tom000 píše:
No ja to nakonec vyresil ventilem odvetravani klikovky.... problem s volnobehem za studena je fuc....
ale odmaskoval se tim problem s padanim otacek po pusteni plynu nekam k 500, pak se zvednou....
Vcera jsem resil taky volnobeh. Uz me to donutilo (teda zena
). Vetsinou se drzel pod spravnyma otackama. Obvlast za jizdy pri vyrazeni. Jakmile se auto zastavilo, tak se za 2 sek. dorovnal.
Jakmile jsem vymazal jednotku/adaptace tak to zacalo fest zdechavat a nechtelo se to v rozumne dobe dorovnat na snesitelny stav.
Nejdriv jsem sel po casto uvadenem odvetrani klikovky, ale prekvapilo me, ze tim ventilem prochazi jen naprosto nepatrne mnozstvi vzduchu. Po vytazeni z karteru to vubec nesycelo a tak jsem sel po stopach te trubky az k sacimu vedeni kde je to kolinkem pripojene. Odpojil jsem kolinko od sani a koukam ze ani tam to moc nesaje. Maly podtlak na prste zacinam citit az kdyz to drzim ucpane nekolik vterin ! Tak nevim jestli je to bezne, nebo to mam v tom sani pricpane bordelem (coz je mozne, podle stavu toho kolinka co jsem sundal
), ale vzduchu tam prochazi minimum. Myslel jsem si, ze ho tam bude prochazet MOC, protoze ten odvetr. ventil bude moc poustet (unavena pruzinka), ale evidentne to tim nebylo.
Tak jsem sundal volnobezny ventil, rozebral jsem ho na dva dily - ventil a teleso elektromagnetu. Ventil jsem dukladne vycistil nejakym cisticem ve spreji, pak jsem vzal poradnou vazelinu a vse pohyblive ve ventilu jsem promazal. Vcetne te trubkove casti na elektromagnetu.
WeDecko tam podle mne
nemuze dlouho vydrzet. Smontoval a sel jsem ho vyzkouset na regulovanem zdroji. Chodil naprosto krasne plynule (skoda ze jsem to nezkusil pred tim vycistenim). Dal nazpet a ... volnobeh perfektni.
Pred cistkou kdyz jsem za chodu vymazal adaptace, tak motor okamzite zacal zapasit s volnobehem. Ted po vycisteni smazu adapt. a na volnobehu to neni skoro poznat.
_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...