fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 19:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1,8 16V - kolísání otáček
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 17:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 úno 2006 10:08
Příspěvky: 98
Bydliště: UK - Swindon (teď tak nějak Praha)
Zdar, jsem absolutní amatér, ale s Escem plánuju delší vztah, tak bych se v něm chtěl trošku vyznat. Auto sem koupil před 10-ti dnama, jediný co sem zatim stihnul udělat je výměna chladící kapaliny a testy tlumičů, brzd, kapalin a baterky. Nejprve vám popíšu stav auta, abyste se mohli v problému lépe orientovat. Takže baterka je na 50-ti procentech startovacího výkonu, oleje tam bylo málo, poslední výměna napsaná nebyla a chtěl by vyměnit (dolil jsem litr 5W-40), poslední díl výfuku (myslím ten s tlumičem) je dost rezavej a potřeboval by vyměnit. Na filtry sem nekoukal (ani bych na nich nic nepoznal). Když nastartuju auto za studena, začnou klesat otáčky a někde u 300-500 se asi něco sepne a vytáhne je trošku přes litr, pak zase klesaj a takhle to jede furt, dokuď se to asi trošku nezahřeje, pak se sice pořád pohybujou, ale už ne moc. (už sem tady toho hodně četl a asi taky zkusim vyčistit ten volnoběžnej ventil - je to skoro shodný s problémem chcípání na první křižovatce). Mě by ale konkrétně zajímalo, jestli to může bejt tím výfukem nebo olejem.. Díky moc za rady, další problémy popíšu v k tomu určených tématech.

_________________
Je:
- Ford Escort combi 1,8 Zetec 16V GHIA 1998 94tkm, stříbrná metalíza
&
- Ford Transit 350M 2,2l 2007, 78tkm, bílej s polepama
_________________
Bylo:
- Ford Escort combi
1,6 Zetec 16v CLX 1997, světle modrá metalíza - AMPARO BLUE
..............................
- Rover 416 1,6 16v 1996
- Škoda 120l 1987 červená
- Škoda 125l 1986 bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 17:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Ty jo s tím olejem --- no to bych asi nikdy neudělal. dolít jen tak litr, když nevíš co tam do teď je. Nejsem teda žádný znalec alejů, ale vím, že některé oleje se nemají rádi a umí se srážet. Takže doporučuju úplně okamžitou výměnu celého oleje. Asi nejlepší volba bude 5W-30 (ale můžeš i jiné, které mají specifikaci Ford, tuším A1/B1 nebo tak nějak) Co se týče toho volnoběhu, řekl bych že to čýstečně může být i tím olejem, ty jo já bych se fakt bál aby se nezadřel. Ale jinak asi klasika - volnoběžný ventil.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 18:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 úno 2006 10:08
Příspěvky: 98
Bydliště: UK - Swindon (teď tak nějak Praha)
Jo, to máš pravdu, taky sem tu o tom cosi četl, ale problém je v tom, že jsem s tím autem momentálně v Anglii, že je tam málo oleje jsem zjistil 2 hodiny před cestou, tak jsem na benzínce koupil 5W-40 speciál na Fordy za 500 litr, neměl jsem čas, spěchal sem. Auto už s tim odjelo 1500km a snad je to v pohodě... každopádně výměnu oleje plánuju, ale je tu prostě problém řešit cokoliv s autama (jazyk, jiný zvyky, jiný ceny), tak bych si toho potřeboval většinu udělat sám.. Už sem našel že tady ve městě je taky nějakej Ford, tak tam asi zajedu a nechám si ten olej i s filtrem vyměnit tam. (BTW: Angličani dělaj všechno celkem prasečíma způsobama, tak budu jedině doufat, že tam naleje správnej a nic nepokaká)

_________________
Je:
- Ford Escort combi 1,8 Zetec 16V GHIA 1998 94tkm, stříbrná metalíza
&
- Ford Transit 350M 2,2l 2007, 78tkm, bílej s polepama
_________________
Bylo:
- Ford Escort combi
1,6 Zetec 16v CLX 1997, světle modrá metalíza - AMPARO BLUE
..............................
- Rover 416 1,6 16v 1996
- Škoda 120l 1987 červená
- Škoda 125l 1986 bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 18:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
I když jsi teď v Anglii, tak bych přece jen nechal ten olej vyměnit a nebo si ho vyměň sám, pokud máš teda kde. Dá se to zvládnout za 20min. Dá se to udělat i na rovné silnici - sice koplikovaněji, ale dá. Já si ho měním taky na rovince v garáži.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 19:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 úno 2006 10:08
Příspěvky: 98
Bydliště: UK - Swindon (teď tak nějak Praha)
To jo, ale sem v podstatě bezevšeho... mam jeden kufr s nářadím ... ale kouknu co je potřeba a možná to i sám zmáknu...

_________________
Je:
- Ford Escort combi 1,8 Zetec 16V GHIA 1998 94tkm, stříbrná metalíza
&
- Ford Transit 350M 2,2l 2007, 78tkm, bílej s polepama
_________________
Bylo:
- Ford Escort combi
1,6 Zetec 16v CLX 1997, světle modrá metalíza - AMPARO BLUE
..............................
- Rover 416 1,6 16v 1996
- Škoda 120l 1987 červená
- Škoda 125l 1986 bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 19:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
je potřeba 13tka klíč (tuším) a klíč na filtr + nádobka na olej, do které to poteče. nic víc :-)

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 20:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 úno 2006 10:08
Příspěvky: 98
Bydliště: UK - Swindon (teď tak nějak Praha)
Takže myslíš, že když si koupim klíč na olejovej filtr tak to zvládnu? Ani nevim kde hledat ten filtr, odpouštěcí šroub, čim se to proplachuje, co udělat předtím co potom, jakej koupit přesně olej... nic nevim. Ale když mi poradíš, tak se o to možná pokusím.. :)

_________________
Je:
- Ford Escort combi 1,8 Zetec 16V GHIA 1998 94tkm, stříbrná metalíza
&
- Ford Transit 350M 2,2l 2007, 78tkm, bílej s polepama
_________________
Bylo:
- Ford Escort combi
1,6 Zetec 16v CLX 1997, světle modrá metalíza - AMPARO BLUE
..............................
- Rover 416 1,6 16v 1996
- Škoda 120l 1987 červená
- Škoda 125l 1986 bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 led 2008 21:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Já osobně mám dobré zkušenosti s olejem Valvoline 5W-30, ale je víc možností. Jak dražších, tak levnějších.

Postup: Odšroubovat vypouštěcí šroub. Je zezadu na olejové vaně. Nemůžeš ho přehlédnout, když vlezeš pod auto a mrkneš na olejovou vanu, tak je to jediný šroub co tam je. Olej se vypouští pokud možno, když je teplý, protože je řidší. Až odšroubuješ šoub, tak to nechat vytéct, až to trochu vyteče, tak odšroubovat filtr (pozor i z něj něco vyteče - hned ho otoč hrdlem nahoru) No a pak to nechat pořádně vykapat. Není potřeba nic proplachovat, teda aspoň já to nedělám, nedělal jsem to ani při přechodu z 10W 40 na 5W-30 ani když jsem poprvé měnil olej a to jsem taky nevěděl co tam bylo. Někdo dokonce psal, že není špatné nastartovat a poté vypnout motor (tohle ale nedělám - zdá se mi to moc drastické). No a až to všechno vykape, tak našroubovat nový filtr ( těsnění na filtru pomazat nový olejem - normálně namočit prst do oleje a otřít jím těsnění kolem dokola), zašroubovat vypouštěcí ventil a může se lít olej. Leje se tam 4,2 l -- já dávám jednu čtyřlitrovku a hladina je přesně na rysce max. --- postupem času kontrolovat, případně dolévat.

No snad jsem an nic nezapomněl, ale myslím, že ne. Joo a filtr je zezadu motoru - dá se k němu dostat i z vrchu, ale pohodlnější je to ze spodu.

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 14:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 úno 2006 10:08
Příspěvky: 98
Bydliště: UK - Swindon (teď tak nějak Praha)
Tak přesně takhle jsem si představoval návod. Vypadá to jednoduše, takže se do toho pustím na vlastní pěst... Díky moc.. jo a ještě maličkost, ten filtr mam koupit na Fordu? A jak poznám, že mi dal správnej?

_________________
Je:
- Ford Escort combi 1,8 Zetec 16V GHIA 1998 94tkm, stříbrná metalíza
&
- Ford Transit 350M 2,2l 2007, 78tkm, bílej s polepama
_________________
Bylo:
- Ford Escort combi
1,6 Zetec 16v CLX 1997, světle modrá metalíza - AMPARO BLUE
..............................
- Rover 416 1,6 16v 1996
- Škoda 120l 1987 červená
- Škoda 125l 1986 bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 17:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Jo klidně ho kup u Forda. U nás je cena okolo 200kč, v UK nevím...ale měla by být tak max. + 100% :-) Jinak až ho budeš kupovat tak jim dej VIN auta a podle něj Ti dají určitě ten správný. Pokud umíš dobře anglicky, tak jim řekni že je to na Zetec r.v. 98 a že je to 1.8 -- podle toho by Ti měli dát správný taky. (já jsem ho takhle kupoval )

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 18:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 úno 2006 10:08
Příspěvky: 98
Bydliště: UK - Swindon (teď tak nějak Praha)
Díky... říct jim co je to za auto snad nebude problém :)

_________________
Je:
- Ford Escort combi 1,8 Zetec 16V GHIA 1998 94tkm, stříbrná metalíza
&
- Ford Transit 350M 2,2l 2007, 78tkm, bílej s polepama
_________________
Bylo:
- Ford Escort combi
1,6 Zetec 16v CLX 1997, světle modrá metalíza - AMPARO BLUE
..............................
- Rover 416 1,6 16v 1996
- Škoda 120l 1987 červená
- Škoda 125l 1986 bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2008 18:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Kdyžtak si s sebou vem malý techničák a máš jistotu. :-)

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2008 11:45 
Offline
Nováček

Registrován: 19 pro 2007 12:10
Příspěvky: 7
Bydliště: Pieštany
Ešte k tým otáčkam.Po zahriatí motora sa mi zvýšia otáčky na 1500ot/min.Je to v pohode?časom zase klesnú na 1000ot/min na Mondeu 1,8 16 V Zetec

_________________
Ford Mondeo 1,8 16V Zetec Kombi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2008 11:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 zář 2004 20:41
Příspěvky: 397
Bydliště: Praha
montyB píše:
Ešte k tým otáčkam.Po zahriatí motora sa mi zvýšia otáčky na 1500ot/min.Je to v pohode?časom zase klesnú na 1000ot/min na Mondeu 1,8 16 V Zetec


Po půlroce marného hledání a laborování jsem se na to vykáknul a nechal motor žít,aby ukázal co dovede.Postupně jsem si na pomalejší pokles otáček
zvyknul a již to neřeším.Dokud motor správně funguje,nechávám mu volnost
práce.A šlape v pohodě........

_________________
Ford Escort Combi Ghia-Futura 1997-1,8 16V-85kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz