fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
1,8 16V - kolísání otáček http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=14686 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Krtek [ 15 led 2008 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | 1,8 16V - kolísání otáček |
Zdar, jsem absolutní amatér, ale s Escem plánuju delší vztah, tak bych se v něm chtěl trošku vyznat. Auto sem koupil před 10-ti dnama, jediný co sem zatim stihnul udělat je výměna chladící kapaliny a testy tlumičů, brzd, kapalin a baterky. Nejprve vám popíšu stav auta, abyste se mohli v problému lépe orientovat. Takže baterka je na 50-ti procentech startovacího výkonu, oleje tam bylo málo, poslední výměna napsaná nebyla a chtěl by vyměnit (dolil jsem litr 5W-40), poslední díl výfuku (myslím ten s tlumičem) je dost rezavej a potřeboval by vyměnit. Na filtry sem nekoukal (ani bych na nich nic nepoznal). Když nastartuju auto za studena, začnou klesat otáčky a někde u 300-500 se asi něco sepne a vytáhne je trošku přes litr, pak zase klesaj a takhle to jede furt, dokuď se to asi trošku nezahřeje, pak se sice pořád pohybujou, ale už ne moc. (už sem tady toho hodně četl a asi taky zkusim vyčistit ten volnoběžnej ventil - je to skoro shodný s problémem chcípání na první křižovatce). Mě by ale konkrétně zajímalo, jestli to může bejt tím výfukem nebo olejem.. Díky moc za rady, další problémy popíšu v k tomu určených tématech. |
Autor: | Jimmy [ 15 led 2008 17:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty jo s tím olejem --- no to bych asi nikdy neudělal. dolít jen tak litr, když nevíš co tam do teď je. Nejsem teda žádný znalec alejů, ale vím, že některé oleje se nemají rádi a umí se srážet. Takže doporučuju úplně okamžitou výměnu celého oleje. Asi nejlepší volba bude 5W-30 (ale můžeš i jiné, které mají specifikaci Ford, tuším A1/B1 nebo tak nějak) Co se týče toho volnoběhu, řekl bych že to čýstečně může být i tím olejem, ty jo já bych se fakt bál aby se nezadřel. Ale jinak asi klasika - volnoběžný ventil. |
Autor: | Krtek [ 15 led 2008 18:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, to máš pravdu, taky sem tu o tom cosi četl, ale problém je v tom, že jsem s tím autem momentálně v Anglii, že je tam málo oleje jsem zjistil 2 hodiny před cestou, tak jsem na benzínce koupil 5W-40 speciál na Fordy za 500 litr, neměl jsem čas, spěchal sem. Auto už s tim odjelo 1500km a snad je to v pohodě... každopádně výměnu oleje plánuju, ale je tu prostě problém řešit cokoliv s autama (jazyk, jiný zvyky, jiný ceny), tak bych si toho potřeboval většinu udělat sám.. Už sem našel že tady ve městě je taky nějakej Ford, tak tam asi zajedu a nechám si ten olej i s filtrem vyměnit tam. (BTW: Angličani dělaj všechno celkem prasečíma způsobama, tak budu jedině doufat, že tam naleje správnej a nic nepokaká) |
Autor: | Jimmy [ 15 led 2008 18:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
I když jsi teď v Anglii, tak bych přece jen nechal ten olej vyměnit a nebo si ho vyměň sám, pokud máš teda kde. Dá se to zvládnout za 20min. Dá se to udělat i na rovné silnici - sice koplikovaněji, ale dá. Já si ho měním taky na rovince v garáži. |
Autor: | Krtek [ 15 led 2008 19:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jo, ale sem v podstatě bezevšeho... mam jeden kufr s nářadím ... ale kouknu co je potřeba a možná to i sám zmáknu... |
Autor: | Jimmy [ 15 led 2008 19:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
je potřeba 13tka klíč (tuším) a klíč na filtr + nádobka na olej, do které to poteče. nic víc |
Autor: | Krtek [ 15 led 2008 20:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže myslíš, že když si koupim klíč na olejovej filtr tak to zvládnu? Ani nevim kde hledat ten filtr, odpouštěcí šroub, čim se to proplachuje, co udělat předtím co potom, jakej koupit přesně olej... nic nevim. Ale když mi poradíš, tak se o to možná pokusím.. |
Autor: | Jimmy [ 15 led 2008 21:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já osobně mám dobré zkušenosti s olejem Valvoline 5W-30, ale je víc možností. Jak dražších, tak levnějších. Postup: Odšroubovat vypouštěcí šroub. Je zezadu na olejové vaně. Nemůžeš ho přehlédnout, když vlezeš pod auto a mrkneš na olejovou vanu, tak je to jediný šroub co tam je. Olej se vypouští pokud možno, když je teplý, protože je řidší. Až odšroubuješ šoub, tak to nechat vytéct, až to trochu vyteče, tak odšroubovat filtr (pozor i z něj něco vyteče - hned ho otoč hrdlem nahoru) No a pak to nechat pořádně vykapat. Není potřeba nic proplachovat, teda aspoň já to nedělám, nedělal jsem to ani při přechodu z 10W 40 na 5W-30 ani když jsem poprvé měnil olej a to jsem taky nevěděl co tam bylo. Někdo dokonce psal, že není špatné nastartovat a poté vypnout motor (tohle ale nedělám - zdá se mi to moc drastické). No a až to všechno vykape, tak našroubovat nový filtr ( těsnění na filtru pomazat nový olejem - normálně namočit prst do oleje a otřít jím těsnění kolem dokola), zašroubovat vypouštěcí ventil a může se lít olej. Leje se tam 4,2 l -- já dávám jednu čtyřlitrovku a hladina je přesně na rysce max. --- postupem času kontrolovat, případně dolévat. No snad jsem an nic nezapomněl, ale myslím, že ne. Joo a filtr je zezadu motoru - dá se k němu dostat i z vrchu, ale pohodlnější je to ze spodu. |
Autor: | Krtek [ 16 led 2008 14:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak přesně takhle jsem si představoval návod. Vypadá to jednoduše, takže se do toho pustím na vlastní pěst... Díky moc.. jo a ještě maličkost, ten filtr mam koupit na Fordu? A jak poznám, že mi dal správnej? |
Autor: | Jimmy [ 16 led 2008 17:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo klidně ho kup u Forda. U nás je cena okolo 200kč, v UK nevím...ale měla by být tak max. + 100% Jinak až ho budeš kupovat tak jim dej VIN auta a podle něj Ti dají určitě ten správný. Pokud umíš dobře anglicky, tak jim řekni že je to na Zetec r.v. 98 a že je to 1.8 -- podle toho by Ti měli dát správný taky. (já jsem ho takhle kupoval ) |
Autor: | Krtek [ 16 led 2008 18:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky... říct jim co je to za auto snad nebude problém |
Autor: | Jimmy [ 16 led 2008 18:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdyžtak si s sebou vem malý techničák a máš jistotu. |
Autor: | montyB [ 18 led 2008 11:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ešte k tým otáčkam.Po zahriatí motora sa mi zvýšia otáčky na 1500ot/min.Je to v pohode?časom zase klesnú na 1000ot/min na Mondeu 1,8 16 V Zetec |
Autor: | Peha [ 18 led 2008 11:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
montyB píše: Ešte k tým otáčkam.Po zahriatí motora sa mi zvýšia otáčky na 1500ot/min.Je to v pohode?časom zase klesnú na 1000ot/min na Mondeu 1,8 16 V Zetec
Po půlroce marného hledání a laborování jsem se na to vykáknul a nechal motor žít,aby ukázal co dovede.Postupně jsem si na pomalejší pokles otáček zvyknul a již to neřeším.Dokud motor správně funguje,nechávám mu volnost práce.A šlape v pohodě........ |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |