fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
volnobeh + tah http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=16080 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Luc1f3ron [ 25 bře 2008 23:22 ] |
Předmět příspěvku: | volnobeh + tah |
zdravím forďáci a forďačky koupil jsem ford escort 1.4i MKIV ale mam s nim problem volnobeh po nastartovani kolisa tak to sem podle diskuzi co tu jsou typl na volnobezny ventil. Ale je tu jeste jeden problem např. při předjíždění když potřebuju rychle akcelerovat tak když sešlápnu víc pedál tak auto jakoby neakceleruje spis mi pripadne jako by se dusilo nevite cim to muze byt ? jestli to nebude taky tim ventilem ? diky za rady |
Autor: | Walker [ 25 bře 2008 23:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dobrej tip...až na to že 1,4i Mk IV volnoběžňák nemá..... takže možností je spousta...vsřikovací ventil, čerpadlo paliva (tlak a množství), čidlo polohy plynu....stav zapalování...atd.... |
Autor: | Luc1f3ron [ 26 bře 2008 08:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Walker píše: Dobrej tip...až na to že 1,4i Mk IV volnoběžňák nemá..... takže možností je spousta...vsřikovací ventil, čerpadlo paliva (tlak a množství), čidlo polohy plynu....stav zapalování...atd....
aha tak to nevim no ja se ve fordech nevyznam eště mám ho tak mesic jenom predtim sem mel rapida 136 a ten lital. takzew tam tech problemu muze byt vic jo ? tak to se mam asi na co tesit |
Autor: | sierus [ 26 bře 2008 20:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo tak to s tou akcelerací mam taky.vyměnil jsem palivovej filtr a trochu se to zlepšilo ale stejně to dělá.musim přidávat pozvolna nebo přeřadit aby se zvýšily otáčky.mam v autí plyn tak na ten mi to jede v poho tak to tolik neřešim.možná by moh blbnout i potenciometr.možná pojiskovka do který rádo zatýká.chce to nějakýho autoelektrikáře aby to vše proměřil a zkontroloval |
Autor: | Brouk [ 26 bře 2008 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkuste tlak paliva před vstřikama, měl jsem uškrcený hadičky od nádrže, a to čerpadlo jak to cpalo přes tu malou díru, tak nakonce uplně odešlo... Po výměně to jelo zase jako prase |
Autor: | sierus [ 26 bře 2008 22:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
taky možnost.i když je divný že při přidání plynu se to dusí.při ucpaných hadičkách by to spíš škubalo,co? |
Autor: | swapper [ 17 kvě 2008 03:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj, mám podobný problém, jen potřebuju trochu nakopnout, kudy se vydat. Koupil jsem Forda pro ženu, aby mohla vozit prcka do školky. Když jsem to koupil, tak po nastartování to auto chcípalo. V bazaru mi to nějak vyčistili a že prý diagnostika řekla, že je to špatný volnoběžný ventil. Četl jsem tady různý připomínky k tomu a zkusil jsem to vyčistit. Jenže mám pocit, že to s tim vůbec nesouvisí, protože se to chová jinak, než je tu popisováno. Když to nastartuju nyní a je to studený, tak otáčky jsou skoro OK, jede to chvíli na 1200, lehce to kolísá a pak se to po chvilce ustálí na 900. Problém nastává, když sešlápnu plyn, pak motor chce okamžitě chcípnout, místo aby přidal. Zkusil jsem to ručně, otevřený motor, a jakmile zatáhnu za plyn, motor chcípe a až po cca. 5-ti vteřinách to začne akcelerovat. Ten interval se zkracuje podle toho, jak je motor zahřátý. Když už je teplý na provozní teplotu (aspoň odhaduju), tak to jede skoro dobře, až na to, že když sešlápnu plyn, tak je tam krátký okamžik, kdy to chce chcípnout a pak to naskočí. Ale i tak to netáhne, jak bych si u 1.6 představoval. Až když to vyleze nad nějakých 3.500 otáček, tak to pak vylítne jak drak. Celé mi to nepřijde na problém volnoběžného ventilu, ale na to, že po sešlápnutí plynu tam nejde benzín, takovej mám pocit. Zkusil jsem sundal hadici nasávání vzduchu, vyčistil klapku, ale chová se to podobně, ten interval, než to začne přidávat plyn je kratší. Jo a nikdy se to nedostane do normálu, je to tak pořád. Neporadíte, jestli mám bastlit, ačkoliv nejsem na to odborník a nevim, kde co hledat, a nebo to mám rovnou dát do servisu? Už jsem do toho nacpal dalších 25.000 za různý opravy a nemám sílu platit další hříšný prachy. Díky za jakoukoliv odpověď. Pavel |
Autor: | sierus [ 17 kvě 2008 09:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
a co palivový filtr,měnils?nech si e autoelektrikáře proměřit potenciometr a koukni na odvětrávání klikovky.jako první bych asi dělal ten pal.filtr.jinak zajeď tady na stránkách do download tam do tajná sekce - na heslo přijdeš a tam je spousta manuálů podle kterých se můžěš dál inspirovat co s tim dělat |
Autor: | Package [ 17 kvě 2008 09:05 ] |
Předmět příspěvku: | problem |
no moj osobny nazor je ze to je bohata zmes... ako pises po zahriati sa to zacne chovat lepsie by som to typoval na 2 veci 1..lambda sonda je v haji a dava riadiacke motora signal ze zmes je chudobna tak riadiacka ju obohacuje a to by mohlo bit potom to ze to pri zoslapnuti pridusi a hned potom to zase ide. 2..teplotny snimac pre motor..to iste ako u tej lambdy..motor si mysli ze je stale moc studeny a dava tym padom bohatsiu zmes.. skus este popozerat komplet sanie...ci nemas nahodou zapchaty filter ci nahodou nejaka hadicka nieje nalomena a neprisava falosny vzduch.. |
Autor: | dj.DEKL [ 17 kvě 2008 09:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
swapper: kolísá ti volnoběh u zahřátýho motoru? cca 850-950ot ? Jaká je spotřeba? Viděl bych to na zpuchřelou hadičku u sání... cena 250Kč Můžeš se někdy zastavit a mrknem na to... |
Autor: | swapper [ 18 kvě 2008 02:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
díky za všechny odpovědi, a žese vůbec namáháte s takovym ňoumou co vo tom vlastně prd ví, TO sierus> palivový filtr jsem neměnil. Potenciometr netušim, kde mám hledat, stejně jako odvětrání klikovky. Teprve se začínám v tom šťourat. TO Package> Ohledně teplotního snímače motoru mě došla jedna věc, a to, že jednou mi ukazatel na palubce ukazuje teplotu a jednou to trčí pořad pod nulou, jako kdyby vůbec neukazoval, to by mohl ten problém, co? Sání jsem měl rozebrané, filtr vzduchu jsem čistil. Navíc jsem to zkoušel bez sání vzduchu a rovnou jsem otevíral klapku a změna byla jen nepatrná, jak jsem psal, byl jen kratší interval toho dušení se. A opět klasika u mě, lambdu nevím, kde hledat. V žádném z několika manuálů, které jsem kde sehnal, není návod na přímo tento typ motoru. A to tam mám ještě klimatizaci. Snad jen ten návod z tajné sekce ze zkoušek, kde by to mohlo odpovídat, ten vypadá nadějně. TO dj.DEKL> volnoběh u zahřátýho zjistim, bohužel spotřebu přesně nevim, ještě jsem netankoval dvakrát do plný nádrže. Jinak si vážim nabídky za pomoc, nerad někomu vyžírám osobní čas, protože vím, jak je vzácný, proto to zkoušim touhle cestou. Budu to zkoušet sám a až budu v koncích a nabídka by v té době pořád platila, tak teprve pak bych otravoval. Díky moc. TO ALL> tak ještě jednou díky, půjdu zkoumat, čistit, vztekat se, nadávat, brečet u toho a pak dělat chytráka a doufat, že to najdu dřív, než mě to dostane ... Pavel |
Autor: | sierus [ 18 kvě 2008 10:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak jestli ti to teplotu ukazuje jednou tak a pak zase jinak tak to je buď čidlo co jde k budíku nebo termostat.ti co maj 1,6 by ti ohledně čidla řekli víc.lambda je věc co kouká ze svodů před katalizátorem a jdou z toho čtyři dráty.jinak návod na tvé auto je v tajný sekci hned ten první |
Autor: | swapper [ 26 kvě 2008 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
jsem zpátky, ačkoliv jsem se snažil, seč jsem mohl, tak se mi nepodařilo vymontovat volnoběžný ventil. Ten jsem tedy dočasně pustil z hlavy a věnoval se zprovoznění čidla teploty motoru. Pročistil jsem řádně kontakty a čidlo začalo fungovat. Zresetoval jsem řídící jednotku a dle návodu jsem se pokusil motor naučit, jak se má chovat, tedy nechat volnoběh, než se to zahřeje, potom 2 minuty na 1200 otáček a pak to projet. Výsledek je, že mi auto úplně přestalo reagovat na plynový pedál. Prostě to ignoruje, že ho sešlapuji a auto jede jen na volnoběh. Když motor nezatěžuji, tak to ještě má tendenci se točit, max. však jen na 3000 a to ještě tak, že to kolísá a navíc to pak začne střílet do výfuku. Volnoběh je jak hodinky. Jakmile se však pokusím rozjet, tak to prostě netočí motorem, plyn sešlápnutý až na podlahu a otáčky 900-1000. Lehce povyskočí, když pedál pustím. Zkusil jsem to resetovat ještě jednou, pak 3 minuty volnoběh, 2 minuty 1200 otáček a vyrazil jsem. Motor běžel perfektně a auto jelo skvěle asi 1000 metrů, akcelerace paráda, pak jsem se zastavil, abych zavřel bránu, že se konečně projedu a motor opět přestal fungovat, prostě si jede na volnoběžný otáčky a ignoruje plyn tak, jak jsem už popsal. Jsem z toho mimo a nějak to přestávám chápat. Tušíte někdo? Díky, Pavel |
Autor: | Wizzy [ 27 kvě 2008 07:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
1) čidla na teplotu jsou tam dvě. Na domečku termostatu to nahoře je pro řídící jednotku a to zašité vlevo dole je pro budík. To horní se na ručičce nijak neprojeví, jeho funkčnost je potřeba ověřit měřákem a to jak přímo na čidle, tak ještě lépe u řídící jednotky - aby se vyloučily dráty. http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=ect 2) když to nechce jít za plynem (doufám, že sis ověřil, že není prdlé lanko ), bude nejspíš fprdeli čidlo polohy škrtící klapky. Může stačit vyčistit konektor, ale asi by to chtělo změřit, jestli je tam napětí, zem a jestli se jeho signál mění lineárně, opět nejlépe na přísulšném pinu řídící jednotky. http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=tps Jo, ještě pinout řídící jednotky: http://www.fordfans.cz/download/elchema/EEC-IV_PIN.jpg |
Autor: | Standa [ 27 kvě 2008 07:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
ŘJ dostává informaci o zmáčknutém plynovém pedálu od TPS viz http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=tps Nejspíš bude problém přímo v něm nebo ve spojení mezi ŘJ a snímačem. |
Autor: | Wizzy [ 27 kvě 2008 07:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Autor: | Standa [ 27 kvě 2008 07:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy, byl si hold rychlejší |
Autor: | Wizzy [ 27 kvě 2008 07:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale hlavní je, že jsme se shodli |
Autor: | swapper [ 27 kvě 2008 12:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky za odpovědi, lanko je samozřejmě OK. Zkusil jsem navíc ještě jednu věc, která mě přišla, že se opakuje a to, když po nastartování a lehkém zahřítá dvakrát vytočím motor do plných otáček, tak ty dva pokusy jsou úplně v pohodě, vyletí to bez problémů k 5000 jako nic, ale třetí pokus už reaguje tak, že i s plným plynem to dá max. 3000 a to se ještě škube, že nechce a postupně max. otáčky se zmenšují až k 2000. Takže když šlapu na plyn, tak to bez zátěže nejde vytočít víc jak na 2000. Při zátěži to okamžitě chcípá po sešlápnutí plynu. Tohle se mi podařilo 3x za sebou, úplně stejný výsledek. Jestli neni ŘJ v kýblu? Pavel |
Autor: | Ford [ 27 kvě 2008 12:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
zkus změřit tlak paliva na vstřikovací liště na volnoběh a při přidáni plynu |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |