fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Neskutečný problémy s volnoběhem http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=22&t=18153 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Machina [ 18 črc 2008 18:10 ] |
Předmět příspěvku: | Neskutečný problémy s volnoběhem |
Zdravím, jsem tu novej a potřeboval bych poradit a to samozřejmě s ničím jiným než s volnoběhem. Před pár měsíci jsem koupil Ecorta kombi r.v. 97 1.8 16V ZETEC 85kW bez klimy a vše na kličku a od počátku řeším volnoběh. Od koupi se to houpalo mezi 800-1200 ot tak jsme měnily volnoběžný ventil, potenciometr škr. klapky a nic. Tak jsem to dal do servisu, aby to napíchly na PC a nic, vše OK. Tak mi vyčistily škrtící klapku, houpání ustalo ale otáčky nejdou pod 1000 ot/m.Zpravidla když se motor zahřeje. Při studeným je lehce pod tisíc. Drží se to stabilně na 1200, 1300, 1400. Když vyřadím tak se to zastaví vždycky někde jinde. Někdy spadnou na 750 ale až když spouští ventilátor a auto se divně houpe a klepe, takový nepravidelný. Taky jsem zjistil že když jedu a mám 2000 ot a vyřadím tak to nechce spadnout, až po čase.Jinak jsem měnil svíčky, olej, všechny filtry. Auto jinak jezdí jako ďas a na výkon to nemá vliv a spotřeba v normálu. Už nevím čím to může být, snad počasím . Mám to řešit, neřešit. Díky moc za rady |
Autor: | alien27 [ 18 črc 2008 18:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Měnil si taky kabely u svíček? Dal si Motorcrafty? Jinak při zapnutém ventilátoru topení se otáčky motoru automaticky zvýší. |
Autor: | Toko [ 18 črc 2008 20:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nebo ještě vetil odvětrávání klikové hřídele, případně i ta hadice od toho ventilu, zda není děravá nebo zlomená. |
Autor: | Machina [ 19 črc 2008 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kabely jsem neměnil, to by bylo zbytečné. To už jsem dostal typ na svíčky, abych tam dal nějaký kvalitní za ty moje brisky ale nic se nezměnilo. Zkusím tu klikovku a uvidíme |
Autor: | Machina [ 19 črc 2008 15:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to od tý klikovky nemůžu najít. Jinak teď jsem to detailně sledoval jak se to chová od studenýho po teplý motor a můžu říct, že za studena to je v mezích tolerance a jak se to ohřívá tak se otáčky zvyšujou, že by čidlo a jaký, co myslíte? Ještě to zkusím restartovat, baterku nechám odpojenou celou noc a ráno to natočim. |
Autor: | Machina [ 24 črc 2008 15:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak záhada rozluštěna, nesedí sací potrubí na hlavě. Chyběl tam jeden šroub tak se tam dodal, dotáhlo se to a zlepšilo, ale stejně to ještě není ono, přisává se to lehce vzduch. Asi by to chtělo přetěsnit celý sání, pokud třeba není někde prasklý, ale to snad ne nebo máte s tím někdo zkušenosti zda ty plastový parohy praskají? A nevíte někdo kolik stojí těsnění a případně další věci k tomu potřebné. Nikde to nenabízejí, zřejmě jen u aut. servisu. Díky |
Autor: | blackford [ 24 črc 2008 21:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja jsem mel pekne deravou hadici vedouci od ventilu odvetrani zpet do sani v miste ohybu jak je napojena na parohy, dira dlouha asi 4 cm a taky pekne zmekla a zplostela, hadici jsem nemenil, jen jsem to spatne misto odrizl nozem, a vyrobil si ten ohyb z plastove hadice co se dava do tlakovych rozvodu atp. prumer 12 x 1,5 mm funguje perfektne, original ford nahradni stejne taky casem zase praskne http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... i+klikovky |
Autor: | jacho6380 [ 24 črc 2008 21:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak tak najskor ta hadicka |
Autor: | Machina [ 10 srp 2008 13:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravím tak jsem přijel z dovolený a koukal jsem na příspěvky co jste mi napsali a hledal tu hadičku od ventilu odvětrávání jak si mi psal BLACKFORDE a nějak ji nemůžu najít. Není tady někdo z Děčína kdo by se mi ta mohl podívat. Ono u toho mýho Forda je to trochu jinak poskládaný než jsem viděl u kolegy, který měl úplně stejný motor. Je to divný. Jinak jsem na dovče najezdil 1500 km s prům. sp. 6,4 l což je fajn když mi to na volnoběh točí 1200 až 1500 ot/m. |
Autor: | Mišell [ 11 srp 2008 13:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
6,4l průměr? Tak to buď rád,tyhle motory žerou o dost víc a stejně se mi to zdá trošku jako utopie?:) Já mám nejnižší průměr tak 9l na stejnym motoru:) |
Autor: | Machina [ 11 srp 2008 16:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když mi ho ten chlápek prodával tak do mě hučel, že mu to žere 6 l a já mu taky nevěřil, ale opravdu, na dálku při 90-100 km/h ve dvou lidech jako nic. Ve městě je to samo víc, 9-10 litrů. Taky mě napadlo jestli to není tím, že když si to lehoulince přisává falešnej vzduch tak na to tak nemusím šlapat a pravdou je že na chudší směs auto jezdí nejlíp. |
Autor: | blackford [ 11 srp 2008 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja mam teda 1,6 16 V 66 kW ale myslim ze 1,8 je stejna jen jine vrtani a zdvih. Ventil odvetrani klikove skrine je na obrazku oznaceny sipkou, jdi po hadici az dozadu do sani a vtom miste ohybu pred napojenim je ta hadice splostela, trochu naleptana, a derava. presne v takovem stavu byla ta moje. [img=http://img501.imageshack.us/img501/7623/p8111068hp9.th.jpg] |
Autor: | Wizzy [ 12 srp 2008 07:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten ventil je označený správně, jen bych si dovolil upřesnění - 1.8 a 1.6 mají stejný zdvih, jen jiné vrtání. Proto je 1.6 taková, jaká je |
Autor: | blackford [ 12 srp 2008 07:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
takze sorry za nepresnou info, kazdej se uci, ja mam esco chvili, vice znam sierry. jinak musim rict ze je to tady fakt dobra parta, jsem sice novej ale docela se tesim a nejaky dalsi sraz. |
Autor: | Machina [ 12 srp 2008 16:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky za obrázek, jdu na to a pak dám vědět. |
Autor: | Machina [ 13 srp 2008 20:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem zkoumal tu hadičku co vede do parohů a můžu říct, že v tom posledním ohybu před napojením je taková hodně změklá, ale ne děravá. Tak jsem to natočil, drželo to krásně otáčky a když jsem přidal plyn tak se z úžila a už to od tý chvíle držel motor velký ot. (1300) a nespadnul.Tak to bude určitě tím a zítra půjdu koupit novou. zatím |
Autor: | blackford [ 14 srp 2008 15:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
kolik si za tu hadicku odvetrani klikovky dal ? Ja jsem se ptal v Rasinu v Brne a chteli za ni 322 s DPH, coz se me zda trosku prehnany. |
Autor: | Machina [ 14 srp 2008 17:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
U Homolky v Děčíně 321 kč, no jo aut. servisy. Tak doufám že to byla správná investice, večer to vyměním a dám vědět jak to vypadá. |
Autor: | Machina [ 14 srp 2008 20:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak hadička vyměněna,už to tam nesyčí a ot. krásně drží ale tak 1200 a nespadnou a nespadnou. Já už se z toho fakt ... Nemá ještě někdo nějaký nápad? Mám největší chuť se na to vyprdnout, ať si to točí jak chce, hlavně že to jede, už na to nemám fakt nervy. |
Autor: | blackford [ 14 srp 2008 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja jsem po vymene te hadicky odpojil asi na hodinu baterku abych vymazal ridici jednotku, protoze si to zapise data s tou poskozenou hadickou, bud diravou nebo nepruchodnou, potom uz bylo vse v pohode. Po startu cca 1400 ot/min a po male chvili klesnou na stabilnich asi 850 ot/min. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |