivně kontrolovat a dolívat provozní náplně.Buď rád že to fordík přežil bez větší újmy. Jo a nemyslím to nějak zle |
Autor: | Ford [ 25 zář 2007 20:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
pokud máš v motoru málo oleje tak se ti nedotlakujou hydroštely a potom máš problémy s volnoběhem , startováním a pod. |
Autor: | Mike.M [ 26 zář 2007 07:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
petansvatos: No jeste si nerek jaky olej tam lijes. a proto nemuzem rici esi a jak prejit na ten predepsany. ja mam treba olej od Forda ted presne ale nevim esi 5W30 ci 10W30 |
Autor: | petansvatos [ 26 zář 2007 08:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiří píše: Kdyby jsi byl ženská tak to chápu.Ta nic neřeší až se vše posere,ale chlap kkterý se ptá jestli na chování motoru má vliv olej
Vždyť i v autoškole učí,že se májí preventivně kontrolovat a dolívat provozní náplně.Buď rád že to fordík přežil bez větší újmy. Jo a nemyslím to nějak zle Jo to sem rád, ale zas to nekontroluju před každou jízdou..ale nejak zacal žrát olej, protože sem se na to díval tak před měsícem a půl a bylo to no, okolo minima.Jenže já vůl na to zapoměl... Mike.M: no já tam leju to co předchozí majitel 15W40- od Parama. Ikdyž motor nemám námitek. A v olejích se nevyznám, nejsem chemik. Čili jestli je kvalitní nebo ne nevim. Co myslíš? |
Autor: | Mike.M [ 26 zář 2007 08:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
tento olej sem lil do Favorita. pro esxorta neni vhodny. No ja bych mozna skusil u pristi vymeny pomaly prechod na 10W40. A ha ted sem si vsim ze mas oriona z roku 91, tak tam mozna ten 15W40 bude dobry. Ja myslel ze mas Esco Zetek, jako 90% tady diskutujicich. |
Autor: | Wizzy [ 26 zář 2007 08:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pro Zetec je doporučený 5W30, alternativně 5W40 a 10W40. Pro starší CVH bych jako optimum asi volil 10W40. Ten 15E40 je vhodný tak do starých favoritů, stodvacítek a ostatních malotraktorů. |
Autor: | balu [ 26 zář 2007 08:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když není jistota , co tam bylo, pro začátek tam dej 10W40. Když by nebyl problém, tak bych u něho zůstal. |
Autor: | Jiří [ 26 zář 2007 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy píše: Pro Zetec je doporučený 5W30, alternativně 5W40 a 10W40. Pro starší CVH bych jako optimum asi volil 10W40. Ten 15E40 je vhodný tak do starých favoritů, stodvacítek a ostatních malotraktorů.
Já mám CVH a lil jsem tam 10W40 global oil.Těď jsem tam dal 5W30 Texaco Havoline Energy a paráda.Je tišší,lépe startuje a spotřeba ještě uvidím.Mám ho tam krátce.Doufám že motor ho nebude žrát.Ta 10W40ku to nežralo vůbec tak se ukáže jestli to byla dobrá volba. |
Autor: | Wizzy [ 26 zář 2007 12:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
U starších motorů by to řidší oleje mohlo papat, ale zase žádná tragédie, mě to za interval taky sežere asi půl litru, takže bych si z toho těžkou hlavu nedělal. |
Autor: | petansvatos [ 26 zář 2007 12:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mike.M píše: tento olej sem lil do Favorita. pro esxorta neni vhodny. No ja bych mozna skusil u pristi vymeny pomaly prechod na 10W40. A ha ted sem si vsim ze mas oriona z roku 91, tak tam mozna ten 15W40 bude dobry. Ja myslel ze mas Esco Zetek, jako 90% tady diskutujicich. Oki, olej budu měnit někdy na jaře. Jen mám dotaz, normálka ho vypustím a naleju ten novej 10W40? Nebo se to musi necim cistit? balu píše: Když není jistota , co tam bylo, pro začátek tam dej 10W40. Když by nebyl problém, tak bych u něho zůstal.
No já to vím na 99,9% že se tam posledních 6 let lilo Paramo 15W40.Od předchozího majitele. Myslíš že to mohlo motor poškodit? |
Autor: | Mike.M [ 26 zář 2007 12:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
No pokud z 15W40 prejdes na 10W40 tak normalka. nemusis nic menit, cistit . ono vzday tam zustane trosku oleje v kanalkach ale to neni na skodu. |
Autor: | Ford [ 26 zář 2007 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
a pokud bys to chtěl čistit tak dostaneš koupit proplachový olej stačí ti 3 litry |
Autor: | petansvatos [ 26 zář 2007 12:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mike.M píše: No pokud z 15W40 prejdes na 10W40 tak normalka. nemusis nic menit, cistit . ono vzday tam zustane trosku oleje v kanalkach ale to neni na skodu.
Dobře dík moc, mrknu se na to jak splaším nějaký chechtáky jen se ještě zeptám, nevíš jakou značku? Nebo myslíš že to bude celkem jedno. |
Autor: | petansvatos [ 26 zář 2007 12:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ford píše: a pokud bys to chtěl čistit tak dostaneš koupit proplachový olej stačí ti 3 litry
Cenu náhodou nevíš? A to jen naleju, počkám a pak vypustím? Ne že bych to chtěl dělat, ale info navíc se vždycky hodí |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |