fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

CVH problém
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=18029
Stránka 1 z 2

Autor:  Cossie [ 13 črc 2008 16:57 ]
Předmět příspěvku:  CVH problém

Ahoj všichni, vím, že se to tu řeší pořád dokolečka, ale nějak si už nevím rady, zkoušel jsem víceméně všechno, ale pořád se mi nepodařilo aby motor šel pěkně :( . Tak zkusím popsat co motor provádí - jedná se o MkV 1.6 CVH : motor udrží volnoběh až po přidání plynu (ale někdy normálně i bez) a při ustálení jsou různé hodnoty volnoběhu (od 500 po 1500), pak taky se mi zdá, že pokud je motor studený nechce se mu táhnout. Ale nejhorší věc - teď auto cca 3 měsíce stálo a po znovunastartování je volnoběh naprosto příšernej :evil: - pokud se drží cca 1000 a výš tak to ještě jde, ale jak spadne pod 1000 tak se motor celý klepe, zároveň to vypadá jako by vynechával jeden válec, motor jde nepravidelně a to i když zvýším otáčky na 3000 tak slyším to vynechávání. Přišel jsem na to, že když odpojím čidlo teploty vzduchu tak motor naskočí napoprvé, běží klidně , ale zase nejede ve vysokých otáčkách a při jízdě si sám přidává na 2000... atd. Když odpojím MAP tak motor běží také klidně, ale po chvilce chcípne. Obě tyto čidla jsem zkoušel měnit, ale bohužel žádná změna - co by mohlo ještě souviset s těmito čidly ??( tedy co zkusit vyměnit ).
Další věc je, že se předělával výfuk, kvůli rozpadlému katu - takže teď je trubka až po koncový tlumič - je možné, že by toto dělalo takové problémy ?
Jinak v průběhu 2 let co je auto doma bylo děláno (zkoušeno) : měněná lamda, svíčky, MAP, čistěný volnoběžňák, čistěná klapka, proměřované kabely, TPS, cívka .... už fakt nevím.
Jediná věc co dává jiné hodnoty je cívka - v Etzoldovi píšou hodnoty myslím okolo 4.5 a já naměřil 2.2 - ale tuto hodnotu jsem naměřil i na druhém autě, které jezdí normálně....

Za každou radu předem děkuji, vím, že se to tu mnohokrát řešilo - snažil jsem se vše pročíst :wink:

Autor:  odletelo [ 13 črc 2008 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

Zkoušel jsi měnit ventil odvětrání klikovky? Je to takový černý hříbek do kterýho vedou tři hadičky: Najdeš ho hnedka u rozvodů. Dá se vyčistit propláchnutím technickým benzinem, ale je lepší dát nový, který stojí u Forda kolem sedmi stovek - jinde ho neseženeš.

Autor:  Cossie [ 14 črc 2008 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je snad jediná věc, kterou jsem ještě nezkoušel - ale zajímala by mě ta závislost na teplotních čidlech - opravdu nikdo neví ? :cry:

Autor:  petansvatos [ 15 črc 2008 10:45 ]
Předmět příspěvku: 

Prolej ten hříbek (odlučovač olejových par) tech. benzínem-mě to pomohlo. Efekt by měl být takřka okamžitý-motor krásně držel volnoběh...ale dávej bacha na ty plastový výstupky co jsou na nich naražený hadice. Pokud tam ten odlučovač je nějakou dobu (jak u mě), tak je dost možný, že rupnou (jako mě :-D). Ale je to jen dočasné řešení. Já je přilepil a najel jsem s tím cca 1500km, a už zase začíná malinko houpat volnoběh-výměna mě nemine.

U Forda Rašino tady v Brně cena 450,- Kč..alespoň na telefon. U Forda je po mých zkušenostech možný všechno.

Autor:  bondik1121 [ 18 črc 2008 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

Ten hříbek doporučuji koupit nový.Taky jsem měl stejné problémy a nejhorší na tom bylo že byl motor líný jako prase.V úterý jsem ho koupil u Fordu (785kč) a motor jede jak má.100% to pomůže.

Autor:  Cossie [ 19 črc 2008 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

Tím hříbkem myslíte tohle ?
Obrázek

Díky

Autor:  bondik1121 [ 19 črc 2008 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ano.Je to ono

Autor:  Cossie [ 19 črc 2008 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Díky :wink:

Autor:  chasgoj [ 23 črc 2008 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Včera najednou z ničeho nic mi začal zlobit volnoběh. Když zastavím tak otáčky klesnou na asi 500 a motor skoro chcípne po chvíli se to vyrovná. Když jen lehce ťuknu do plynu tak se to opakuje. Začlo to dělat po výměně zapalovacích a palivového filtru. Ještě jsem dočasně zadělal díry ve výfuku než dám nový, ale začlo to dělat až druhý den a to jsem najel už 100km. Jak jsem to pročítal tak zkusím vyčistit volnoběžný ventil a ten ventil odvětrávání klikovky. akorát mě zaraží ten ventil. Nahoře se píše, že do něj jdou tři hadičky, ale mě jen dvě a třetí je nezapojená.
Obrázek
To mě přijde dost divné. Nemám jí zapojit???

Autor:  bondik1121 [ 24 črc 2008 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Koukám že ti tam chybí Téčko na tu slabou hadičku.Určitě to musí být zapojené na všechny 3 vývody.1.(vrchní) - víko ventilů 2.(slabý) s Téčkem na dvě hadičky z motoru a 3.(spodní) do vzduchového filtru(boxu)

Autor:  chasgoj [ 25 črc 2008 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to bylo hned divné a na první pohled to vypadalo, že to k sobě patří, ale je to tak od koupě a jezdilo bez problémů tak jsem to moc neřešil. Když ej to takhle nezapojené co to může způsobovat za problémy? Až se vrátím z dovolené tak to zapojím, ale nejdřív ten ventil propláchnu tech. benzínem. Určitě je originál.

Autor:  odletelo [ 27 črc 2008 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

1.4 má trošku jiný odlučovač olejových par než je u 1.6 :wink:

Autor:  odletelo [ 03 srp 2008 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, řeším stejný problém jako Cossie. Volnoběh se drží na 1000 po klesnutí jde motor nepravidelně a pak chcípne, je jedno pokud je motor studený nebo teplý. Volnoběžný ventil jsem taky čistil a ještě zkoušel vyměnit za jiný funkční, odpojil jsem lambdu a pořád stejný. Ještě jsem zkoušel odpojit čidlo teploty chladící kapaliny ( to který je pro řídící jednotku) a to taky nepomohlo. Až po odpojení čidla teploty nasávaného vzduchu začal motor normálně běžet. Vyměnil jsem čidlo za nový a opět špatný. Mám nechat restartovat řídící jednotku kvůli novému čidlu? Jinak mám nový svíčky, kabely, odlučovač olejových par. Celá závada je někde kolem řídící jednotky. Předem děkuji za rady Honza :wink:

Autor:  petansvatos [ 04 srp 2008 09:45 ]
Předmět příspěvku: 

Ehm...na čem to řešíš? :shock: CVH MAF nemá..má MAP. Nebo se pletu..?

Autor:  odletelo [ 07 srp 2008 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Map jsem vyměnil a nepomohlo to ani s resetem řj. Když ho odpojím tak to hnedka chcípne.

Autor:  odletelo [ 12 srp 2008 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

Vyměnil jsem cívku, trochu se to zlepšilo, ale nejde mi do hlavy jedna věc, když vyndám tříampérovou pojistku (nevím jaký má poziční číslo u escorta, ale u fiesty má č.1) pro řj. tak se nic neděje. Podle mě by to mělo chcípnout, napětí na pinu č. 1 na řj. je. jinak mi připadá, že mám bohatou směs, je dost cítit benzín z výfuku...

Autor:  chasgoj [ 12 srp 2008 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

tak můj problém se vyřešil taknějak sám. s největší pravděpodobností byl špatný kontakt na zapalovacích kabelech. když jsem nasadil nové problém byl pořád. nasadil jsem zpět staré a najednou dobrý, ale při vyšších otáčkách nebo prudší akceleraci cukání motoru. s novými jen problém s volnoběhem. akcelerace a vyšší otáčky pohoda. no a už ani nevím jak, ale přišel jsem na to, že dva kabely nebyli úplně nasazené. rukou to víc nešlo, ale kleštěma ještě tak o 2mm zalezly a také jsem očistil zapalovací cívku hadrem od nečistot. od té doby pohoda. a ještě jsem smirkem vzal kontakty na baterce, startéru a alternátoru.

Autor:  petansvatos [ 13 srp 2008 11:13 ]
Předmět příspěvku: 

odletelo píše:
Vyměnil jsem cívku, trochu se to zlepšilo, ale nejde mi do hlavy jedna věc, když vyndám tříampérovou pojistku (nevím jaký má poziční číslo u escorta, ale u fiesty má č.1) pro řj. tak se nic neděje. Podle mě by to mělo chcípnout, napětí na pinu č. 1 na řj. je. jinak mi připadá, že mám bohatou směs, je dost cítit benzín z výfuku...


No nevím jak je to u fiesty ale u escorta na EECIV je pin 1 na ŘJ trvalé napájení paměti KAM (Keep alive memory). Čili když si uděláš diagnostiku, tak když nemáš napětí na pinu 1 ŘJ tak ti to, myslím, vypíše kód 522 - chyba paměti KAM. Já napětí na pinu č. 1 ŘJ nemám, a auto jede naprosto normálně. Čili pravděpodobně jediné na co to má vliv, je že se ti nezapíšou chybové kody do paměti. Auto s tím najelo minimálně 5000 km. Jestli máš bohatou směs, tak je možný že máš v háji lambdu.

Jinak když vyměníš nějaký čidlo, tak udělej reset ŘJ.

Autor:  odletelo [ 13 srp 2008 13:08 ]
Předmět příspěvku: 

Ohledně té pojistky jsem se ptal u Forda a je to prý jenom pro provozní pamět nic jiného. Když jí vyndám tak udělám jenom reset... Lambdu jsem dával novou univerzál od magneti marelli (italská firma, ale výroba made in poland) tak jedost dobře možný, že je mrtvá. Taky je možný, že jsou někde shnilý kabely od lambdy protože když jí odpojím a připojím tak pořád beze změn i s restartem řj.

Autor:  alien27 [ 13 srp 2008 13:08 ]
Předmět příspěvku: 

To Petansvatos: mám tu vlastní zkušenost, že jak není na pinu 1 stále 12V tak se právě nikdy ta paměť neudrží = každé nastarování znamená že se ŘJ zase jen "učí". Auto samozřejmě funguje, jenže hůř, než když si ŘJ pamatuje všechny hodnoty.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/