fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Chcipani a kolisani otacek po ohrati motoru..
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=15835
Stránka 1 z 2

Autor:  arim [ 12 bře 2008 17:55 ]
Předmět příspěvku:  Chcipani a kolisani otacek po ohrati motoru..

Ahoj,nevim jestli tu je nekde stejnej problem,tak sem radsi pisu.Z nicehonic mi zacal chcipat motor,a padaji otacky.Pri nastartovani za studena vse v pohode,ale jak se auto trosku ohreje,a nekde na krizovatce zastavim,tak otacky spadnou,a auto vetsinou chcipne.Nastarovat jde,ale otacky kolisaji od 500 na 200 az na nulu.Pri jizde vse v pohode,ale jak vyradim tak je maler.Myslel sem ze je to kabelem,protoze byl jeden prekouslej,ale i po vymene kabelu(zapalovacich) problem pretrvava.Jsem laik,prosim o radu nez to dam na diagnostiku..:-(

Autor:  petansvatos [ 12 bře 2008 18:05 ]
Předmět příspěvku: 

zkus lambdu..mě po odpojení tyhle problémy takřka zmizeli, tak jsem ji vyměnil a částečně se to zlepšilo, neb mám asi taky v řiti volnoběžný ventil...tím by to taky mohlo být...

Autor:  arim [ 12 bře 2008 18:18 ]
Předmět příspěvku:  Chcipani a kolisani otacek po ohrati motoru..

A myslis ze by se to mohlo stat takhle znicehonic??Mel sem auto v servisu(menily mi blatnik),do te doby v poradku,a po odjezdu ze servisu to zaclo..Fakt nevim cim to muze byt,a jeste ke vsemu nejsem typ co rozumi motorum:-(

Autor:  petansvatos [ 12 bře 2008 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipani a kolisani otacek po ohrati motoru..

arim píše:
A myslis ze by se to mohlo stat takhle znicehonic??Mel sem auto v servisu(menily mi blatnik),do te doby v poradku,a po odjezdu ze servisu to zaclo..Fakt nevim cim to muze byt,a jeste ke vsemu nejsem typ co rozumi motorum:-(


No hele u mě to začalo takhle: po cca 120 km v kuse jsem jel brnem, zastavil na semaforu a zdechnul..kvůli jiným porblémům jsem tam stál půlhodiny než naskočil. A takhle chcípal cca měsíc...pak jsem odpojil lambdu a vyčistil volnoběžný ventil a klapku a bylo po problému.

Takže jo, podle mých zkušeností to tak je, že to začalo jen tak z ničehož nic. Pokud ti špatně funguje volnoběžnej ventil, tak ti vyčištění pomůže na chvíli( mě po cca 1500km zase začíná trochu blbnout volnoběh)

Když odpojíš lambdu tak to poznáš ihned, jestli to dělá ona-mě to dělalo vícero věcí,ale tohle byl asi hlavní hnací motor. Ale bychy pak to žere jak tank, a to doslova.

ale zase máš trochu jinej motor, tak nevím. Pak by to mohli bejt svíčky..já měnil svíčky, zapalovací kabely, lambdu..a postupně se to začalo chovat normálně.

Autor:  arim [ 12 bře 2008 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Chcipani a kolisani otacek po ohrati motoru..

Hm,tak mozny to je..ale asi je to blby,ale nevim kde je ta lambda,takze nevim jak ji odpojit:-(Nepopsal bys mi to nejak??I kdyz asi to stejne skonci tak,ze to dam do servisu..:-( Ale presto diky,ze mi aspon nekdo radi..

Autor:  petansvatos [ 12 bře 2008 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

No nevím jestli ti tu nevykládám bludy, svůj motor znám už skoro jak svý boty, ale tvůj ani ne..no ale tak to bude stejný...je to dole na výfuku-svodech, kousek za předním nárazníkem. Někde tu je foto-v technický části..nemyslím fora, ale serveru. Je to v tom na závit, a vedou z toho buď tři nebo čtyři dráty- je to různé. Je tam takový spoj, co jen rozpojíš. Pak nastartuješ, a normálně jedeš. Pokud je vadná, rozdíl zaručeně poznáš.

Ale jak říkám může to dělat spoustu věcí, třeba netěsnost v sání-to se mi taky stalo..jinak si můžeš diagnostiku udělat sám, je to dost jednoduchý(pokud máš správný konektor)..jestli tě to zajímá, dej si do vyhledavače diagnostika a vyflusne ti to obšírné téma, kde je v prvních příspěvcích od Mrazíka postup..

Autor:  arim [ 12 bře 2008 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Chcipani a kolisani otacek po ohrati motoru..

Dobre,zkusim to,a kdyby neco,tak dam vedet.Zatim diky,je supr,kdyz umi nekdo poradit i blbcovi:-)

Autor:  petansvatos [ 12 bře 2008 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chcipani a kolisani otacek po ohrati motoru..

arim píše:
Dobre,zkusim to,a kdyby neco,tak dam vedet.Zatim diky,je supr,kdyz umi nekdo poradit i blbcovi:-)


No já na tom nejsem o nic líp než ty :-D no možná o něco malinko jo :lol:

Autor:  IneedMoney [ 02 dub 2008 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

Pánové kde najdu prosím "klapku ", o které se zmiňuje petansvatos? mám problémy se chcípáním, zastudena je vše ok, ale po ujetí pár kilometrů mi auto začne na křížovatkách nebo při vyřazení za jízdy chcípat :-( volnoběžný ventil jsem čistil, teď už jen tu klapku.. ale nevím přesný název a kde ji hledat?? díky za všechny odpovědi

Autor:  petansvatos [ 02 dub 2008 15:41 ]
Předmět příspěvku: 

No jdi po sání, a najdeš ji, nebo po lanku plynu a najdeš ji taky-samozřejmě na druhým konci než je pedál :-D (joke :lol: )..někde tu je i obrázek nevím teď kde přesně, ale je. Jinak přesný název je asi že "škrtící klapka"...ale to nevím přesně. :-D

A nedělá ti to lambda sonda? Teda nevím o tvým autě vůbec nic, ale tohle to mi dělala lambda sonda...po výměně lepší ale asi je v háji i v-ventil a odlučovač oleje... :wink:

Autor:  sydney [ 16 dub 2008 10:45 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím, mám problém s volnoběhem. Po zahřátí motoru dojedu na křižovatku a otáčky se mi dvakrát shoupnou z 1000 na 500 a pak zase drží na 1000. Měl jsem auto napíchnuté na počítači a při měření motoru v klidu mi to vyhlásilo chybu 552 "Systém pulzního vzduchu". Myslíte že by to mohlo mít vliv na kolísání otáček? Dále jsem měřil při běhu motoru a vyhlásilo mi to následující chyby: 538 "operační chyba během procedury samotného testu" a 521 "tlakový spínač posilovače řízení - nefunkční".
Mohl byste mi tady někdo říct o jaké chyby se jedná (kromě té poslední) a jek se jich zbavit? Děkuji

Autor:  G.Cowlley [ 16 dub 2008 15:33 ]
Předmět příspěvku: 

552- chyba na emg resp membráně variabilního sání
538- nějaká bota v testu, možnost chybějícího čidla nebo zkrat
521-jasný, na servu ti nemaká spínač co přidává plyn při zatáčení
profoukni kontakty ideálně kontaktolem od Würtha, mam to odzkoušený, pak zafouknout silikonovým mazadlem a je klid
esca sice nedělam ale ty máš na 96 ještě eec IV?

Autor:  Wizzy [ 16 dub 2008 17:15 ]
Předmět příspěvku: 

EECIV se Escortu drželo jako hovno košile, prakticky do konce výroby. Až na pár vyjímek. http://www.fordfans.cz/technics/motory.htm

Autor:  G.Cowlley [ 16 dub 2008 18:27 ]
Předmět příspěvku: 

sakra, pokrok stylem co model to krok z5:-)

Autor:  petansvatos [ 16 dub 2008 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
EECIV se Escortu drželo jako hovno košile, prakticky do konce výroby. Až na pár vyjímek. http://www.fordfans.cz/technics/motory.htm



Tak to mě dostalo...ROFL. Ale je to fakt. Ale zas na druhou stranu, když s tím ford přišel, tak to byla prakticky nejlepších ŘJ ve svý třídě. Alespoň to jsem si tak různě četl..tak voni ve fordu asi neměli moc důvodů to nějak měnit, a ke konci se jim zas nechtělo vymýšlet něco nového.. :lol: :lol:

Autor:  sydney [ 20 dub 2008 10:15 ]
Předmět příspěvku: 

Díky moc za radu pokusím se to vše opravit. Bohužel do aut nedělám takže na to vlítnem s kámošem, tak ani nevím co to "eec IV" je...
Ale i tak díky moc.

Autor:  petansvatos [ 20 dub 2008 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

sydney píše:
Díky moc za radu pokusím se to vše opravit. Bohužel do aut nedělám takže na to vlítnem s kámošem, tak ani nevím co to "eec IV" je...
Ale i tak díky moc.


To ŘJ, nebo-li řídící jednotka..

Autor:  Štábní [ 21 kvě 2008 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Padající otáčky až chcípnutí motoru na volnoběh

Tak mě trápil stejný problém s chcípáním na volnoběh hezky dlouho.Byl jsem na diagnostice ve Fordu - nic nezjistili. předevčírem jsem zajel za známým do malého servisu - vyměnil mi váhu vzduchu a auto šlape jak hodinky. Takže to tipuju na stejnou závadu.Vyzkoušej, pokud máš možnost od někoho půjčit váhu vzduchu a pak uvidíš.

Autor:  matus111 [ 29 led 2009 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

Podla toho co citam v prispevkoch o padajucich otackach su nase fordy nic moc co sa toho problemu tyka.Diagnostika nic neukaze,niektore bezna diagnostika kvoli pinom v zasuvke nevezme, len znackovy servis a moze to robit vela veci od volnobezneho ventilu,lambdy,snimaca polohy klapky,odlucovac olejovych par,vahy vzduchu,egr,rozkalibrovana riadiaca jednotka,ktora dava malo benzinu,ak diagnostika nic nevyhodi tak pri "hadani"poruchy a cenach dielov a ich vymene ze snad pomoze prave to,je radsej vymenit cely agregat....a zatial mi to vychadza tak,ze naozaj su dobri,fakt dobri mechanici,nie menici dielov problem,vratane znackoveho fordu,cest vynimkam.

Autor:  Jiri_cek_CZe [ 22 dub 2009 14:15 ]
Předmět příspěvku: 

Nechci zakladat nove tema a myslim, ze to sem i patri ... neco jsem procetl tak me prosim nekamenujte za to, ze neumim hledat :-),, je tady toho tolik ze bych si mohl cist o zavadach jeste dalsich pul roku ....

Mno, chtel jsem se zeptat - Mam nepravidelny volnobeh, takove cukani motoru jak zahrateho tak studeneho ... rano mi to zas melo chcipalo, ale po rozjeti uz to bylo ok ... Stava se mi taky pri zahratem motoru ze mi na krizovatce padnou otacky na 500 a pak zase vyleti zpatky, a pak jakoby nic ...

Uz fakt nevim co mam menit, nebo zkusit ... Poradte prosim...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/